וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר צרפת: מקווה שדורס זיתוני יעמוד לדין בישראל

קובי דוד

21.9.2011 / 13:53

בפגישה עם הוריה של ההרוגה בתאונת ה"פגע וברח" בתל אביב הבטיח השגריר ביגו לסייע להשגת צדק עם דורסיה. לדברי מקורבו, "אם לא יוסגרו - הוא סבור שהדין ימוצה עימם בצרפת"

קובי אליהו

(צילום: ג'יליס, שלומי גבאי קובי אליהו; עריכה: יאיר דניאל)

שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, הגיע בצהריים (חמישי) לבית משפחתה של לי זיתוני, שנהרגה בתאונת ה"פגע וברח" בתל אביב בסוף השבוע האחרון. דודתה של לי, אריאלה זיתוני, אמרה בתום הביקור שנערך בבית המשפחה בקיבוץ נווה-אור כי "הביקור היה חשוב בשני מישורים – האישי והאנושי. הוא היה מאוד אמפתי וחם כלפינו, ישב עם הוריה של לי למעלה משעה, התחייב בפן הממשלתי לפנות לכל הגורמים המוסמכים כדי לעזור בהסגרת החשודים בדריסה".

עוד בנושא
הדורס נחשף: הופצה תמונת הנהג שפגע בלי זיתוני
חבריה של לי זיתוני יפגינו: ”להביא הדורסים לדין”
דורס לי זיתוני: ”לא ראינו אותה, אנו מצטערים”

משפחתה של זיתוני ביקשה מביגו שיעביר את הנושא לנשיא, ניקולא סרקוזי, כדי שהדבר יעלה לתודעה גם בצרפת עצמה. השגריר הבטיח למשפחה לעזור, אך ציין: "אני מחויב ללכת על פי התקנות והקודים המקובלים". מקורבי השגריר בביקור סיפרו לוואלה! חדשות כי "הביקור היה מאוד לא פשוט. האם לא הפסיקה לבכות, וסיפרה על בתה לי, והעתיד המבטיח שהיה לה. השיחה הייתה מאוד פתוחה וכנה. השגריר הביע את הזדהותו עם כאבה, וציין כי גם לו יש בת צעירה. היה לו חשוב להדגיש כי הדין ימוצה כך ששתי הממשלות יעבדו בשיתוף פעולה".

שגריר צרפת כריסטוף ביגו בביתם של הוריה של לי זיתוני בנווה אור, ספטמבר 2011. ג'יליס
ישב למעלה משעה עם בני המשפחה. ביגו בנווה אור, היום/ג'יליס

עוד ציין המקורב כי "השגריר הביע שאיפה שייעשה צדק משפטי ומהותי בעניין, וציין בפני המשפחה שהוא מצפה שהשניים יסגירו עצמם ויעמדו לדין בישראל. אם זה לא יקרה, סבור שהשגריר שהדין ימוצה בכל אופן גם בצרפת". באשר לפנייה לסרקוזי, ציינו גורמים בסביבתו של השגריר כי "תפקיד השגריר לדווח על כל המתרחש בישראל לרשויות בצרפת. ללא ספק – כל טלפון שיוכל לעשות השגריר ייעשה, על מנת לעזור ולתמוך במשפחה".

גם חבריה של זיתוני פועלים כדי להביא להסגרת הנהג הדורס, קלוד אייזיק והנוסע הנוסף שישב ברכב ובעליו, אריק רוביק, שנמלטו לצרפת והשאירו את גופתה של זיתוני מוטלת על הכביש. בן זוגה של זיתוני, רועי פלד, פתח עצומה בפייסבוק הקוראת "להסגיר לדין את דורסי לי זיתוני ז"ל'. בעצומה נכתב כי "אנו חבריה ומשפחתה של הפרח היפה לי זיתוני ז''ל, שנדרסה בתאריך 16.9.11, על ידי רכב BMW מסוג X6 שנסע בפראות והרג אותה באכזריות, העיף את גופה 20 מטרים ולקח ממנה את חייה - קוראים לכל מי שמאמין בערכי המוסר במדינה ובצדק: אנא חתמו, עזרו לנו להוציא את הצדק לאור ולדרוש את הסגרתם ומיצוי דינם של שני האזרחים הצרפתים, קלוד איזק ואריק רוביק קלי הדעת, שהיו ברכב, פגעו וברחו לצרפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully