וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו הפעיל השפעתו בקונגרס בשליחות אובמה"

על פי דיווח ה"ניו יורק טיימס", לבקשת קלינטון, שכנע רה"מ עשרות חברי קונגרס רפובליקנים לתמוך בחבילת סיוע לפלסטינים - עדות לתלותו של הממשל בנתניהו, בשל קשריו עם הימין בארה"ב

ראש הממשלה בנימין נתניהו הפעיל את השפעתו על עשרות חברים רפובליקנים בקונגרס האמריקאי, בשליחותו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, כדי למנוע את התנגדותם לחבילת סיוע בסך 50 מיליון דולרים לרשות הפלסטינית, שעברה באחרונה בהצבעה בבית הנבחרים - החלק הרביעי מתוך חבילה שנתית של 200 מיליון דולרים. כך מדווח היום (רביעי) העיתון "ניו יורק טיימס", במסגרת כתבה נרחבת העוסקת בברית ההדוקה הנרקמת בין ראש הממשלה הישראלי והימין בישראל בכלל לימין האמריקאי - ברית שקיבלה ביטוי מובהק גם אתמול, בדברים שאמר המתמודד הרפובליקני הבולט על הנשיאות, ריק פרי, בכינוס של אישים יהודים בניו יורק, בגנות ההכרזה הפלסטינית על הקמת מדינה.

לקראת ההכרזה - עוד כותרות:
נתניהו יאמר לאובמה: "הפלסטינים סרבני שלום"
דריכות בגדה: תהלוכות לרגל פתיחת הדיונים באו"ם
לבקשת ברק: ניגריה תימנע מהצבעה על פלסטין
ספרו לנו בפייסבוק מה צריך נתניהו להגיד בנאומו באו”ם

על פי דיווח העיתון, המתבסס על מקורות בקונגרס כמו גם גורמים דיפלומטיים, לבקשתה של מזכירת המדינה הילרי קלינטון, פעל נתניהו בחודש שעבר לשכנע עשרות חברים רפובליקנים בסנאט ובבית הנבחרים, שביקרו בישראל במהלך החודש שעבר, לא להתנגד לסיוע הכלכלי לרשות. "הפעילות הזו ממחישה עד כמה מתקיימת תלות הדדית בין הדיפלומטיה האמריקאית לפוליטיקה הפנימית", מסביר כתב העיתון, "עדות למערכת היחסים ההולכת ומתהדקת בין ממשלת ישראל לרפובליקנים ששולטים כיום בבית הנבחרים... מערכת היחסים הזו סיבכה עד מאוד את מאמצי הממשל למנוע עימות באו"ם סביב ההכרזה הפלסטינית, משום שהיא מגבילה את יכולתו של הנשיא אובמה להפעיל לחץ על ראש הממשלה נתניהו להסכים לוויתורים שיוכלו להתניע מחדש מו"מ עם הפלסטינים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתקבל בחום על ידי חברי הקונגרס, וושינגוטן, ארה"ב, 24 במאי 2011. Susan Walsh, AP
"ברית הולכת ומתהדקת". נתניהו מתקבל בחום בקונגרס בוושינגטון/AP, Susan Walsh

אחד מחברי בית הנבחרים שנפגשו עם נתניהו, מייקל גרים, רפובליקני מניו יורק, סיפר כי נתניהו דחק בו לתמוך בחבילת הסיוע לפלסטינים, והסביר לו כי הכסף ישמש להכשרת המשטרה הפלסטינית, המשתפת פעולה עם ישראל. "הרגשתי יותר נוח לקבל את ההסבר הזה מנתניהו, מאשר מפקידי הממשל של אובמה", הסביר לעיתון. "זה הגביר את האמינות של הבקשה, היות שזו המדינה שלו - והוא לא היה תומך בצעד שיפגע בה".

המפלגה הרפובליקנית הייתה מאז ומעולם קרובה יותר לממשלות הימין בישראל, והברית הזו התהדקה במיוחד בתקופה האחרונה, על רקע מדיניותו של ממשל אובמה כלפי ישראל, שנתפשת כעוינת. רפובליקנים רבים רואים בקשר הזה הזדמנות לשפר את בסיס התמיכה שלהם בקרב קהל יהודי אמריקאי, שבאופן מסורתי תומך בדמוקרטים. המגמה הזו בלטה מאוד בנצחונו בשבוע שעבר של בוב טרנר בבחירות על המושב של מחוז 9 בניו יורק בבית הנבחרים (רפובליקני ראשון שזוכה במחוז מאז 1923) - ניצחון שהושג במידה רבה בסיוע הקול היהודי הדומיננטי במחוז, במה שנתפש כ"עונש" לממשל אובמה על מדיניותו כלפי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully