וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הביטחון ברק: "מוכנים לשבת לשולחן המשא ומתן"

בראיון שהעניק לרשת CNN האמריקאית אמר ברק כי הוא מאמין שיש למצוא דרך לנסות ולשוב אל התהליך המדיני, ללא תנאים. לדבריו, "פתח הפסיד את עזה לחמאס - אבו מאזן אינו שולט בחצי מאנשיו"

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס הלילה (רביעי) לפניית הרשות הפלסטינית למועצת הביטחון של האו"ם בבקשה להכרה מדינית. בראיון בלעדי שהעניק ברק לרשת CNN, אמר כי הוא מאמין שלמרות הקשיים, יש למצוא את הדרך להחזיר את שני הצדדים לשולחן המשא ומתן. "אני מאמין שאפשר למצוא פתרון בדמות שתי מדינות לשני עמים", אמר ברק, "הפלסטינים רציניים אמנם, אך צריך לדעת להתפשר ולשבת למשא ומתן ללא תנאים מקדימים. אנו מוכנים לכך".

עוד על פניית הרשות הפלסטינית לאו"ם:
לבקשת ברק: ניגריה תימנע מהצבעה על פלסטין
גבון: עדיין לא החלטנו אם לתמוך בבקשת הפלסטינים
ריק פרי: לסגור משרדי הרשות בארה”ב אם תוכרז מדינה
צה”ל וכוחות הביטחון הפלסטינים: ”החלה שעת השי”ן”
צרפת: חשש מ”פיצוץ אלים” אם לא יימצא פתרון באו”ם

לדברי ברק, גם בתקופת כהונתו כראש ממשלה לפני 11 שנים, וגם בתקופת ראש הממשלה אהוד אולמרט, דחו הפלסטינים הצעות חוזרות ונשנות, בתיווך אמריקאי, להסכם שלום. "ממשל אובמה מנסה להחזיר את שני הצדדים למשא ומתן ולדחוף את המגעים", אמר, "אך הבעיה הזו לא תיפתר על ידי נשיא ארצות הברית". לדבריו, ממשל אובמה תומך בביטחון ישראל "בדרך שאינה משתווה לאף ממשל אמריקאי בעבר".

ברק הוסיף כי הוא מאמין שראש הממשלה, בנימין נתניהו, צריך לשלם את המחיר ולקחת סיכונים, כדי לשוב למשא ומתן עם הפלסטינים. כשנשאל על איזה סוג של ויתורים הוא מדבר, השיב כי "בהוראתי, התנתקנו מלבנון לאחר 20 שנה. לפני שש שנים אריאל שרון גם התנתק מעזה". לדברי ברק, חמאס גרוע היום יותר מבעבר והוא זה ששולט ברצועת עזה היום. פתח הפסיד את עזה לחמאס – אבו מאזן לא שולט בחצי מהאנשים שלו".

כשהתבקש להתייחס לדבריו של אחד המועמדים הבולטים לעמוד בראש המפלגה הרפובליקנית בארה"ב, ריק פרי, שקרא לסגור את משרדי הרשות הפלסטינית בארה"ב במידה ותוכרז מדינה פלסטינית, אמר ברק כי "אני לא רוצה להתערב בפוליטיקה האמריקאית". לדבריו, "אנו נכבד כל נשיא אמריקאי שייבחר ומצפים מכל נשיא, מכל צד של הפוליטיקה, להביע תמיכה בישראל".

הוא גם התייחס למהומות בעולם הערבי בחודשים האחרונים ואמר כי הן "לא נוצרו על ידנו ולא הושפעו מאיתנו – אנחנו לא אחראים למהומות". הוא הוסיף כי "ברגע האמת הסתכלנו על מצרים, טוניסיה, לוב וסוריה והיה ברור שאנו צריכים לעמוד לבד ובחוזקה. אינך יכול לעצום עיניים ולומר 'אלוהים איתנו'. שר הביטחון אף התלוצץ ואמר כי "אי אפשר לבחור שכנים. היינו מעדיפים את הקנדים כשכנים, אך אתם קיבלתם אותם. אנו לא יכולים לבקש ממישהו אחר להגן עלינו, עלינו לעשות זאת בכוחות עצמנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully