וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה דחק בארדואן: "פתור את המשבר עם ישראל"

21.9.2011 / 3:03

נשיא ארה"ב נפגש עם ראש ממשלת טורקיה ברקע העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק והדגיש בפניו את הצורך בפתרון המשבר. השניים גם סיכמו להפעיל לחץ על אסד להפסקת הדיכוי האלים בסוריה

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נפגש הלילה (רביעי) עם ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, ברקע העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. מהבית הלבן נמסר, כי אובמה הדגיש בפני ארדואן את הצורך בפתרון המשבר עם ישראל, שהחל בהשתלטות חיל הים על הספינה "מאווי מרמרה" במשט לעזה בשנה שעברה. השניים סיכמו גם להפעיל לחץ על נשיא סוריה, בשאר אסד, להפסקת הדיכוי האלים של ההפגנות במדינה.

משבר עם טורקיה - כותרות אחרונות:
האם טורקיה תסכל הקמת לשכה ישראלית במטה נאט”ו?
”על טורקיה לסגת מהצבת המכ”ם שעשוי לסייע לישראל”
טורקיה: ”לא זקוקים לתיווך אמריקאי עם ישראל”
ארדואן: ספינות קרב בים התיכון - ”בכל רגע”
עמוס גלעד: ”מול טורקיה יש להתכונן לגרוע מכל”

הנשיא האמריקאי גינה גם את פיצוץ מכונית התופת שאירע אתמול סמוך למשרדו של ראש הממשלה הטורקי בבירה אנקרה וגבה את חייהם של שלושה בני אדם. "זה מזכיר לנו שטרור מתקיים באזורים רבים בעולם, וטורקיה וארצות הברית הולכות להיות שותפות חזקות במניעתו", אמר אובמה לכתבים בפתח פגישתם של השניים. הוא גם שיבח את ארדואן על "מנהיגות נהדרת", לדבריו, בקידום דמוקרטיה באזור.

ארדואן, מצידו, בחר להתייחס לנסיעתו האחרונה לצפון יבשת אפריקה בשבוע שעבר. "ביקרת לאחרונה במצרים, טוניסיה ולוב", אמר לכתבים, "אנו (טורקיה וארצות הברית) נעבוד יחד במדינות אלה, כמו גם באפגניסטן ובעירק".

בסוף השבוע האחרון התייחס שר החוץ הטורקי, אחמט דאווטאולו, להידרדרות ביחסים ואמר כי "טורקיה לא זקוקה לעזרת תיווך מצד ממשלת ארצות הברית במשבר עם ישראל". במסיבת עיתונאים בעיר קוניה, הבהיר דאווטאולו: "אנחנו לא זקוקים לשום תיווך עם ישראל בשום מקרה. אם בת בריתנו לשעבר רוצה ליישב את ההדורים, היא יודעת כיצד לעשות זאת, ומהן דרישותינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully