וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם טורקיה תסכל הקמת לשכה ישראלית במטה נאט"ו?

19.9.2011 / 22:32

בכירים בברית הצפון אטלנטית הזמינו את ישראל להקים משרדים במטה הארגון בבריסל, כאות להתחממות היחסים. טורקיה טוענת כי ישראל כפתה את הבקשה על נאט"ו, ומאיימים לסכל את המהלך

מפקדי נאט"ו העבירו בקשה רשמית לישראל להקים עבורה נציגות רשמית במטה הארגון בבריסל. הבקשה הועברה לראשי מערכת הביטחון ולבכירי הדרג המדיני, בהם שר החוץ אביגדור ליברמן וראש הממשלה בנימין נתניהו. גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי תשובת ישראל תהיה חיובית.

עוד על המתיחות בין ירושלים לאנקרה
ארדואן: ”נשלח סטי”לים לחופי צפון קפריסין”
החזון הטורקי: ”יחד עם מצרים, ננהיג את האזור”
”על טורקיה לסגת מהצבת המכ”ם שעשוי לסייע לישראל”

ברקע הדיונים, הושמעה ביקורת חריפה בטורקיה למהלך שיזמה נאט"ו. בכירים באנקרה, בהם שר החוץ הטורקי, אחמד דאווט אולו, הודיעו בכלי התקשורת המקומיים כי בכוונתם להטיל וטו על הבקשה, שלדבריהם, הוגשה בכלל על ידי ישראל ולא על ידי נאט"ו. הצבא הטורקי חבר בנאט"ו מאז 1952, ונחשב לבעל הצי הימי השני בגודלו בברית אחרי הצי האמריקני. גורם ביטחוני בישראל הבהיר כי בירושלים רואים בהצעה להקים נציגות קבועה במפקדה הראשית בבריסל עליית מדרגה בשיתוף הפעולה עם צבאות זרים ושדרוג הביטחוני משמעותי.

ישראל הוזמנה בשנים האחרונות כמה פעמים להשתתף בתרגילים של נאט"ו, ובין היתר בתרגיל לחילוץ והצלה בארמניה. מערכת היחסים בין ישראל לחברות הברית התהדקה בזכות שיחות שקיים הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי עם בכירים בברית מאז כניסתו לתפקיד, ובמיוחד עם יו"ר הוועדה הצבאית בנאט"ו, אדמירל ג'יאמפאולו די-פאולה.

השיא ביחסים הגיע כשחיל הים הציב קצין במפקדת נאט"ו באיטליה, כדי לשפר את שיתוף המידע המודיעיני בים התיכון בין ישראל לברית הצפון אטלנטית. ספינת טילים של חיל הים הישראלי אף לקחה חלק בתמרון של הברית, כשקצינים איטלקים פיקדו עליה.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully