וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס גלעד: "מול טורקיה יש להתכונן לגרוע מכל"

ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון התייחס למשבר האחרון עם אנקרה ואמר כי "אנו נמצאים כעת במצב גרוע מולה". על היחסים עם מצרים: "השלום הוא נכס עבור ישראל"

ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף במילואים עמוס גלעד, התייחס אמש (רביעי) למשבר ביחסים עם טורקיה ואמר כי "אנו נמצאים כעת במצב גרוע מולה". לדבריו, "יש להתמודד עם כך בזהירות, לחשב את צעדינו, להציב סדרי עדיפויות ולהתכונן לגרוע מכל".

בדברים שנשא בכנס המכון למדיניות נגד טרור, שהתקיים במרכז הבינתחומי הרצליה, על ההתפתחויות המדיניות במזרח התיכון והשפעתן האפשרית על ישראל, התייחס גלעד גם להחרפת היחסים עם מצרים ואמר כי השלום עם המצרים, "בעייתי וקר ככל שיהיה, עדיף משינוי דרמטי במערכת היחסים עמם". לדברי גלעד, שביקר לאחרונה בקהיר, "שלום עם מצרים הוא נכס עבור ישראל מכיוון שהיא מנהיגת העולם הערבי, ואם זה ישתנה דרמטית כל המבנה המעורער עשוי להתמוטט". הוא קרא "לשמור על יחסים טובים עם קהיר, שיחד עמה אנו מנסים למצוא פתרון לחצי האי סיני - דרכו מספקת אירן נשק לחמאס."

גלעד גם מתח ביקורת חריפה על המצדדים מימין בפתרון ירדני לבעיה הפלסטינית. בהתייחס לדברי המלך עבדאללה מהימים האחרונים, אמר כי "שמעתי 'מומחים' אומרים שהאלטרנטיבה למדינה לפלסטינים היא ירדן. לדעתי זוהי שטות מוחלטת. ירדן היא מופת להצלחה בלוחמה בטרור מבחוץ ומבית, והיא מחויבת למלחמה בטרור".

לדבריו, "גם הפלסטינים לעולם לא יהיו מוכנים לחלופה שכזאת. בנוסף, בעצם ההצעה הזאת, אנו מפקפקים ביכולת שלנו להתמודד עם הטרור וביכולת הביטחונית-לאומית שלנו". עוד הוסיף גלעד כי הצעתו לנוגעים בדבר היא "לשתף פעולה עם הפרטנרים שלנו, בכדי להביס את הטרור".

בסיום דבריו הזהיר גלעד מפני הצפוי לישראל בעתיד, וטען כי המלחמה הבאה של ישראל תתנהל בכמה חזיתות. "כעת אנו לא עומדים בפני סיכונים, אך עשויות להיות התפתחויות שעשויות להוביל לשינויים אסטרטגיים, אשר יש להתכונן אליהם היטב, ולא רק בדרך צבאית שאינה תמיד הפתרון, אלא גם בדרך דיפלומטית".

עוד בנושא:
עבדאללה מלך ירדן: "עתידנו חזק מזה של ישראל"
האמריקאים העבירו מסר חריף לארדואן: "תירגע"
מאבטח השגרירות: "רוצה שהשלום עם מצרים יימשך"
עסקת שליט: רמטכ"ל חמאס ועמוס גלעד שהו יחד בקהיר

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully