וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הואשם בדריסה למוות של 2 חיילים - ולא יעמוד לדין

קובי מנדל

19.9.2011 / 10:57

לאחר שחוות דעת פסיכיאטריות קבעו כי גבי חן, שהואשם בדריסת החיילים עם משאיתו, אינו שפוי, הוחלט לאשפזו במחלקה פסיכיאטרית ולא להעמידו לדין. אב אחד ההרוגים: "דורשים שיקבל עונש"

בית המשפט המחוזי בחיפה הורה היום (שני) על שליחתו של גבי חן, בן 45 מעכו, לבית חולים לחולי נפש. חן הואשם ברציחתם של שני חיילי צה"ל, סגן מיכל זוהר בת 20 מגילון וסמל ראשון אימן קיזל בן 20 מכפר מר'ר, באמצעות משאיתו בעכו. מדובר באירוע דריסה מכוון שהביא גם לפציעתם של 11 בני אדם בעת שהמתינו בתחנת אוטובוס בחודש נובמבר 2010.

ההחלטה לשלוח את חן לאשפוז התקבלה בעקבות חוות דעת שנמסרה לבית המשפט המחוזי עם הגשת כתב האישום נגדו, בה קבעו שני רופאים פסיכיאטרים מבית החולים "שער מנשה" כי חן סובל ממחלת נפש ואינו מסוגל לעמוד לדין, וכי יש לאשפזו בבית חולים פסיכיאטרי. מאז תחילת המשפט נמסרו לפרקליטות עוד שתי חוות דעת פסיכיאטריות שקבעו אף הן כי הנאשם אינו כשיר לעמוד לדין. פרקליטו של חן, עו"ד זיו גלעד, טען מתחילת הפרשה כי מרשו אינה כשיר לעמוד לדין.

"הוא תכנן את המעשה"

אודי זוהר, אביה של סגן מיכל זוהר שנהרגה בפיגוע הדריסה, קרא במהלך הדיון לבית המשפט להיות "עמוד האש לפני המחנה" ולהורות למשטרה לחקור כיצד הגורמים השונים לא פעלו כדי למנוע המעשה. "באמתחתי שתי בקשות. האחת – להורות למשטרת ישראל לפתוח בחקירת אותם גורמים שלכאורה היו יכולים למנוע את המעשה. יש לא מעט גורמים שעברו ליד הכתובת וכל אחד על פי תפיסתו קרא ולא הבין, התעלם או התרשל. בית המשפט חייב לשדר מסר נורמטיבי. נורמה של מילוי ומימוש האחריות כמתחייב", אמר זוהר.

עוד אמר זוהר, שהגיע לבית המשפט כשהוא עונד את הדיסקית הצבאית של בתו על צווארו, כי "אבקש גם מבית המשפט להורות על כך שכאשר תתכנסנה הוועדות שידונו במצבו הנפשי של הנאשם לעניין שחרורו מהמשמורת בה הוא נמצא, היה ויקרה חס וחלילה דבר כזה, הדבר יובא לידיעתנו ונוכל לממש את זכותנו שנציג מטעמנו ישתתף בדיון". זוהר אף אמר כי בכוונתו לפעול לשינוי החקיקה בנושא שחרור אסירים מאשפוז פסיכיאטרי.

וג'די קיזל, אביו של אימן קיזל, אמר כי "לא ייתכן שכעת הוא יבוא ויסתתר מאחורי 'אי שפיות'. כל אחד יכול לעלות על משאית, לפגוע באנשים ולהתחבא אחר כך אחרי מסכה של אי שפיות. אנו מבקשים מכל אדם במדינת ישראל שיעזור לנו שהנאשם הזה יקבל את העונש המגיע לו כמו שכולם מקבלים. הוא כן כשיר לעמוד לדין כי הוא תכנן את המעשה. אני לא מאמין לחוות הדעת הפסיכיאטריות ודורש שהוא יקבל את העונש המגיע לו". לפני הדיון אמר חן, כשהוא מסתיר את פניו, כי הוא מצטער על המעשה ומבקש את סליחת המשפחות.

עוד בנושא:
הדריסה בעכו: נהג המשאית חשוד ברצח 2 חיילים
אישום ברצח: נהג המשאית דרס למוות שני חיילים
מסתמן: דרס למוות - ויישלח לאשפוז פסיכיאטרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully