וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום ברצח: נהג המשאית דרס למוות שני חיילים

קובי מנדל

9.12.2010 / 15:08

כחודש לאחר שדרס למוות שני חיילים ופצע מספר בני אדם בתחנת הסעה בעכו, הואשם גבי חן ברצח ובניסיון רצח. פרקליטו טוען כי אינו כשיר לעמוד לדין. הוא יוחזק במעצר בבי"ח פסיכיאטרי

אדריאן הרבשטיין

(צילום: אדריאן הרבשטיין. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד נהג המשאית גבי חן, בן 45, בגין רציחתם של שני חיילי צה"ל, סגן מיכל זוהר, בת 20 מגילון, וסמל ראשון אימן בן וג'די קיזל, בן 20 מכפר מר'ר, באמצעות משאיתו בעכו. כמו כן מואשם חן בניסיון רצח של בני אדם נוספים שנפצעו באירוע ובסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה. בחקירתו טען כי המשטרה והשב"כ רודפים אחר ילדיו. עורך דינו זיו גלעד טוען כי בידיו חוות דעת פסיכיאטרית לפיה מרשו אינו כשיר לעמוד לדין.

בית המשפט המחוזי בחיפה החליט בנתיים להשאירו במעצר בבית חולים פסיכיאטרי. ההחלטה הגיעה בעקבות חוות דעת שהוגשה לבית המשפט לפיה חן סובל מבעיות נפשיות. בסוף החודש ידון בית המשפט בבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

התובעת, עו"ד מריה פיקוס בוגדאנוב, מפרקליטות מחוז חיפה, טוענת כי ביום המקרה, 11 בנובמבר, גמלה בלבו של הנאשם ההחלטה להמית באמצעות המשאית חיילים ואזרחים הממתינים בתחנת ההסעה המוכרת לו והממוקמת ברחוב הרצל בעכו, ביודעו כי בשעות אלה יימצאו בה אנשים רבים. בהמשך יצא הנאשם מביתו, רכש בקבוק עראק ושתה ממנו, עלה על המשאית והחל בנסיעה לעבר תחנת ההסעה. משהבחין כי בתחנת ההסעה עומד אוטובוס, נסע הנאשם מהמקום ועצר בסמוך לתחנת ההסעה.

עוד עולה מכתב האישום, כי לאחר מכן לגם חן עוד מהעראק, ומשהבחין כי האוטובוס עזב את תחנת ההסעה, נסע לכיוון התחנה. באותה העת, סמוך לשעה 17:30, המתינו בתחנת ההסעה אזרחים וחיילים רבים. חן התקרב לתחנה, הגביר את מהירות הנסיעה, הסיט את המשאית ימינה לכיוון הממתינים בתחנת ההסעה, ומתוך כוונה להמיתם, עלה על המדרכה ופגע באמצעות המשאית בשני החיילים וגרם למותם, וכן פצע אחרים. הוא המשיך בנסיעה פרועה תוך סיכון חיי אדם, ובהגיעו לכיכר הרכבת בעכו, פגע בחלקה האחורי של מונית וכתוצאה מכך נחבל הנהג ונזק נגרם למונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully