וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: דרס למוות - ויישלח לאשפוז פסיכיאטרי

קובי מנדל

18.9.2011 / 16:14

שלוש חוות דעת קבעו כי נהג המשאית גבי חן, שדרס למוות בעכו שני חיילים ופצע עוד 11, אינו כשיר לעמוד לדין. בשל כך תבקש הפרקליטות מבית המשפט לאשפזו בבית חולים לחולי נפש

פרקליטות מחוז חיפה תבקש מחר (שני) מבית המשפט המחוזי בעיר לשלוח את גבי חן, בן 45 מעכו, לבית חולים לחולי נפש. חן הואשם בגין רציחתם של שני חיילי צה"ל, סגן מיכל זוהר בת 20 מגילון וסמל ראשון אימן בן וג'די קיזל בן 20 מכפר מר'ר, באמצעות משאיתו בעכו. מדובר באירוע דריסה מכוון שהביא גם לפציעתם של 11 בני אדם בעת שהמתינו בתחנת אוטובוס בחודש נובמבר 2010.

עוד בנושא:
הדריסה בעכו: נהג המשאית חשוד ברצח 2 חיילים
אישום ברצח: נהג המשאית דרס למוות שני חיילים
הפרקליטות: "הסגרת הדורסים מצרפת - בכפוף לראיות"

חן נעצר מיד לאחר הדריסה וטען כי התכוון לנקום בשב"כ ובמשטרה, "שרצחו לו את הילדים", זאת למרות שילדיו בריאים לחלוטין. סנגורו, עו"ד זיו גלעד, טען כבר בשלב הארכת המעצר כי חן אינו שפוי. בני משפחתו אף ציינו כי ניסו לאשפזו בעבר אך לא הצליחו בכך.

בחוות הדעת, שנמסרה לבית המשפט המחוזי עם הגשת כתב האישום נגדו, קבעו שני רופאים פסיכיאטרים מבית החולים "שער מנשה" כי חן סובל ממחלת נפש ואינו מסוגל לעמוד לדין, וכי יש לאשפזו בבית חולים פסיכיאטרי. מאז תחילת המשפט נמסרו לפרקליטות עוד שתי חוות דעת פסיכיאטריות שקבעו אף הן כי הנאשם אינו כשיר לעמוד לדין.

בעקבות שלוש חוות הדעת שהצטברו בידי התובעת מפרקליטות מחוז חיפה, עו"ד מריה בוגדאנוב, הקובעות כי חן אינו מסוגל לעמוד לדין, לא נותרה לפרקליטות בררה אלא לבקש מבית המשפט להורות על אשפוזו בבית חולים פסיכיאטרי. עו"ד גלעד מסר לוואלה! חדשות כי "כפי שציינו בתחילת הפרשה, מרשנו סובל מהפרעה נפשית קשה ומקומו בבית חולים לחולי נפש. אנו חושבים שהפסיכיאטר המחוזי הגיע להחלטה נכונה".

"איך ייתכן שהוא לא שפוי?"

וג'די קיזל, אביו של איימן, אמר לוואלה! חדשות כי "זה לא הגיוני ולא מקובל על דעתו של איש שאדם העובד מעל 15 שנים כנהג משאית לא היה שפוי בעת ביצוע המעשה, אך קודם לכן היה שפוי לגמרי. איך יכול להיות דבר שכזה? אם הוא לא שפוי איך יש לו רישיון לנהוג במשאית של למעלה מ-15 טון?".

אודי זוהר, אביה של מיכל, אמר כי הוא קיבל רשות מבית המשפט לומר את דברו מחר באולם, ולפיכך ביקש שלא להגיב לפי שעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully