וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: "הסגרת הדורסים מצרפת - בכפוף לראיות"

גלעד גרוסמן

18.9.2011 / 11:40

בעקבות פגישה עם המשטרה בנושא חקירת דריסת לי זיתוני, הבהירו בפרקליטות כי ישראל עומדת בקשר עם רשויות צרפת בנושא החשודים שנמלטו. ”אם יוחלט שיש ראיות להעמדה לדין, נפעל להסגרתם”

פרקליטות המדינה קיימה הבוקר (ראשון) ישיבה דחופה עם גורמים במשטרת ישראל, בנושא הימלטותם מן הארץ של קלוד איזק ואריק רוביק, אזרחי צרפת החשודים בדריסת הצעירה לי זיתוני ביום שישי האחרון בתל אביב. השניים חשודים שנמלטו לצרפת מיד לאחר הדריסה. נציגי הפרקליטות בדיון קיבלו תמונת מצב עדכנית מהיחידה החוקרת את המקרה במשטרה ומגורמים נוספים.

האם יש להחמיר בענישה בתאונות פגע וברח? בואו להצביע בפייסבוק

עוד בנושא:
דורס הצעירה בתל אביב ובעל הרכב אותרו בפריז
הצעירה שנדרסה בת"א: לי זיתוני מקיבוץ נווה-אור
פרשנות: צרפת לא מחוייבת להסגיר דורסי לי זיתוני
הקללה של "נווה איתן": 3 צעירים מתו בתאונות ב-7 שנים

הבית ברחוב מזא"ה 5, בו התגוררו הנוסעים ברכב שפגע בלי זיתוני בתאונת פגע וברח, ספטמבר 2011. דרור עינב
הבניין בו אותר רכבם של החשודים, תל אביב/דרור עינב

מהפרקליטות נמסר כי הרשויות הישראליות בצרפת עומדות בקשר עם רשויות צרפת בנושא. "חקירת האירוע על ידי המשטרה נמצאת בעיצומה. עם השלמתה והעברת ממצאיה לידי הפרקליטות יוחלט בפרקליטות מחוז תל אביב האם יש די ראיות להעמיד את החשודים לדין ובאילו עבירות, כאשר החלטה כאמור היא תנאי לפנייה לממשלת צרפת בבקשה להסגירם ארצה או להעמידם לדין בתחומה". על פי לשון החוק, האמנה והדין הבינלאומי - הסגרה הינה לצורך העמדה לדין ולא לצורך חקירה.

עוד נמסר כי "בשלב זה, מתבצעות פעולות נוספות בידי רשויות האכיפה בישראל, לרבות מול הרשויות בצרפת, שלא נוכל לפרטן מטעמים ברורים. בניגוד לפרסומים - בין ישראל לבין צרפת קיימת אמנת הסגרה - האמנה האירופית בדבר הסגרה, אשר במסגרתה הוסגרו בשנים האחרונות מבוקשים רבים בין שתי המדינות. צרפת, בדומה למרבית מדינות אירופה, איננה מסגירה את אזרחיה, אלא מעמידה אותם לדין בשטחה על העבירות שביצעו, בהתקיים התשתית הראייתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully