וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוג בדריסה בעכו - סמ"ר איימן קזל

קובי מנדל

11.11.2010 / 23:32

חייל בן 20 מהכפר מרר נהרג ועשרה נפצעו, מהם שלושה באורח קשה, כשמשאית פגעה בתחנת אוטובוס בעכו. הנהג הדורס חשוד בנהיגה תחת השפעת אלכוהול, וככל הנראה הוא אף לוקה בנפשו. הוא נלכד כשניסה להימלט מהאזור ואמר לשוטרים: "דרסתי כנקמה על מה שהשב"כ עולל לילדי"

אדריאן הרבשטיין

(צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכת וידאו: עידן גוראל)

איימן קזל, סמ"ר בן 20 מכפר מרר נהרג ושלושה, בת 50, בת 21 ובן 50, נפצעו באורח קשה כשמשאית התנגשה בתחנת אוטובוס ליד תחנת הרכבת הערב (חמישי) בעכו. הפצועה בת ה-21, פונתה במצב קשה מאד לבית החולים בנהריה כשהיא סובלת מפגיעת ראש. כמו כן, נפצעו עוד שבעה הולכי רגל באורח קל.

חן גבריאל, נהג המשאית בן 45 ואב לשלושה, ניסה על פי החשד להימלט מזירת התאונה אך נעצר על ידי ניידות המשטרה. מחקירה ראשונית עולה, כי האיש סבל ככל הנראה מבעיות נפשיות ואמר לשוטרים מתחנת עכו שעצרו אותו: "אני דרסתי, וחבל שלא הצלחתי להגיע לצומת הרכבת. עשיתי זאת כנקמה על מה שעולל השב"כ לילדי". בשעה זו נחקר הנהג בתחנת עכו בחשד לרצח. במשטרה סיפרו כי הנהג אמר בחקירתו כי ביצע את המעשה "כדי לנקום בשב"כ ובמשטרה שהרגו לו את הילד". הנהג, תושב שיכוני המזרח שבעיר, חשוד גם בנהיגה תחת השפעת אלכוהול.

משאית פגעה בהולכי רגל בעכו. אדריאן הרבשטיין
זירת התאונה/אדריאן הרבשטיין

הנהג פגע בכמה בני אדם שעמדו בתחנת האוטובוס, המשיך בנסיעה, פגע במונית שנהגה נפצע קל והמשיך לצומת שטראוס, שם פגע בכמה כלי רכב ונעצר לאחר שמאבטח של רכבת ישראל פתח באש לעבר גלגלי המשאית. במשטרה בודקים חשד נוסף, לפיו דריסת הולכי הרגל היתה מכוונת.

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי אמר לוואלה! חדשות כי "מדובר באירוע חמור וקשה. לא ידענו בעבר אירועים שכאלו בעכו. מדובר בנהג יהודי שדרס במכוון אנשים בתחנת אוטובוס. זו הזדמנות למסור את תנחומינו למשפחות. אנו כולנו תקווה שהאירוע יישאר כחריג".

משאית פגעה בהולכי רגל בעכו. אדריאן הרבשטיין
משאית פגעה בהולכי רגל בעכו/אדריאן הרבשטיין

"חשבנו שזה פיגוע"

יהודה סיסו, בן 68 מכרמיאל, סיפר כי נפגע באורך בתאונה בעת שעמד בפקק לפני מחסום הרכבת בצומת שטראוס. סיסו אמר כי שמע חבטות מכוניות והסתובב בזמן לראות את המשאית פוגעת ברכבו, גורמת נזק לצד ימין של המכונית וממשיכה הלאה. לדבריו "חשבתי שהנהג איבד שליטה, התחלתי לרדוף אחריו עד שנעצר. צעקתי עליו ובתגובה הוא אמר לי 'אני שונא שוטרים ורוצה להרוג כמה שיותר אנשים'".

פלאח סלאח, מאבטח רכבת ישראל שעבד הערב בתחנת עכו, סיפר כי ירה לעבר גלגלי המשאית לאחר שחיילים צעקו שהנהג הינו מחבל. לדבריו, לאחר שהיה עד לדריסה הוא החל לרוץ אחר המשאית ולקרוא לה לעצור, אך הנהג לא הביט בו ונראה כמנסה להימלט מהזירה. סלאח סיפר כי "הנהג המשיך לנסוע במהירות לכיוון צומת שטראוס, החיילים שהיו במקום צעקו לעברי שמדובר במחבל ושצריך לירות בו. קראתי לעבר הנהג, ויריתי לעבר גלגלי המשאית כדי לעצור אותה, אך איני יודע אם פגעתי".

יוסי דניאלי, בעל באסטה בשוק הסמוך למקום סיפר: "יש לי דוכן בשוק, בן דודי נפגע. נסעה כאן משאית, פגעה בבני אדם וכלי רכב וניסתה לברוח. שמענו יריות, התכופפנו, חשבנו שזה פיגוע ואז שמענו אמבולנסים. רצתי למקום וראיתי את האוטו של בן דוד שלי הרוס". יוסף סאלם בעל פיצוציה סמוכה סיפר כי "ראיתי משאית שנכנסה בתחנת אוטובוס, המשיכה ופגעה במונית. המאבטח של הרכבת רדף אחריה וירה לעברה. הנהג המשיך ופגע בעוד כמה מכוניות עד שנעצר".

עדכון ראשון: 17:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully