וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצנע הודיע על תמיכה בפרץ, הרצוג החליט להימנע

פנחס וולף וקובי מנדל

18.9.2011 / 0:01

יו"ר העבודה לשעבר, מצנע, הודיע כי יתמוך בסיבוב השני במועמד עמיר פרץ. יצחק הרצוג, שזכה לרבע מקולות הבוחרים בסיבוב הראשון, קרא למצביעיו לפעול על פי צו מצפונם האישי

ערן גילווארג

(צילום: ערן גילווארג, עריכה: יותם בן-דוד)


ארבעה ימים לפני הסיבוב השני והמכריע על ראשות העבודה, הודיעו אמש (שבת) שני המועמדים שלא העפילו לשלב זה על בחירותיהם להמשך: ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג הודיע כי לא יתמוך באף אחד מהמועמדים לראשות מפלגת העבודה, וקרא לתומכיו לפעול על פי העדפתם האישית.

הרצוג נימק החלטתו ב"שמירה על אחדות המפלגה ומניעת פילוג בה". רבים ציפו למוצא פיו של הרצוג, שזכה לכרבע מקולות הבוחרים בסיבוב הראשון, כמי שתמיכתו עשויה להשפיע באופן משמעותי על זהות יושב ראש המפלגה

יו"ר המפלגה לשעבר, עמרם מצנע, לעומתו, הודיע כי יתמוך במועמד וחבר הכנסת עמיר פרץ. מצנע אמר הערב בכנס פעילים בחיפה: "תוצאות הבחירות מאכזבות לא רק אותנו אלא ציבור שלם, אבל אני לא יכול להרשות לעצמי ללכת. מצב המדינ הרע מאוד ולכן בכוונתי לבנות מחנה - מחנה מצנע. הבטחתי, ואני אקיים. באתי כדי להישאר ואתמודד על מקום בכנסת הבאה. ביום רביעי נדרשת הכרעה. אני לא אדמו"ר ולא מנחה אישי, ואני קורא לכל אחד להצביע לפי צו מצפונו. התלבטתי במי לתמוך. היו שאמרו לי לשבת על הגדר. קל לשבת בטריבונה, אך במשחק הפוליטי אין מקום למי שיושב על הגדר. יש לי אכזבה מאנשים כאלה. שני המועמדים ראויים. לשלי יש ערך מוסף גדול, והיה זה טבעי שאלך איתה, אך אני מחפש גם דרך, חיבור למחנה השלום, לפריפריה, מישהו שיכול לגשר ועל כן החלטתו לתמוך בעמיר פרץ".

המירוץ לראשות העבודה - כותרות אחרונות:
שבוע לסיבוב ה-2: פרץ ויחימוביץ' ממשיכים לחזר
פרץ תקף את יחימוביץ': "מי שמצביע שלי יקבל ביבי"
בבוקר שאחרי ההפסד, במי יתמוך יצחק הרצוג?
עוזי ברעם: מפלגת העבודה חייבת להציג גם חלופה מדינית

עמיר פרץ ושלי יחימוביץ בכינוס של מתמודדים הפריימריז במפלגת העבודה בכנס של המפלגה, אוגוסט 2011. נמרוד סונדרס
בירכו על החלטתו הנמנעת של הרצוג. פרץ ויחימוביץ'/נמרוד סונדרס

המועמדת וחברת הכנסת שלי יחימוביץ' הודיעה בתגובה כי היא "מצטערת מאוד על החלטתו של מצנע ויודעת בוודאות כי החלטתו רחוקה מאוד מנטיית ליבם של בוחריו". יחימוביץ' הוסיפה כי "5,000 המתפקדים שהצביעו למצנע הם אנשים ערכיים הרוצים במפלגה נקייה ומתחדשת, ואני קוראת להם לא לבחור בהימנעות מהצבעה ביום רביעי, אלא להגיע לקלפיות ולהצביע על פי צו מצפונם". לטענת מטה יחימוביץ', ממיפוי שנערך בקרב מצביעי מצנע בחודש האחרון עולה כי לאחר מצנע, העדפתם המובהקת היא יחימוביץ'.

עמיר פרץ בירך על תמיכתו של עמרם מצנע. "זו הודעה חשובה בפני הציבור הישראלי כולו, שמפלגת העבודה מתכוונת לספק למדינת ישראל מענה בכל תחום ותחום", מסר פרץ. "מצנע הוא נכס אמיתי למפלגת העבודה, שותף טבעי לייסוד אלטרנטבי הברורה, אידיאולוגית ואלקטוראלית לממשלת נתניהו. אני רואה במצנע שותף עתיר זכויות, אדם בעל אמות מידה ראויות, יכולות, ניסיון, ערכים ודוגמה אישית בכל התחומים".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"זרם תומכים גדול מקרב אנשי הרצוג יתמוך בפרץ"

על הצהרתו של הרצוג בירכו גם במטה פרץ וגם בקרב תומכי יחימוביץ'. בהודעה שהוציאה יחימוביץ' נמסר כי "מדובר בהחלטה ראויה ומתפקדי מפלגת העבודה הינם אנשים עצמאיים. ההחלטה עולה בקנה אחד עם תפיסתי שהמתפקדים בוחרים על פי צו מצפונם ובלי הוראות והנחיות".

פעילים ממטהו של עמיר פרץ אמרו בעקבות הודעת הרצוג ומרגלית כי "ישנו זרם תומכים גדול מקרב אנשי הרצוג המודיעים על תמיכתם בפרץ. עמיר פרץ מתכוון לשתף פעולה בעתיד עם הרצוג לטובת מפלגת העבודה ומדינת ישראל, המניפות את דגל השלום ואת דגל הצדק החברתי".

בתוך כך, יחימוביץ' קיבלה חיזוק נוסף ממנהל מטה השטח של הרצוג, אמנון זילברמן, שהודיע בעקבות ההצהרה כי הוא נרתם לעבודה במטה יחימוביץ' יחד עם כל פעילי השטח שגייס מכל המגזרים, וייעשה את כל המאמצים להביא לניצחונה. לדבריו, "יחימוביץ' היא מובילת המאבק החברתי, היא אישה חזקה שאני מאמין בה, ואחרי שהרצוג שבו תמכתי לא עלה לסיבוב שני, עליה להיבחר לראשות העבודה".

מנגד, רבים אחרים ממטה הרצוג הודיעו על תמיכתם בפרץ. ביניהם ניתן למצוא את ראש מטה הצעירים של הרצוג וסגן יו"ר המשמרת הצעירה של העבודה, אורי ורטמן, כן וסגנית ראש עיריית גבעתיים, איריס אברהם. ממטה פרץ נמסר בתגובה כי "אנו רואים באנשי הרצוג ובהרצוג עצמו שותפים טבעיים לכינון אלטרנטיבה לנתניהו, שתניף גם את דגל השלום וגם את דגל הצדק החברתי".

לפניות לכתב פנחס וולף - pinhas_wolf@walla.co.il

עדכון ראשון: 20:35

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully