וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגת העבודה חייבת להציג גם חלופה מדינית

עוזי ברעם

13.9.2011 / 10:42

הפריימריז במפלגת העבודה טרם הוכרעו, אולם שאלות רבות נוספות עומדות על הפרק. עוזי ברעם סבור כי לא משנה מי יעמוד בראש, המפלגה חייבת לצאת מאוחדת מהעימות האישי ולפנות לציבור

אין הכרעה במפלגת העבודה. לא בשאלה האם מפלגת העבודה משנה פניה והופכת ליותר רלוונטית ולא בזהות מי יעמוד בראשה.

פריימריז במפלגת העבודה - כותרות אחרונות:
האם יצליחו לא להתפלג שוב
פריימריז בעבודה: סיבוב שני בין יחימוביץ' לפרץ
פרץ: "שלי עשתה דילים", יחימוביץ': "אני אנצח"

עזיבת אהוד ברק עם ארבעת חבריו, שחררה את המפלגה ממנהיגות מעיקה ויצרה ואקום ששחרר כוחות לפעולה פוליטית שונה. מספר המשתתפים בפריימריז לא תואם את ימיה הגדולים של המפלגה. אבל הרכב המתפקדים הוא מעניין. השורות התמלאו גם באנשים צעירים שהדירו רגליהם בעבר מכל פעילות הקשורה במפלגת העבודה.

הנושא החברתי כחוד החנית?

שלי יחימוביץ' ועמיר פרץ הם שניהם תוצר של פעילות חברתית ושל משנה סוציאל-דמוקרטית משמעותית. שלי יחימוביץ' הציבה את הנושא החברתי-כלכלי כנושא מרכזי וכמעט בלעדי והניחה את הנושא המדיני-ביטחוני בעדיפות שנייה. עמיר פרץ מנסה להרים את שני הדגלים וליצור סימטריה ביניהם. אבל לא ברור אם יש למפלגת העבודה את תעצומות הנפש לצאת למאבק של אמת.

סדר היום הפוליטי איננו חופף את רצונם של המועמדים - הוא נכפה על המציאות הר כגיגית. הנושא החברתי קיבל בולטות עצומה במחאה ההמונית על שלוחותיה, אבל הנושא המדיני חי, נושם ובועט. עננים כבדים עולים מעל שמינו ועיני הציבור, שהופנו למאבק על צדק חברתי, מופנות גם לריסוק הכלכלי העולמי וגם למציאות המדינית המשתנה מול עינינו.

מדיניותה של ממשלת ישראל היא מדיניות פופוליסטית וחסרת כיוון. ההידרדרות המדינית לא באה רק מכיוונו של העולם הגדול היא באה גם ממדיניות של "שב ואל תעשה", שעלתה לנו ביוקר רב המאמיר מיום ליום. מפלגת העבודה חייבת לספק גם חלופה מדינית לציבור, למרות שחלקים נרחבים בציבור חושבים מדינית באורח שונה ועשויים להצטרף למסר החברתי שלה. במדינת ישראל אין אפשרות לפצל את המסר כי שני המסרים תלויים זה בזה ורק איחודם יצור ייחוד אידיאולוגי.

אינני יודע מי יבחר בקרב הפוליטי הקשה בין עמיר פרץ ושלי יחימוביץ', אבל מפלגת העבודה חייבת לצאת מאוחדת מהעימות האישי כל כך וללכת עם הפנים לציבור. המפלגה חייבת להיות צנועה ואמינה, שהרי היא איבדה חלק נרחב ממניותיה במרוצת השנים האחרונות. איש לא ישיב עטרה ליושנה אבל ניתן לעצור את תהליך הסחף ולהגיע לתהליך של בנייה, אולי איטית אבל אמיתית וחודרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully