וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ: "שלי עשתה דילים", יחימוביץ': "אני אנצח"

בבוקר אחרי הפריימריז בעבודה, המתמודדים מסרבים להירגע. פרץ: "שלי כיוונה למקומות הכי נמוכים בפוליטיקה הישראלית", יחימוביץ': "ייתכן שבלי המתקפות עליי, מצבי היה טוב יותר"

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

בבוקר שאחרי הפריימריז, הרוחות עדיין סוערות במפלגת העבודה: שלי יחימוביץ', המתמודדת שקיבלה 32% מהקולות, טענה כי צפתה מראש את תוצאות הבחירות ואין לה ספק כי היא תזכה בסיבוב השני. עמיר פרץ, שעלה אף הוא לסיבוב השני, תקף את יחימוביץ' בחריפות ואמר כי עליה להודות בכישלונה, ואילו המועמד יצחק (בוז'י) הרצוג שקיבל בניגוד לתחזיות 25% מהקולות, אמר כי בחירה באחד המועמדים עלולה להוביל לפירוק המפלגה, אך סירב לציין למי מהשניים הוא מתכוון.

שלי או פרץ? מי יוביל את מפלגת העבודה קדימה?

הפריימריז בעבודה - כותרות אחרונות
פריימריז בעבודה: סיבוב שני בין יחימוביץ' לפרץ
פריימריז במפלגת העבודה: "בחירות גורליות"
עופר עיני לפעיליו: הצביעו ליחימוביץ' או להרצוג

פריימריז מפלגת העבודה, בית ברל ספטמבר 2011. דרור עינב
מי יעמוד בראש?/דרור עינב

בראיון לגלי צה"ל הבוקר (שלישי) אמרה יחימוביץ', כי "אני הערכתי שסיבוב שני יהיה ביני לבין עמיר. ידעתי שהפער בינינו קטן יותר וכך ראיתי את המאבק ראש בראש. אני חושבת שאנחנו בעידן חדש שהוא קשור לא רק לעבודה, עידן של פוליטיקה דמוקרטית פתוחה בלי עסקאות סודיות ובלי דילים מעל ראש הבוחר". יחימוביץ' התייחסה גם ליצחק הרצוג, שהתמודד מולה בבחירות ואמרה "אני מאוד מעריכה את בוז'י והיינו חברים ממש טובים. ממש לא הבנתי את הקמפיין השלילי שהוא ניהל כלפיי ולדעתי זה גם היה בעוכריו. יכול להיות שגם בלי מתקפות חוזרות ונשנות עליי מצבי בפריימריז היה טוב יותר. אני מתכוונת לנצח. זה לא יהיה פשוט, אני לא מתייחסת לזה בקלות. אני מעריכה שתהיה התכנסות סביבי של חברי כנסת ממפלגת העבודה".

פרץ מצדו בחר לתקוף בראיון את יחימוביץ' ואמר כי "המערכת נהגה אחרי הספינים של שלי יחימוביץ'. המערכת הפוליטית, התקשורתית, הסקרים. מה שקרה כאן, זה שהסקרים והשימוש הבוטה ששלי השתמשה בו נגד עמרם מצנע ונגד בוז'י הרצוג, הם העמידו אותה איפה שהיא נמצאת. על פי הסקרים, היא צריכה להודיע על כישלונה".

פרץ המשיך ואמר כי "שלי נהנתה מכל העולמות. הצביעה עבור ממשלת נתניהו, ועשתה דילים, בדמות של חוקים. אנחנו היינו הארבעה שישבנו באופוזיציה. לא הסכמנו לתת גיבוי למעשה ההונאה והתחמנות של הממשלה הזו. אני בן ברית של ערי הפיתוח. שלי בת ברית של המתנחלים. תראה את העלונים שמחלקים בהתנחלויות. שלי כיוונה למקומות הכי נמוכים בפוליטיקה הישראלית".

יצחק בוז'י הרצוג ואמו אורה הרצוג מצביעים בקלפי בהרצליה, פריימריז במפלגת העבודה, ספטמבר 2011. דרור עינב
"הוכחתי שלא סקרים ולא פרשנים קובעים בבחירות". יצחק הרצוג, אתמול/דרור עינב

ח"כ הרצוג, שמספר הקולות שקיבל היה בניגוד לתחזיות, אמר כי "הוכחתי שלא סקרים ולא פרשנים קובעים בבחירות. מה שחשוב לי זה לראות איך מפלגת העבודה תישמר מאוחדת ומלוכדת. אני רוצה להגיד תודה לאנשים שהתאבדו והשתגעו בשבילי. קיבלתי תגמול של הרבה מאוד שנים של שירות ציבורי. לצערי עם אחד משני המועמדים שעברו לסיבוב השני, המפלגה עלולה להתפרק. אני מקבל מסרונים שמביעים דאגה וחרדה. יש לי אחריות להבטיח את טובתה של מפלגת העבודה. אני לא מתכוון להחליט עכשיו ולהודיע במי אתמוך. בימים הקרובים אודיע על החלטתי. כל האופציות פתוחות".

המפסיד הגדול בבחירות, עמרם מצנע, כינס הלילה את פעיליו במטה הבחירות בחיפה, והודה לכל הפעילים על עבודתם בחודשים האחרונים. "אני מכבד את תוצאות הבחירות המסתמנות, וכפי שהבטחתי אעמוד לצדו של כל מי שיבחר לתפקיד יו"ר המפלגה", אמר מצנע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully