וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופר עיני לפעיליו: הצביעו ליחימוביץ' או להרצוג

פנחס וולף

12.9.2011 / 0:01

יו"ר ההסתדרות עופר עיני, מהאנשים החזקים בעבודה, קרא לאנשיו להצביע לאחד מהשניים, ככל הנראה במטרה להקטין את סיכוייו של עמיר פרץ לנצח. מטה מצנע בשלו: "יחימוביץ' לא עולה סיבוב"

תאגיד כאן

(צילום: הערוץ הראשון)

הוא כבר בחר: יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, קרא אמש (ראשון) לפעיליו להצביע מחר לאחד משני המועמדים לראשות מפלגת העבודה – ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג או ח"כ שלי יחימוביץ', בפריימריז שייערכו היום ברחבי הארץ, ובכך הוא מנסה לצמצם את סיכוייהם של שני המועמדים האחרים לראשות המפלגה, שכבר עמדו בראשה – ח"כ עמיר פרץ ועמרם מצנע.

הפריימריז בעבודה - כותרות אחרונות
הפריימריז בעבודה: האם הקיבוצים עדיין איתה?
הקרב מתחמם: המועמדים בעבודה שולפים ציפורניים
פעילי ימין בכנס תמיכה ביחימוביץ’: ”טובה ליהודים”
מי הכי מתאים להנהיג את מפלגת העבודה? הצביעו בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנשי עיני יתמכו באחד משניהם. הרצוג ויחימוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא מן הנמנע שהמלצתו של עיני לפעיליו לבחור בהרצוג או ביחימוביץ' נובעת מהיחסים העכורים שבינו לבין קודמו בראשות ההסתדרות, עמיר פרץ. עיני היה רוצה לראות כל אחד אחר בראשות המפלגה, ומשום כך גם העדיף שלא לקרוא לפעיליו לתמוך במצנע, שלו להערכתו, סיכויים נמוכים במיוחד לעלות לסיבוב השני ולזכות בראשות המפלגה. משום כך, עיני מעדיף לתמוך בשני המועמדים שלהם, לדעתו, סיכוי לעלות לסיבוב השני, ולהביס את פרץ.

על אף שהותיר בפני אנשיו שני מועמדים ולא שם אחד ברור, תמיכתו של עיני ביחימוביץ' והרצוג היא לא עניין של מה בכך. עיני, ששמו עלה בעבר ככזה שעשוי לרוץ בעצמו בפריימריז, נחשב לאחד מאנשי השטח החזקים בעבודה, והצהרתו היא זריקת עידוד משמעותית לשני המועמדים בהם תמך, פחות מיממה לפני פתיחת הקלפיות. יצוין כי עוד בשבוע שעבר נכחו שלושה ראשי מרחבים בהסתדרות המוגדרים כאנשיו של עיני בכנס פעילים גדול שערכה הפייבוריטית, ח"כ שלי יחימוביץ'.

אבל פרץ לא הולך להיכנע בקלות. בתדרוך אחרון לפעיליו אמר יו"ר המפלגה בעבר כי "אנחנו ערוכים עם מטות ב-150 ישובים ברחבי הארץ. 3,000 מתנדבים ייקחו חלק בבחירות. אנחנו ערוכים לשנע לקלפיות 25-30 אלף מצביעים. יש אווירה של מטה מנצח". לכל אלו שתהו אם פרץ ינסה קודם כל להבטיח את מקומו בסיבוב השני, הבהיר חבר הכנסת לפעיליו: "היעד הוא לסיים את המערכה מחר בלילה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
יו"ר מפלגת העבודה לשעבר חבר כנסת עמרם מצנע במליאת הכנסת בעת השבעת בטקס של חברי הכנסת ה -16, אוגוסט 2011. אוחיון אבי, לשכת העיתונות הממשלתית
אנשיו טועניו כי יחימוביץ' כלל לא עולה לסיבוב השני. מצנע/לשכת העיתונות הממשלתית, אוחיון אבי

פרץ ניסה גם לעקוץ את המתמודדים האחרים. "לבוחרים של יחימוביץ', נזכיר שאנחנו מניפים את שני הדגלים גבוה ובלי להסתתר. לבוחרים של הרצוג, נזכיר שאנחנו יכולים להנהיג, ולתומכי מצנע נאמר שמצנע יהיה חלק מרכזי בהנהגה". יחימוביץ', מצידה, ממשיכה לנסות ולהבהיר שהקרב האמיתי הוא בינה לבין פרץ. "יותר ויותר מצביעים מבינים שהצבעה עבור בוז'י ומצנע היא בזבוז קול ושהמערכה העיקרית הפוליטית היא ביני לבין עמיר. ההבנה הזאת גורמת לנו להתחזק בכל רגע ורגע. הסקרים מדהימים, הרוח שלכם מסחררת. אבל, דווקא השאננות והתחושה הטובה ביותר יכולה להפוך לאויב הכי קשה שלנו. אסור לנו להשתחצן, אסור להיות שאננים. בסוף, התוצאות לא יוכרעו בסקרים אלא בקלפי. אחרי שנשקיע מאמץ עצום, אולי נוכל גם לחגוג ביום שני בלילה".

במחנה הרצוג, מרוצים ודאי מהתמיכה שקיבלו גם מעיני, וגם מהמועמד הפורש, אראל מרגלית. הרצוג יודע שכוחו טמון בשטח, והיום הוא הבהיר לפעיליו כי "הסוד שלנו זה ארגון, ארגון ארגון". במטרה לעודד את פעיליו, הוא אמר כי "אהיה ההפתעה של הבחירות הללו". אלא שגם במטה מצנע משוכנעים שההפתעה בדרך. לטענתם, אחרי ריכוז נתונים שנעשה היום, "המסקנה היא שהקרב הוא בין מצנע לפרץ. מבחינתנו, הרצוג לא מהווה תחרות, ושלי יחימוביץ' לא תעלה לסיבוב שני". מצנע עצמו אמר בתדרוך לפעילים בחיפה כי "אמירותיו האחרונות של בוז'י הרצוג הן ספין פוליטי שמתאים לאדם שנמצא בפאניקה מוחלטת".

(עדכון ראשון: 19:30, 11.09.11)

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully