וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין בכנס תמיכה ביחימוביץ': "טובה ליהודים"

פנחס וולף

1.9.2011 / 0:02

ח"כ שלי יחימוביץ', שהתבטאה נגד חרמות על מוצרים מהתנחלויות, כינסה בתל אביב כנס תמיכה, אולם להפתעתה הגיעו למקום מספר תומכים שהזדהו כאנשי ימין. הפעילים: "מחזקים ומוקירים"

חמישה פעילים, המגדירים עצמם כפעילי ימין, הגיעו אמש (רביעי) לכנס של ח"כ שלי יחימוביץ' המתמודדת על ראשות מפלגת העבודה, בו השתתפו כאלף איש, כדי להביע תמיכה בה, לנוכח דבריה על מפעל ההתנחלויות. בראיון ל"הארץ" לפני שבועיים, יחימוביץ' אמר כי מפעל ההתנחלויות אינו חטא וכי היא מתנגדת להחרמת מוצרים המגיעים משם. לפני הכנס, החמישה חילקו כרזות למשתתפים, בהן מובעת התמיכה ביחימוביץ'.

כותרות אחרונות על הפריימריז בעבודה:
הקרב מתחמם: המועמדים בעבודה שולפים ציפורניים
לקראת הפריימריז: איחוד כוחות בין הרצוג למצנע?
העבודה: שמונה ח"כים, שישה מתמודדים בפריימריז

בכרזה נכתב: "שלי טובה, כי היא אומרת שמפעל ההתנחלויות אינו חטא, שלי טובה כי היא אומרת שלמשוואה שהכסף להתנחלויות הוא על חשבון מדינת רווחה אין קשר למציאות, שלי טובה כי היא אומרת שהיא לא דוגלת בחרמות ושהיא תקנה שמן שיוצר בהר ברכה. שלי טובה ליהודים, מחזקים ומוקירים - החברים המתיישבים".

למרות שאחד מפעילי יחימוביץ' ביקש ממחלקי הכרזות שלא לחלקם, בשל העובדה שלטענתו הדבר יזיק למתמודדת בתוך מפלגתה, המתנחלים המשיכו בחלוקה. קובי רייטן, לשעבר תושב יקיר, שארגן את חלוקת המנשר אמר לוואלה! חדשות כי הסיבה ליוזמה היא בשל העובדה ש"התרעמתי מהתגובות השליליות ששלי קיבלה אחרי שאמרה כמה מילים טובות על ההתנחלויות. זו בושה לדמוקרטיה". פעיל אחר שהביט מהצד, אורי מאיר מבאר שבע, אמר כי, "אני בעד גבולות 67', ואין עיקרון שאומר שאם אתה מהעבודה, אתה צריך לתמוך בחרמות".

"להפסיק לעסוק רק ב"עצמי"

יחימוביץ' קראה בכנס, בו לקחו חלק כאלף מתומכיה, לשאר המתמודדים, להתלכד סביב מועמד שייבחר לעמוד בראשות המפלגה לקראת הבחירות הבאות והבהירה כי היא "מתחייבת להתייצב לצד כל מי שייבחר כדי לעבוד יחד בקבוצה מלוכדת אידאולוגית". באשר למחאה החברתית, העריכה יחימוביץ' כי זו "שינתה לבלי הכר את השיח הציבורי בישראל" והדגישה כי מפלגת העבודה היא המפלגה היחידה במפה הפוליטית "שנותנת חלופה אותנטית לסדר היום הכלכלי קפיטליסטי".

יחימוביץ' שלחה עקיצה ליו"ר קדימה ציפי לבני ואמרה לתומכיה כי "אנחנו לא צריכים את ראובן אדלר שילחש לנו באוזן את המלים הנכונות". לאחר מכן תקפה יחימוביץ' את אשת העסקים שרי אריסון ואמרה כי "הגיע הזמן להפסיק לעסוק רק ב'עצמי' אלא להיות 'אנחנו'".

בכנס השתתפו גם הסופר יורם קניוק, שלושה ראשי מרחבים בהסתדרות וראש עיריית רעננה, נחום חופרי שקרא למועמדים האחרים: "מפלגת העבודה מרוצצת ראשי בוחריה. בואו נפסיק את הסאגה הזאת ונצעיד את מפלגת העבודה קדימה".

(עדכון ראשון: 21:38, 31.08.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully