וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אצביע לשלי יחימוביץ?

יורם קניוק

28.8.2011 / 14:19

זה נכון, שלי יחימוביץ לא מדברת הרבה על הכיבוש הממאיר, כי קודם כל היא רוצה מדינה הגונה וצודקת, ללא רעב ועוולות חברתיות. יורם קניוק סבור שגם כך, מדינה כבויה וחסרת חמלה לתושביה לא תהיה מסוגלת לעשות שלום

פעם היו מביאים לכל חגיגה בקבוק משקה מגעיל בשם שרי- הרינג; מי שקיבל את הבקבוק היה משאיר אותו סגור ומביא אותו במתנה לחגיגה הבאה. שנים אחרי שאמי קיבלה אחד התברר שזה היה בקבוק שעבר בכל החגיגות שביקרה בהן ושנתנה אותו במתנה עשר שנים קודם לכן.

שלי יחימוביץ היא מה שנשאר מהחלק היותר יפה בסיפור של מה שכמעט היתה ארץ ישראל היפה. היא מביאה עמה ריח של ציונות סוציאליסטית שחמקה לנו מבין הידיים מזה שלושים שנה. היא לא מדברת הרבה על הכיבוש הממאיר. היא לא מדברת על זה מפני שכל אדם שמרגיש קרוב לעמלה יודע שזה נכון אצלה, אבל קודם כל היא רוצה מדינה הגונה, שבה מישהו כן מדבר על היחס לניצולי השואה ולדיור, לא רק לצעירים אלא גם לזקנים. היא לוחמת כארי כמעט לבדה בכל עוולה, הרבה לפני שקמו עם הצדק החברתי, שלי לוחמת עליו כבר שנים. ובניגוד לשניים ממתחריה, היא לא רצתה להיכנס לשום ממשלה ימנית.

הבחירות לראשות העבודה - כותרות אחרונות:
מגעים לאיחוד כוחות בין מצנע והרצוג
מטה פרץ: נפגענו רק מעט מפרשת ההתפקדויות הכפולות
ראשי העבודה למועמדים: "הפסיקו טירוף העתירות"
דעה: שלי יחימוביץ ממציאה את השמאל מחדש

שלי יחימוביץ'. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
ריח של ציונות סוציאליסטית שחמקה לנו מבין הידיים. שלי יחימוביץ/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

מי שרוצה קודם צדק לפלסטינים ימיט אסון, כי הוא יישאר בתוך האין אונים הכלכלי-חברתי, שבו מדינה עשירה אינה מאפשרת למעמד הביניים שמפרנס אותה במסיו לגמור את החודש. מדינה כבויה ורצוצה מבפנים וחסרת חמלה לתושביה לא תהיה מסוגלת לעשות שלום.

בהגיעו לגיל 100, נשאל הקומיקאי האמריקני ג'ורג' ברנס אם זה נכון שהוא מעשן חמישה סיגרים ליום, שותה שישה מרטינים, ויוצא עם בחורות צעירות; שאלו אותו מה אמרו על כך רופאיו, והוא ענה שהרופאים כבר מתו. מי שרוצה כאן את המדינה שרצינו שתהיה וכמעט היתה עד 1967 בל יחפש את הנישה הקטנה המתאימה לו בדיוק. יש בשמאל היותר קיצוני משלי הרבה אנשים שלא היו רעבים מזה שנים, לא נגמר להם הכסף לפני סוף החודש. חייבים לבחור בראש מפלגת העבודה אדם שחי בצניעות, שמבין מה זה מחסור, שמבין מה זה עוני ומחסור גם בגיל שמונים.

גיהנום על קירות גן העדן

יחימוביץ מאחדת את המפריד. אין צדק מוחלט. אולי בשמים אבל לא הייתי שם. לאף אחד אין פטנט על איך צריכה להיות המדינה למודת המלחמות החיה באזור מתמוטט ועם שנאה מכל עבר. פעם הלכנו קבוצת אנשים לכפרים ולערים הערביים להציע לפלסטינים הישראלים להתאחד לשעה קלה, ולרגל הבחירות להתאחד למפלגה אחת בה יוכלו לקבל 14 מנדטים ויוכלו לדרוש את מה שמגיע להם מהכנסות האוויליות שאנו חיים מתחתן. הם לא רצו. היום ירוצו אנשי שמאל חכמים להצביע לכולם לבד שלי, כי היא אינה מתעבת מספיק את המתנחלים. נכון, המתנחלים והחרדים מקבלים כל מה שהם רוצים ומהווים זנב שמכשכש בכלב שהוא אנחנו. אבל חייבים למצוא מכנה משותף למי שרוצה מדינה פלסטינית עם מי שעובד קשה ואינו יכול לקנות או לשכור דירה במחיר סביר וחושב שקודם לכל צריכה להיות כאן מדינה שהפער בה בין עושר לעוני אינו בין השניים הראשונים בעולם.

פעם נסע כושי עשיר בכרכרה וילדים זרקו עליו אבנים והוא אמר להם: "יום אחד אם תהיו עשירים ותיסעו בכרכרות, אני איידה בכם אבנים". אניס מנצור המצרי כתב פעם שאם יתנו ליהודים את גן העדן הם יתלו תמונות של הגיהינום על קירותיו. שלי יחימוביץ יודעת את הגיהינום שיש במחסומים אבל רוצה שאנשים המייחלים לגן עדן לא יתלו את תמונות הכיבוש הרע אלא יהיו מסוגלים לפתור אותו כשיהיו צודקים, חזקים וחכמים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully