וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטה פרץ: נפגענו רק מעט מפרשת ההתפקדויות הכפולות

פנחס וולף

24.8.2011 / 6:15

לפי המטה, רוב המתפקדים הכפולים של פרץ "הוכשרו" ונמצאים בתוך ספר הבוחרים שפורסם אתמול. ספר הבוחרים הסופי יתפרסם בעוד שבוע אך חברותם של כמעט 6,500 מתפקדים כבר נפסלה

"מבדיקה שערכנו עולה כי רוב 'המתפקדים הכפולים' שהתפקדו בשביל עמיר נמצאים בתוך ספר הבוחרים של מפלגת העבודה, רוב מוחלט של אנשינו בתוך הספר ואיבדנו לא יותר מ-1,500 מתפקדים. אנחנו מתכוננים לניצחון בסיבוב הראשון", כך אמרו אמש (שלישי) בסיפוק גורמים במטה המועמד לראשות המפלגה, ח"כ עמיר פרץ, בשיחה עם וואלה! חדשות.

מדובר על המתפקדים הכפולים שהיו חברים במפלגה אחרת והתפקדו גם למפלגת העבודה. ועדת הבחירות של המפלגה בדקה באופן פרטני את כל המתפקדים הכפולים, ואלו שהוכשרו בסוף הוכיחו שהם הפסיקו את חברותם במפלגה הקודמת. בספר הבוחרים ב', שפורסם אתמול אושרו באופן מוחלט 60,913 חברים שיהיו רשאים להצביע בפריימריז ב- בספטמבר, ו-14,315 רשומים על תנאי, אם יסדירו את תשלום דמי החברות עד ליום ראשון.

הספר הסופי יתפרסם ביום שלישי הבא, ואם החברים על תנאי לא יוכשרו, ייווצר מצב שהמפקד ירד בכ-25 אלף מתפקדים מפרסום ספר הבוחרים הראשון. מהמפלגה נמסר היום כי חברותם של כמעט 6,500 מתפקדים נפסלה. הספר פורסם לאחר שוועדת הבחירות דנה בלא פחות מ- 14,500 ערעורים.

גם במטות של מועמדים אחרים טענו כי הם מסופקים מתוצאות ספר הבוחרים. במטה של ח"כ שלי יחימוביץ' סיפרו כי רוב המתפקדים שנגרעו בספר הבוחרים הם ממטות אחרים, בעוד שהמתפקדים שלה הוכשרו ברובם המוחלט. בזמן האחרון חברי הכנסת פרץ ויצחק הרצוג תקפו באופן ישיר את יחימוביץ', וגם אמש הזכירו במטה פרץ מעט מן הטענות נגד יחימוביץ' בעקבות ראיון שהיא העניקה ביום שישי לעיתון "הארץ". "אמירתה שלפיה היא מתנגדת לפינוי התנחלויות יצרה סחף נגדה במפלגה, שרוב חבריה נאמנים למורשת רבין", אמרו במטה.

"אין שום סחף נגד יחימוביץ'"

בתגובה לדברים מצד מטה פרץ, אמרה נילי רייכמן, יועצת התקשורת של יחימוביץ' כי "הדברים חסרי שחר לחלוטין. המפקד ירד מ-88 אלף איש ל-64 אלף איש הודות לניפוי של מי שלא התפקדו כחוק, אחרי ששלי נאבקה על מפקד נקי וחוקי, כראוי למפלגה מתוקנת".

"הדיבורים על סחף הם משאלות לב חסרות בסיס של מתמודדים אחרים שמבינים היטב כי גם ספר המפקד הסופי וגם התמיכה הנרחבת ששלי מקבלת בקרב המתפקדים הוותיקים מקנים לה יתרון משמעותי ביותר על פני המתמודדים האחרים, יתרון ששום מסע השמצות, אשר שלי מסרבת להיגרר אליו, לא יוכל לערער", הוסיפה רייכמן. בכל מקרה, בשני המטות הודיעו כי אין בכוונתם לעתור על ספר הבוחרים, מה שיאפשר את קיום הפריימריז במועדם.

מבחינת עמרם מצנע, ככל שמספר המתפקדים הפסולים יהיה גדול יותר, כך הוא ירוויח יותר. המשוואה פשוטה: מההתחלה, הוא לא פעל לביצוע מפקד גדול, ולכן גם אין פסולים מאלו שהתפקדו עבורו - מה שמגדיל את כוחו היחסי מבין המועמדים. ממטה הרצוג נמסר בתגובה לתוצאות ספר הבוחרים כי "חלק לא מבוטל מהמתפקדים שהיו על תנאי נכללים בספר. לעובדה זו יש השפעה ישירה על מספר התומכים הגדול המזוהה עם הרצוג, שביום הבחירות יבטיחו את נצחונו".

עוד באותו נושא
מפלגת העבודה למועמדים: "להפסיק טירוף העתירות"
יחימוביץ' עתרה למחוזי בעניין ההתפקדות הכפולה בעבודה
עימות בעבודה: "אנו מתכתשים כשבחוץ יש מהפכה"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully