וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' עתרה למחוזי בעניין ההתפקדות הכפולה בעבודה

פנחס וולף

5.8.2011 / 17:38

הכביסה המלוכלכת בחוץ: המועמדת לראשות העבודה דורשת להוציא צו ביניים שימנע מ-5000 המתפקדים הכפולים להירשם בספר הבוחרים עד הכרעה בעניינם. המהלך עשוי להביא לדחיית הבחירות שצפויות להתקיים ב-12 בספטמבר. מטה פרץ: "היא ירדה מהפסים"

הפריימריס במפלגת העבודה הגיעו לבית המשפט המחוזי בתל אביב: לוואלה! חדשות נודע כי ח"כ שלי יחימוביץ', המתמודדת על ראשות המפלגה, הגישה השבוע עתירה לבית המשפט המחוזי נגד מפלגת העבודה, המוסד לבירור עתירות במפלגה וועדת הבחירות המרכזית של המפלגה, בדרישה להוציא צו ביניים, ולפיו 5,000 המתפקדים הכפולים, שרשומים גם במפלגות אחרות, לא יוכלו להתקבל כחברים במפלגת העבודה ולהירשם לספר הבוחרים עד למתן הכרעה בעניינם. כמו כן, דורשת יחימוביץ' מבית המשפט להורות למפלגה לדחות את פרסום ספר הבוחרים הסופי שאמור להתפרסם ביום רביעי הבא, 10 באוגוסט.

מזכ"ל מפלגת העבודה חיליק בר התייחס לסוגיה ואמר כי "הטיפול במתפקדים כפולים המצויים בשתי מפלגות או יותר עברו בדיקה והצלבה שהמפלגה קיימה ביוזמתה היא ובידיעת כל המועמדים ומשקיפיהם שאישרו את נוהל הבדיקה. ערכנו תהליך קפדני וראוי. עם זאת אם מתמודד זה או אחר חש צורך לפנות לערכאה משפטית חיצונית על מנת למקסם את זכויותיו המשפטיות, הרי שזה לגיטימי וזו זכותו המלאה".

בר גם רמז כי ייתכן ובעקבות המהלך יחול שינוי במועד הבחירות. "כולי תקווה כי הליך הדיון בערעורים הפנימיים השונים יחד עם הערעורים לערכאות חיצוניות לא ייאלץ את המפלגה להיגרר בסופו של דבר לדחיית מועד הבחירות מה-12 בספטמבר", אמר, "דבר שלטעמי האישי אסור שיקרה בשום פנים ואופן, אך מתחיל לצערי להיראות כאפשרי נוכח הנסיבות".

ח"כ שלי יחימוביץ' במהלך ישיבת סיעת העבודה, מרץ 2011. עומר מירון
"לעקור מהשורש את התופעה המדאיגה של התפקדות כפולה". יחימוביץ'/עומר מירון

אחד מאותם 5,000 מתפקדים כפולים הוא יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, שעבר מקדימה למפלגת העבודה, הודיע כי יתמודד על ראשותה ולבסוף חבר למחנה ח"כ עמיר פרץ. גורמים במפלגה אמרו כי בחלק גדול מהמקרים של ההתפקדויות הכפולות מדובר בבעיה שנעוצה בכך שבמפלגות אחרות קיים "סעיף 99", שאליו משויך כל מי שבחר לעזוב את המפלגה. לדברי אותם גורמים, ברשם המפלגות, אותם אנשים רשומים כחברים באותה מפלגה למרות שהם ביקשו לסיים את חברותם, ומשום כך, לטענתם, נובעת בעיית "ההתפקדויות הכפולות".

"עניינה של בקשה זו היא בצורך לעקור מהשורש את התופעה הפסולה המכבידה על המערכת הפוליטית – התפקדות לחברות ביותר ממפלגה אחת", נכתב בעתירה של יחימוביץ'. "תופעה פסולה זו מנוגדת לחוק ופוגעת קשות לא רק בהליך טוהר הבחירות ובמהימנות תוצאות הבחירות, אלא גם בתדמית המערכת הפוליטית-מפלגתית כולה. לכן, עניינה של הבקשה היא דמותה הציבורית של מפלגת העבודה ומוסדותיה ובחובתה להקפיד על תהליכי בחירות הוגנים, שוויוניים, וראויים להוראות החוק ובהתאם להוראות תקנוני המפלגה".

עמיר פרץ משיק את קמפיין הבחירות שלו לראשות מפלגת העבודה, מאי 2011. אורי לנץ
"היא עושה חרקירי למפלגת העבודה". פרץ/אורי לנץ

יחימוביץ' קובלת על כך שלטענתה, פניותיה למוסדות המפלגה בנושא המתפקדים הכפולים "עלו בתוהו". "הם מסרבים לשתף פעולה באופן בוטה ונוקטים כלפיה במדיניות 'לך ושוב', תוך שהמוסד לבירור עתירות מסרב לדון בעתירה שהוגשה בעניין. לא זו בלבד, אלא שאף הבקשה להורות על קביעת כללים ברורים ושוויוניים לצורך הכרעה בעררים בגין אי הכללה בספר הבוחרים, נדחתה ללא נימוקים ראויים".

ממטה פרץ נמסר בתגובה לעתירה של יחימוביץ' כי "יחימוביץ' ירדה מהפסים. היא עושה למפלגת העבודה חרקירי פוליטי. דווקא בשעה שהאכזבה מהמדיניות החברתית הכושלת של נתניהו גורמת למצביעי הליכוד לחפש אלטרנטיבה חברתית, יחימוביץ' מנסה לגרש ממפלגת העבודה את הקולות החדשים ולהחזיר את העבודה לשנות ה- 50, בהן דחפו את האוכלוסיות החברתיות לזרועות הליכוד בגלל תרבות פוליטית מתנשאת, חשוכה וצרת אופקים".

במטה יחימוביץ' הגיבו על הדברים ואמרו כי "הדרך להשיב את אמון הציבור במפלגת העבודה חייבת לעבור בביעור מן השורש של שיטות פסולות להשפיע על ההליך הדמוקרטי. התחדשות מפלגת העבודה תהיה מבוססת על מפקד אמת, בהתאם לחוק".

עוד בנושא מפקד העבודה:
10,000 טופסי מתפקדים נפסלו
יחימוביץ' ומצנע פנו למוסד הממונה על פיקוח טוהר הבחירות
ספר מתפקדי העבודה: 26 אלף חברים בבדיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully