וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד העבודה: 10,000 טופסי מתפקדים נפסלו

פנחס וולף

14.7.2011 / 15:07

4,000 טפסים נפסלו בגלל התפקדות למפלגה נוספת ובכאלף אחרים הופיע מספר תעודת זהות שגוי. לבסוף נכללו בספר הבוחרים 70 אלף טפסים. מתפקדים שנפסלו יכולים לערער עד סוף החודש

10,000 טופסי התפקדות מקרב מתפקדי מפלגת העבודה נפסלו, לאחר בדיקת ועדת הבחירות של המפלגה. יו"ר הוועדה, רענן כהן, הגיש הבוקר (חמישי) את הגרסה הראשונה של ספר הבוחרים לישיבת מזכירות לשכת העבודה בה השתתפו יו"ר המפלגה מיכה חריש, המזכ"ל חיליק בר וחברי הכנסת של המפלגה.

מתוך 85 אלף טופסי התפקדות, נכנסו לספר הבוחרים 70,290 בלבד, כאשר מעט יותר מ-22 אלף מותנים באישור הבנק או אישור חברת האשראי. והנה המספרים: 4,200 התפקדויות נפסלו בשל התפקדות גם לליכוד ולקדימה ו-823חברים כפולים אושרו, לאחר שהודיעו כי יבטלו את חברותם במפלגה השנייה. 2,340 מתפקדים טענו ששילם עבורם קרוב משפחה מדרגה ראשונה, אך לא ניתן היה לאמת טענה זו ועל כן הטפסים נפסלו, וב-890 טפסים מספר תעודת הזהות היה שגוי. 5,000 טפסים נוספים נשלחו פעמיים, ככל הנראה ללא כוונת זדון.

ועדת הבחירות העבירה מכתב אישי לכל מתפקד שנגרע מספר הבוחרים, הכולל הסבר על הסיבה לגריעתו, ומתן הנחיות לאפשרויות הערעור על מנת להכלל בספר הסופי. אם הערעור יתקבל, המתפקדים הללו יוכלו להיכלל בספר הסופי שיפורסם בסוף החודש.

לדברי כהן, "פעלנו בצורה מדוקדקת וישרה על מנת לבחון כל טופס וטופס, ואני עומד מאחוריו. במידה ולמישהו יש השגות וערעורים לגבי ספר הבוחרים, הוא מוזמן לפנות למוסד לבירור עתירות, ולערער. כל פניה תיבדק לעומק, ותקבל מענה והתייחסות הולמת".

ואילו חיליק בר אמר כי "אני מזכיר לכל המועמדים, כי העברת הספר לכל גורם חיצוני למפלגה, תקשורתי או אחר, הינה עבירה חמורה לפי חוק העונשין. הספר נועד לשרת את עובדי המפלגה והמועמדים לשימוש פנימי בלבד. המפלגה תשמח לסייע לכל גורם המסתייג מהספר, באמצעות מוסדותיה, כמקובל בחוקת המפלגה".

עוד על המפקד בעבודה:
ספר מתפקדי העבודה: 26 אלף חברים בבדיקה
פרץ על הזיופים במפקד: "התחקירים חסרי אחריות"
יחימוביץ': "החשש לאי סדרים במפקד - צל על המפלגה"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully