וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': "החשש לאי סדרים במפקד - צל על המפלגה"

בדיקה שערכו בחדשות ערוץ 2 העלתה חשד כי כ-10% מבין מתפקדי העבודה הם למעשה אנשים שהתפקדו למפלגות נוספות. ח"כ יחימוביץ' טענה הבוקר כי הדבר פוגע בהליך הדמוקרטי

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (עבודה) התייחסה הבוקר (רביעי) לפרסומים אמש לפיהם עולה החשד להתפקדויות כפולות ואף משולשות של חלק מהמתפקדים למפלגה. יחימוביץ' הסבירה בראיון בערוץ 10 כי להערכתה, הטפסים שייבדקו ויימצאו בלתי תקינים ייפסלו ולא פסלה את האפשרות שחקירה פלילית תיפתח בנושא. "זה דבר שפוגע מאוד בתהליך הדמוקרטי ומטיל עליו צד כבד, וגם על מפלגת העבודה עצמה", הוסיפה יחימוביץ'.

בחדשות ערוץ 2 ערכו בדיקה של 23,798 טפסי מתפקדים למפלגה ונמצא כי כ-10% מבין המתפקדים למעשה כבר התפקדו למפלגות אחרות כמו קדימה והליכוד. עוד עלה מהבדיקה כי בעיות רבות נמצאו בקרב המתפקדים במגזר הערבי, ועולה החשד כי עשרות מתפקדים, בדרך כלל מאותה המשפחה, הוחתמו עם מספר טלפון אחד בניגוד להנחיות. כך למשל, בקלנסוואה נמצאו 36 מתפקדים עם אותו מספר הטלפון, כך שיהיה קשה לאתר את המתפקדים עצמם.
מזכ"ל העבודה, חיליק בר, מסר אתמול בתגובה לפרסום כי "כל השערה לגבי טוהר המפקד או כל בעיה אחרת אינה מבוססת או נכונה. לאחרונה מונתה שופטת להיות אמונה על אמינות המפקד".

עוד פורסם אמש בערוצים 2 ו-10 כי פרטי חשבונות כרטיסי אשראי של רבים מהמתפקדים הועברו בטעות מהמאגר הממוחשב של המפלגה למטות המועמדים. המידע אמור היה לכלול מספרי טלפון וכתובות בלבד, אולם בשל תקלה דלפו גם מספרי האשראי ומספר חשבונות הבנק.

במטהו של המועמד יצחק (בוז'י) הרצוג התייחסו הבוקר לנושא ואמרו כי "כפי שהודענו לפני כחודש אין לנו כל בעיה שהטפסים ייבדקו". עוד נמסר מהמטה כי "נקבל כל החלטה של השופטת פריש שעצם מינויה הוא הליך חשוב להבטחת טוהר הבחירות. יש לנו אמון בגורמים העוסקים בכך".

בכיר העבודה הראשון שטען לאי סדרים במפקד היה עמרם מצנע שטען ביום שבת האחרון כי רבע מהטפסים של המתפקדים החדשים שהוגשו במפקד האחרון היו בלתי כשרים. "אם פוליטיקה משמעה שחיתות, מתפקדים בעייתיים ורמאות, אז אני לא שם. אני לא יודע מי המועמדים שהביאו את הטפסים הלא כשרים. אני חושב שכל אחד שיכול להעריך מי הביא אותם, מעריך כרצונו", אמר.

עוד על מפקד מפלגת העבודה:
מצנע: "רבע מטפסי המתפקדים בעבודה אינם כשרים"
מפקד העבודה הסתיים: "מספר המתפקדים הוכפל"
העבודה: שמונה ח"כים, שישה מתמודדים בפריימריז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully