וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד העבודה יסתיים היום: "מספר המתפקדים הוכפל"

פנחס וולף

7.6.2011 / 6:41

מקורבי המועמד שלמה בוחבוט סיפרו כי הוא ישקול האם להמשיך במרוץ או לחבור למועמד אחר. יתר המועמדים במרוץ נגד הזמן להגשת הטפסים האחרונים למטה. עד כה התפקדו כ-36 אלף חברים חדשים

מפקד מפלגת העבודה יסתיים היום (שלישי) בשעה 15:00. נכון להבוקר, הגיעו מעט יותר מ-36 אלף טפסי התפקדות למוסדות המפלגה, מתוכם כ-5,000 הצטרפו דרך אתר האינטרנט. החברים החדשים מצטרפים ל-26 אלף חברים ותיקים. בין החברים ששבו למפלגה ניתן למצוא גם את עוזי ברעם, ניסים זווילי, רענן כהן, אברהם (בייגה) שוחט, משה שחל, שלמה הלל ונכדותיהם של ראשי הממשלה לשעבר דוד בן גוריון, יצחק רבין ושמעון פרס.

ההערכה היא כי עד נעילת המפקד יגיעו עוד אלפי טפסי התפקדות למפלגה ממטות ששת המועמדים לראשות המפלגה. אלה יועברו לחמ"ל המיוחד של מטה המפלגה. לאחר מכן החמ"ל יעביר את הטפסים לחברת הסריקה החיצונית אותה שכרה המפלגה. מזכ"ל המפלגה, חיליק בר, שמנהל את מערכת הבחירות יחד עם היו"ר הזמני מיכה חריש, אמר לקראת תום המפקד כי "מי שחשב שמפלגת העבודה סיימה את דרכה לפני מספר חודשים, טעה בגדול. היום, כאשר אנחנו רואים שהמפקד הוכפל, אנו נוכחים לדעת שהציבור רוצה מפלגת עבודה חזקה".

לראשות המפלגה מתמודדים כרגע שישה: יצחק הרצוג, שלי יחימוביץ', עמיר פרץ, עמרם מצנע, שלמה בוחבוט ואראל מרגלית. לראשונה מתחילת המרוץ, גורמים בסביבת בוחבוט העריכו בשיחה עם וואלה! חדשות כי בזמן הקרוב הוא ישקול האם להמשיך במרוץ או לקחת את 6,000 המתפקדים שלדבריהם הוא פקד ולחבור למועמד אחר. בכך הוא יתייג עצמו בהנהגת המפלגה, כאשר הוא מקווה שאחריו יהיה מחנה גדול עם השפעה רבה על הדמות שתבחר לראשות המפלגה.

בוחבוט עצמו אמר כי "הרבה מהאנשים שפקדתי יישארו במפלגת העבודה לאורך זמן. מדובר במחנה גדול מאילת ועד מטולה. אני חבר חדש במפלגה ופקדתי 6,000 איש, כאשר ותיקים במפלגה פקדו 10,000. זה מראה על המקום בו אני נמצא. בכל מקרה הדבר החשוב הוא שהמפלגה תהיה גדולה". אם אכן יחליט בוחבוט להסיר את מועמדותו בסופו של דבר, ייתכן שיתר המועמדים ישחרו לפתחו כדי לזכות בתמיכת מחנהו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מימן לשמאל: עמיר פרץ, מיכה חריש, מזכ"ל המפלגה - חיליק בר ויצחק הרצוג/מערכת וואלה, צילום מסך

המרוץ לראשות המפלגה התחיל עם נטישת יו"ר המפלגה הקודם, אהוד ברק ועם ארבעת חבריו שהקימו את מפלגת עצמאות. בחודש ינואר ברק ועמיתיו: שלום שמחון, מתן וילנאי, אורית נוקד ועינת וילף, קיימו מסיבת עיתונאים בהתראה קצרה והודיעו על פרישתם ממפלגת העבודה. במהלך יממה קבוצת הרביעייה בראשות פרץ שקלו את עתידם במפלגה. בסופו של דבר החליטו להישאר, וכיום חברי הקבוצה תומכים במועמדות פרץ. מאז פרישת ברק, ועוד לפני תחילת המפקד, החלו להגיע מתפקדים חדשים למפלגה ונראה היה כי הפרישה רק היטיבה עם המפלגה.

בינתיים החל המפקד שיגיע היום לסיומו. במטה מצנע העריכו שפקדו כ-9,000 איש. מטה יחימוביץ' מספר על כ-15 אלף מתפקדים, מטה פרץ על 14 אלף, מתוכם 9,000 טרם תחילת המפקד הנוכחי. לדברי הגורמים במטה הרצוג, הם הצליחו לגייס 12,500 מתפקדים ואילו המטה של אראל מרגלית מסתפק בנתון כללי של אלפי מתפקדים, כאשר לדבריהם 2,000 התפקדו בשבוע האחרון. לא כל המטות אוהבים לספר על מספר המתפקדים שהם הצליחו להשיג, וככל הנראה הנתונים אינם מדוייקים.

"כל הפעילים ברחבי הארץ נמצאים במאמץ של השעות האחרונות למפקד במטרה להכריע את הבחירות הללו עוד בסיבוב הראשון", אמרו מקורבי פרץ. במטה של יחימוביץ' מדגישים כי עד היום המטה עבד עם 1,000 מתנדבים, בלי לשלם משכורת אחת וגייס מתפקדים רבים דרך אתר האינטרנט. "זו הפעם הראשונה בתולדות הפוליטיקה הממוסדת בישראל, שבה מועמד עושה מגייס באמצעות מכשירים חדשים מתפקדים מן הציבור הרחב", אמר ראש המטה, עופר קורנפלד. "שלי נהנית מאהבה והערכה בציבור – וידענו לתרגם את אלה למפקד".

לדברי הרצוג, "התמיכה בי היא מדהימה ומחזקת. אנו מקבלים המון כוח ועוצמה מאנשים המאמינים בדרך אותה אני מוביל ורואים בי את המנהיג הבא. כעת אני מתחיל את השלב השני בפריימריז, ואני בטוח שאנצח". גם מצנע הביע שביעות רצון ממספר המתפקדים עבורו ואמר כי "בתוך חודש אחד בלבד פקדנו אלפי אנשים שמטרתם אחת: להחזיר את מפלגת העבודה למקומה הטבעי, וברור לכל שרק בראשותי הדבר אפשרי", אמר. מרגלית מסר לקראת תום המפקד כי, "אני גאה בחזרתה של מפלגת העבודה למרכז הבמה הפוליטית ובהצטרפותם של עשרות אלפי חברים חדשים. זהו צעד ראשון בדרך לחזרה עתידית לשלטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully