וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספר מתפקדי העבודה: 26 אלף חברים בבדיקה

פנחס וולף

7.7.2011 / 15:54

כשליש מבין 75 אלף המתפקדים למפלגת העבודה לא אושרו עדיין, זאת משום שהבנקים השונים שמחשבונותיהם הוצאו כספי הרישום לא אישרו זאת. ככל הנראה מדובר בעיכובים טכניים

ביום שישי הבא תיסגר הגרסה הראשונה של ספר הבוחרים במפלגת העבודה, כך החליטה היום (חמישי) ועדת הבחירות של המפלגה, בראשותו של חבר הכנסת לשעבר, רענן כהן. זאת, לאחר פרסומי התחקירים השונים על אי-סדרים, לכאורה, שהתגלו במפקד למפלגה. עוד הוחלט, כי ב-30 ביולי תוגש הגרסה הסופית של ספר הבוחרים, כאשר נכון להיום 26 אלף מתוך 75 אלף המתפקדים יוגדרו כחברים "מותנים", לאחר שהבנק טרם אישר את טופס התפקדותם.

עוד על מערכת הבחירות ב"עבודה":
פרץ על הזיופים במפקד: ”התחקירים חסרי אחריות”
שלמה בוחבוט החליט לא להתמודד לראשות העבודה
יחימוביץ’: ”החשש לאי סדרים במפקד - צל על המפלגה”

מהמפלגה נמסר, כי מלבד עניין המתפקדים המותנים, מאז סגירת מועד ההתפקדות לפני חודש ועדת הבחירות הצליבה את כל נתוני המתפקדים עם מרשם התושבים ועם המידע המצוי בידי רשם המפלגות, כדי למנוע התפקדויות כפולות. עוד נמסר, כי כל טופס ששולם על ידי אדם שהוא לא המתפקד עצמו נבדק אישית, והוא אושר רק אם המשלם היה בעל קרבה ראשונה למתפקד. הבדיקה נעשתה באמצעות פניה למנהל האוכלוסין.

"הליך הבדיקות נמצא בעיצומו"

"החלטנו לשחרר גרסה א', למרות שטרם הגיע אישור הבנקים לגבי 26 אלף הטפסים. רצינו לאפשר למועמדים מספיק זמן להעיר הערות לקראת ספר הבוחרים הסופי", הסביר רענן כהן. "אני גאה בשורת הפעולות שביצענו במטרה שספר הבוחרים יכיל פרטים מדויקים ונכונים". לדבריו, "יחד עם זאת, אנו צופים כי בגרסה א' יהיו עוד תיקונים ושינויים, ולכן אנחנו מאפשרים להגיש עליה ערעורים בפני המוסד לבירור עתירות. כך, ספר הבוחרים הסופי, יהיה תקין ככל האפשר, יחתור לאמת, ויהיה מקובל על כלל המועמדים.

"אני קורא למועמדים להמשיך ולנהל מערכת בחירות ערכית, אשר מעלה לדיון מפלגתי וציבורי, את הנושאים הערכיים עליהם נלחמה מפלגת העבודה, ותמשיך להוביל במדינה, גם בעתיד", סיכם.

מזכ"ל המפלגה, חיליק בר, אמר בסיום הישיבה כי "ועדת הבחירות, בליווי צמוד של השופטת שרה פריש, פועלת במרץ וללא לאות להגשת ספר בוחרים מסודר, נקי ותקין, אשר ייצג נכונה את מפקד החברים הגדול שבוצע במפלגה. הליך הבדיקות מול המתפקדים, מול מרשם האוכלוסין ומול המפלגות השונות, נמצא ממש בעיצומו ונעשה בצורה מקצועית, רצינית ומסודרת ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully