וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלבים כוחות? יחימוביץ' ומצנע נגד המתפקדים הכפולים

פנחס וולף

17.7.2011 / 21:53

שני המתמודדים לראשות העבודה עתרו למוסד הממונה על פיקוח על טוהר הבחירות במפלגה בכדי למנוע הכשרתם של מתפקדים כפולים. "חובתנו כמתמודדים לדאוג למפקד חוקי, נקי ואותנטי"

נמשכים המאבקים במפלגת העבודה סביב הבחירות לראשות המפלגה שייערכו בספטמבר, ועל רקע הזיופים שהתגלו במפקד המפלגה. חברת הכנסת שלי יחימוביץ' ועמרם מצנע, המתמודדים על ראשות המפלגה, הגישו היום (ראשון) עתירה למוסד לפיקוח על טוהר הבחירות והמפקד של המפלגה, בדרישה למנוע "הכשרה המונית של כ-5,000 איש, הרשומים כחברים בקדימה או בליכוד, לספר הבוחרים של מפלגת העבודה".

יחימוביץ' ומצנע אף הביעו התנגדות למהלך שביצעה המפלגה אשר נועד להכשיר התפקדות כפולה של בוחרים – ל-4,248 איש מתוך 5,000 מתפקדים כפולים נשלח טופס "הודעת התפקדות כפולה וערעור", המאפשר להכשיר אותם אם יבטלו את חברותם במפלגה השנייה בה הם חברים. לטענת יחימוביץ' ומצנע, הדבר מנוגד להוראות חוק המפלגות. בנוסף, אמרו השניים כי "בספר הבוחרים רשומים 823 מתפקדים שהגישו מכתב המבקש לבטל את חברותם במפלגה אחרת, מבלי לבדוק האם הם אכן ביטלו את חברותם בקדימה או בליכוד". לדבריהם, "גם כאן מדובר בניגוד להוראות ועדת הבחירות המרכזית".

"ליכודניקים הם איום? הם תקווה"

יחימוביץ' ומצנע דורשים לדון בכל ערעור לגופו, ולמנוע את השימוש בטפסי הערעור שנשלחו למתפקדים שחברותם נפסלה. "לא ניתן להלבין בטקס הכשרה המוני עבירה על החוק", אמרה יחימוביץ' והוסיפה, "חובתנו כמתמודדים לדאוג למפקד חוקי, נקי ואותנטי, ולשמור על החוק ועל כללי המשחק הדמוקרטי במפלגת העבודה".

ח"כ עמיר פרץ, המתמודד גם הוא על ראשות המפלגה, גינה בחריפות את העתירה שלדבריו, "מנסה להפוך את מפלגת העבודה למועדון חברים סגור שטורק את הדלת על אפן של אוכלוסיות חדשות שהן התקווה של המפלגה". לטענתו, "יש גבול לשיקולים פוליטיים. מועמדים בעבודה עומדים כמכשול מול האוכלוסיות שהן הפוטנציאל הטבעי של העבודה בדרך לשינוי דרסטי במפה הפוליטית. בגלל אינטרסים קטנים, המועמדים האחרים נוהגים בליכודניקים המצטרפים לעבודה כאיום. אני רואה בהם תקווה". מקורביו הוסיפו, כי "אין גבול לאינטרסים הציניים שיוצרים זיווג מוזר בין שני מועמדים שרק אתמול תקפו זה את זו ללא אבחנה". פרץ פנה בבקשה להצטרף כמשיב לעתירת השניים.

עוד באותו נושא:
מפקד העבודה: 10,000 טופסי מתפקדים נפסלו
ספר מתפקדי העבודה: 26 אלף חברים בבדיקה
פרץ על הזיופים במפקד: "התחקירים חסרי אחריות"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully