וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות בעבודה: "אנו מתכתשים כשבחוץ יש מהפכה"

פנחס וולף

10.8.2011 / 22:11

ארבעה מהמתמודדים לראשות מפלגת העבודה קיימו עימות ראשון לקראת הפריימריז בספטמבר. ח"כ יחימוביץ' לא נכחה באירוע. ח"כ פרץ: "עלינו להתאחד ולפעול להפלת הממשלה"

המועמדים לראשות מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, ח"כ יצחק הרצוג, עמרם מצנע ואראל מרגלית מקיימים בשעה זו (רביעי) עימות ראשון לקראת הפריימריז שאמורים, נכון להיום, להתקיים ב-12 בספטמבר. ח"כ שלי יחימוביץ' לא נכחה בעימות ומקיימת כעת כנס פעילים נפרד בירושלים.

המירוץ לראשות העבודה - כותרות אחרונות
בגלל מחאת האוהלים: ח"כ פרץ קורא להקדמת הבחירות
יחימוביץ' עתרה למחוזי בעניין ההתפקדות הכפולה בעבודה
משלבים כוחות? יחימוביץ' ומצנע נגד המתפקדים הכפולים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עלינו לעצור את הפריימריז, לפתוח מחדש את הדלתות ולהזמין את הצעירים של המחאה להתפקד למפלגה". המועמדים לראשות מפלגת העבודה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ עמיר פרץ אמר באירוע, כי "היינו ארבעה ח"כים יחידים שלא הסכימו בשום פנים ואופן להצביע עבור ממשלת נתניהו. טוב שהמשבר הזה, שברק הלך, נתן הזדמנות מחודשת למפלגה, כיוון שמה שמתרחש היום זה אולי הדבר החשוב ביותר שקורה. ההבדל בינינו לנתניהו זה לא קוסמטי. נתניהו נדרש היום לשנות את דרכו. הוא הפך את התפיסה הכלכלית שלו לדת. הגענו למצב שגם העשירון השביעי, השישי והחמישי מרגישים שהסולם קרס".

פרץ הוסיף כי הוא "שמח שהייתה לי הזדמנות בחודשים האחרונים להיות נציג העבודה בכספים. מי שעושה ניסיון לשנות את מהות חוק החלב, לנסות להכניס מרכיבים של ייבוא מחזיר אותנו לאותה מדיניות קפיטליסטית חזירית שהייתה בישראל בכל התחומים. החקלאים חיברו את הפריפריה עם רוטשילד. המאבק של מעמד הביניים לבד לא יוכל לעשות את המהפך הנדרש. אני פונה לכל המועמדים: עלינו להתאחד ולעבוד יום ולילה כדי לגייס רוב בכנסת להפלת הממשלה".

אראל מרגלית אמר בעימות כי "יש 300 אלף איש שמוחים ואנחנו עסוקים בעצמנו, מתכתשים בבתי משפט כשבחוץ יש מהפכה. אם אנו רוצים להיות רלוונטיים, עלינו לעצור את הפריימריז, לפתוח מחדש את הדלתות ולהזמין את הצעירים של המחאה להתפקד למפלגה. המפלגה והפוליטיקאים היו עסוקים יותר מדי בעצמם ובג'ובים שלהם, וכעת קמה קבוצה שרוצה לכתוב אמנה חברתית חדשה לישראל ועל המפלגה לפתוח את דלתותיה בפני אנשים אלו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש 300 אלף איש שמוחים ואנחנו עסוקים בעצמנו". ההפגנה נגד יוקר המחיה בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ יצחק (בוזי) הרצוג בחר להתייחס בדבריו דווקא לח"כ יחימוביץ' שכאמור לא הופיעה באירוע: "יש חברה אחת שלא הגיעה ואני מעלה תמיהות על כך. יש כאלו שמדברים על היום שאחרי. היום שאחרי צריך להתחיל היום. אני מגיע ממחאת האוהלים של משפחות קשות יום שנזרקו מבתיהם. אם מעמד הביניים נשחק, תארו לעצמכם מה קורה עם אותם אנשים. לא יכול להיות שבישראל 2011 נראה דברים כאלו. אנחנו המפלגה היחידה שב-DNA שלה יש פתרונות".

הרצוג התייחס גם להחלטת הממשלה לפתוח את שוק החלב לייבוא ואמר לחקלאים: "מה שנתניהו עשה לכם זה פיגוע אחד גדול, והוא ישתנה רק באופוזיציה. מה לא תרמתם למדינה, וסטירת הלחי הזאת, לא תעבור. יש קשר ישיר בכך שנתניהו לא מקצץ לא לחרדים, לא לביטחון ולא להתנחלויות ואתם משלמים המחיר. מפלגת העבודה צריכה להרים שני דגלים, ואין מצב שמועמדת תאמר אני לא מתייחסת לנושא המדיני. מפלגה כשלנו צריכה להרים את שני הדגלים".

המתמודד עמרם מצנע אמר באירוע כי "הרוב הדומם אומר את דברו. אם ננהג נכון ונפעל נכון ונהיה מאוחדים כצוות אחד - אנחנו יכולים להגיע להרכבת הממשלה. בשביל זה צריך לעבוד היטב ולגבש אג'נדה רחבה העוסקת בכל הנושאים. מפלגת העבודה תחזור חזרה לתפיסת העולם שהחקלאות זה לא עוד עסק חלקאי. זו תפיסת עולם של חיבור לקרקע. הפרטה היא לא מילה גסה, אבל אסור להפריט את אותם שירותים בסיסיים ואסור להתייחס לפריפריה רק כנותני שירותים שאחר כך ניתקנו מגע עימם. הפערים החברתיים הם הסכנה הגדולה ביותר למדינת ישראל כמדינה ערכית. לא נצליח לעשות כלום אם נישאר מפלגה של עשרה מנדטים. עלינו להיות מפלגת שלטון".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully