וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב מתחמם: המועמדים בעבודה שולפים ציפורניים

פנחס וולף

30.8.2011 / 13:36

המועמדים לראשות העבודה נפגשו עם ותיקי התנועה וניצלו את ההזדמנות כדי לתקוף זה את זה. הרצוג עקץ את יחימוביץ': צריך להציג עמדות גם בנושאים הביטחוניים. מצנע: המפלגה רצה מסוממת לכל ממשלה ימנית

נועם אשל

(צילום: נועם אשל, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

עימות חזיתי: המועמדים לראשות מפלגת העבודה השתתפו היום (שלישי) בכינוס של ותיקי המפלגה לדורותיה ועקצו זה את זה, לקראת הפריימריז שייערכו בעוד פחות משבועיים.

חברי הכנסת עמיר פרץ ויצחק הרצוג תקפו את חברת הכנסת שלי יחימוביץ' על היעדר מענה מצדה לסוגיות המדיניות-ביטחוניות הבוערות, עמרם מצנע מתח ביקורת על פרץ שבעבר פרש מהמפלגה והקים את "עם אחד" - ואף שלח עקיצה לכיוון הרצוג, למרות הדיבורים על איחוד אפשרי ביניהם. יחימוביץ', מצדה, עקצה הן את פרץ והן את הרצוג: את פרץ על הפרישה ממפלגת העבודה בעת שאהוד ברק כיהן כיו"ר, בקדנציה הראשונה שלו - ואת הרצוג, שהיה שר בממשלתו של בנימין נתניהו. עם זאת, בדבר אחד היו המועמדים תמימי דעים – כולם התחייבו להישאר במפלגה לאחר הפריימריז, גם אם יפסידו בהם.

המירוץ לראשות העבודה - כותרות אחרונות
מצנע קורא להרצוג לחבור אליו: "המחנה שלו נשחק"
מטה פרץ: נפגענו רק מעט מפרשת ההתפקדויות הכפולות
עימות בעבודה: "אנו מתכתשים כשבחוץ יש מהפכה"
הרצוג לבכיר אמריקאי: פרץ נתפש כמרוקאי אגרסיבי

עמיר פרץ ושלי יחימוביץ בכינוס של מתמודדים הפריימריז במפלגת העבודה בכנס של המפלגה, אוגוסט 2011. נמרוד סונדרס
מבני ברית ליריבים מרים. יחימוביץ' ופרץ/נמרוד סונדרס

בכינוס שנערך בבית התנועה הקיבוצית בתל אביב, אמר הרצוג: "סדר היום הלאומי שלנו נע כמטוטלת בין שני הקטבים: הצרכים הביטחוניים והחברתיים, ועל העבודה להציג עמדות בשני הנושאים". לדבריו, "סדרי היום המשתנים לא ישנו את העובדה שבשני הנושאים עלינו לתת מענה. אני מקווה שנרים את שני הדגלים יחד. הא בהא תליא". הרצוג גם התחייב כי אם ייבחר לראשות מפלגת העבודה, היא תעלה ל-18 מנדטים לפחות. "בפני הבוחרים עומד רגע היסטורי: מפלגת העבודה – להיות או לחדול", הוא הצהיר.

לדברי פרץ, הנושא המדיני והנושא החברתי-כלכלי מזינים זה את זה. "היעד שלנו הוא נתניהו, שהוא שונה מאתנו בשני הנושאים המרכזיים האלה" אמר פרץ. "אני שומע הרבה אנשים שאומרים: תלמדו לדבר בשפה החברתית, בשפה החדשה. אין לי ספק שכל אחד מכם יודע יפה מאוד לדבר בשפה החברתית, כי זו שפת האם שלנו".

יחימוביץ' לא נשארה חייבת ועקצה את השניים. "איבדנו את אמון הציבור בישיבה הנואלת בממשלת נתניהו, שזה היה שיא השיאים של השפל המוסרי", אמרה חברת הכנסת. "סירבתי לשבת בממשלה הזו כשרת התמ"ת. מצד שני: לא נתתי יד לפילוג. לא הסכמתי לתת יד לפלג את העבודה בשום שלב, כי אני מאמינה בתנועת העבודה. בלי העבודה, ישראל היא פחות ערכית וציונית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עמרם מצנע בכינוס של מתמודדים הפריימריז במפלגת העבודה בכנס של המפלגה, אוגוסט 2011. נמרוד סונדרס
"מפלגת העבודה צריכה לשים מטרה אמיתית, ריאלית, רחוקה וגבוהה". מצנע/נמרוד סונדרס

גם מצנע הצטרף לעקיצות. לדבריו, "העבודה שכחה מה זה אחריות ורצה כמו מסוממת לכל ממשלה בראשות הימין הקיצוני. לא פלא שאיבדנו את הזהות ואת אמון הבוחרים. מזל שלמפלגה הזאת יש שורשים ויש שם שזכור כשם טוב, ויש אתכם (הוותיקים – פ"ו) שלא עזבו את המפלגה בעת צרה, לא הלכו לרעות בשדה זרים, והסתכלו בעיניים כלות איך המפלגה מאבדת עצמה לדעת במריבות פנימיות וחוסר היכולת שלה להתאחד אחרי יו"ר נבחר".

בשלב זה, נרשמו חילוקי דעות בין מצנע ליחימוביץ' בנושא אחר: מצנע טען, כי על מפלגת העבודה להתייחס לפריימריז לבחירת מועמד העבודה לראשות הממשלה. "זה לא נאיבי", הוא התעקש. "זה ריאלי מאוד. מפלגת העבודה צריכה לשים מטרה אמיתית, ריאלית, רחוקה וגבוהה. גם הליכוד חזר לשלטון מ- 12 מנדטים. עליכם להחליט אם אתם בוחרים שמישהו נחמד (התכוון להרצוג – פ"ו), או במישהו שיכול להוביל את המפלגה לשלטון".

המתמודדים בפריימריז של מפלגת העבודה בכינוס של ותיקי המפלגה, אוגוסט 2011. נמרוד סונדרס
"סדר היום הלאומי שלנו נע כמטוטלת בין שני קטבים". מצנע, מרגלית והרצוג/נמרוד סונדרס

"צריך להסתכל על המציאות בעיניים", אמרה יחימוביץ' בתגובה. "גם אם נעלה את כוחנו מאוד, לא יו"ר העבודה ייקרא לבית הנשיא להרכיב את הממשלה בבחירות הקרובות. זה משפט קשה, אבל מה שהקטין אותו והרחיק אותנו מהשלטון זה היה חוסר התכתבות עם המציאות ונכנסנו לממשלה בכל מחיר. ראשות ממשלה כן – בחזון עתידית, בבחירות הבאות – להגדיל את כוחנו כדי שנהיה ראויים להגיע לשלטון".

דווקא בנושא זה, הרצוג הביע הסכמה עם יחימוביץ' ואמר: "צריך לחתור לראשות הממשלה, אבל כרגע זה יעד רחוק וצריך לקחת את כל האפשרויות בחשבון". ואילו אראל מרגלית עדכן את ותיקי התנועה בכך שפנה אמש במכתב לראשי המפלגה בטענה כי קיום הבחירות במועדן אינו חוקי. לפיכך, הוא דורש דחייה של מועד הפריימריז שמתוכננים ל-12 בספטמבר. מרגלית הודיע כי אם לא תתקבל דרישתו עד היום, הוא ישקול את המשך צעדיו. כוונתו היא ככל הנראה לעתירה לבית המשפט בדרישה להוציא צו מניעה.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully