וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצנע קורא להרצוג לחבור אליו: "המחנה שלו נשחק"

פנחס וולף

29.8.2011 / 0:09

הרצוג מצדו מסרב להיות זה שיפרוש מהמרוץ לראשות העבודה עוד לפני הפריימריז: "מצנע נחלש". כרגע נראה ששניהם יתמודדו בסיבוב הראשון. אראל מרגלית ממשיך לשקול את התמודדותו

הבחירות הפנימיות לראשות מפלגת העבודה מתקרבות, ושניים מהמתמודדים הבכירים ברשימה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג ועמרם מצנע, ממשיכים בימים האחרונים להתכתש זה מול זה, מי מביניהם יישאר במרוץ, ומי ייאלץ להתייצב מאחוריו, במטרה ליצור גוש משמעותי בהתמודדות מול חברי הכנסת עמיר פרץ ושלי יחימוביץ'.

עוד על המרוץ לראשות העבודה
לקראת הפריימריז: איחוד כוחות בין הרצוג למצנע?
מטה פרץ: נפגענו רק מעט מפרשת ההתפקדויות הכפולות
עימות בעבודה: ”אנו מתכתשים כשבחוץ יש מהפכה”

חבר הכנסת יצחק בוז'י הרצוג בועידת מפלגת העבודה, מרץ 2011. אורי לנץ
דוחק במצנע לזוז הצידה. הרצוג/אורי לנץ

"מצנע נחלש. אין לו חיילים ואין לו שטח", אמר הרצוג בכנס פעילים ברמת השרון. "הוא צריך להתנהג כמבוגר האחראי, ולחבור אליי ולמפלגת העבודה בראשותי". אלא שיו"ר המפלגה בעבר חושב אחרת לגמרי, ובכנס פעילים בבת ים הוא אמר בדיוק את ההפך. "אני בטוח שחבירה של בוז'י ואראל מרגלית (המועמד החמישי במרוץ לראשות המפלגה – פ.ו.) תוביל לניצחון מובהק שלי, ותסיר את החשש לעתידה של המפלגה".

לא לחינם קרא מצנע גם למרגלית לפרוש מהמרוץ, ולהצטרף למחנהו בקרב על ראשות המפלגה. לוואלה! חדשות נודע כי למרות שכרגע מרגלית מתכוון "ללכת עד הסוף" במרוץ, הוא שומר לעצמו את האופציה להסיר את מועמדותו ברגע האחרון ולהצטרף למועמד אחר – ככל הנראה מצנע או הרצוג. יחימוביץ' עבורו אינה אופציה, בעיקר עקב מחלוקת אידיאולוגית קשה בנושא החברתי. גם עמיר פרץ, כנראה מחוץ לסיפור. במטה מרגלית נמסר בתגובה לדברים כי "הקמפיין שלנו בתאוצה ואנחנו מקבלים פניות רבות".

עמרם מצנע בכינוס של יוזמת ז'נבה, דצמבר 2010. אורי לנץ
"בטוח שחבירה של בוז'י ומרגלית תוביל לניצחון מובהק שלי". מצנע/אורי לנץ

מקורבי מצנע אמרו אמש כי "המצב הפוליטי מתבהר. מהתבוננות זריזה בספר הבוחרים, כולם מבינים שהמחנה של הרצוג נשחק לחלוטין. לכך נוסיף את העובדה שמצנע יכול להביא מספר מנדטים כפול מבוז'י בבחירות הכלליות, ונגיע למסקנה המתבקשת שמוטב להתאחד תחת מצנע, ויפה שעה אחת קודם. איחוד כזה יכול להוביל לניצחון, אפילו בסיבוב הראשון. ידוע לנו שהאנשים הכי קרובים לבוז'י מנסים לשכנע אותו בנושא. הוא צריך להיות אחראי לעתידה של המפלגה, ולא להתעסק בזוטות". לא רק את הרצוג ומרגלית מסמן מצנע: בכנס היום בבת ים אמר המתמודד לראשות העבודה כי "אחרי הבחירות חייבים לחבק את מנהיגי המחאה, ולתת להם מקום בשורותינו".

בשל סירובם של השניים לזוז הצידה, לפי שעה מסתמן כי גם הרצוג וגם מצנע יתמודדו בסיבוב הראשון של הפריימריז, שייערכו ב-12 בספטמבר. עם זאת, ניתן להעריך שריצה משותפת של השניים תגדיל את הסיכויים שגם מרגלית יפרוש, ויצטרף למחנה הרצוג-מצנע, או שמא מצנע-הרצוג.

(עדכון ראשון: 22:09, 28.08.11)

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully