וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריימריז בעבודה: האם הקיבוצים עדיין איתה?

קובי דוד

11.9.2011 / 16:33

התנועה הקיבוצית, בפרט בצפון, הייתה מזוהה עם מפלגת העבודה כבר מראשיתה - אך נראה שבאחרונה איבדו כמה חברי קיבוצים אמון בה. "אף אחד מהמתמודדים לא נתן עד כה סיבה להצביע עבורו"

מתחת לפני השטח הפריימריז במפלגת העבודה רותח ומורכב, יממה אחת בלבד לפני שהמפלגה בוחרת לעצמה יו"ר חדש. לא מעט פוליטיקאים ברחבי הקשת הפוליטית ניסו להספיד את דרכה האחרונה של מפלגת העבודה. היו כאלה שסברו כי פרישתו של יו"ר המפלגה, אהוד ברק, מהווה את המסמר האחרון בארון הקבורה של המפלגה. לכתו של ברק אמנם הותירה אחריה בעיות רבות, אך ארבעה מתמודדים מבקשים להציל את הספינה רגע לפני שהיא טובעת.

מי הכי מתאים להנהיג את מפלגת העבודה? הצביעו

פריימריז במפלגת העבודה - סיקור מיוחד:
הקרב מתחמם: המועמדים בעבודה שולפים ציפורניים
אראל מרגלית פרש, תומך ביצחק הרצוג
המתמודדים לראשות העבודה: ”לא נשב עם נתניהו”

התנועה הקיבוצית בכל רחבי הארץ בכלל, וביישובי הצפון בפרט, הייתה מזוהה עם המפלגה לאורך ההיסטוריה, אולם כעת נחשפת תמונת מצב עגומה ואופטימיות זעירה בקרב הקיבוצים לגבי עתיד המפלגה. "אני מאמין שמי שתוכל לעמוד בראש היא שלי יחימוביץ', שדורשת לשים את הבעיות החברתיות בראש סדר העדיפויות", העריך שמעון בראון, בן 60 מקיבוץ אלרום, "קראתי את המצע שלה, כל המלחמות שלה צודקות. אני מקווה שהיא תחזיר את המפלגה להיות מפלגה חברתית".

כשנשאל אם קיימת לדעתו מתיחות בין המתמודדים, השיב בראון, החבר מזה כ-30 שנה במפלגה, כי להערכתו "קיים מתח בין עמרם מצנע ליחימוביץ'. הכוחניות של אנשי הצבא מתבטאת מאוד בגישה הזאת".

"ההנחה היא שיהיה סיבוב שני"

יהודה וולמן, גם הוא בן 60 ומתגורר בקיבוץ מרום גולן. וולמן, החבר במפלגה כבר 25 שנים, שימש בעבר כיו"ר מועצת גליל גולן. "המציאות מאוד מדכדכת בתוך מפלגת העבודה, גם אני רציתי להתמודד לכנסת, אבל ויתרתי כי היו לי עיסוקים פרטיים חשובים יותר", הסביר וולמן, "אף אחד מהמועמדים לא נתן לי עד כה שום סיבה להגיד בקול רם שאני אצביע בשבילו. אני לא חושש מאף אחד כרגע אין לי סיבה".

אחת מתחנות ההצבעה העיקריות ביישובי עמק הירדן תוצב במועדון עינב שבקיבוץ אפיקים. חבר הקיבוץ, אורי פינסקי בן 67, פעיל במפלגה כבר 40 שנה. "אני מניח שיהיה סיבוב שני. לצערי, אחד מהמתמודדים בסיבוב הזה יהיה עמיר פרץ. לדעתי הוא חיבל לתנועה הקיבוצית בצורה המכוערת ביותר", אמר פינסקי, "הוא נכשל בתפקיד כשר הביטחון. מפלגת העבודה תעשה שגיאה אם היא תעמיד אותו בראשה".

"לעומת זאת, עמרם מצנע הוא אדם הגון וישר", הסביר פינסקי, "אני מעדיף לשדך בינו לבין בוז'י הרצוג אבל זה לא ייצא לפועל. אם פרץ יזכה אני אחפש מפלגה אחרת. אני חושש מהתפלגות נוספת. לצערי הוא הוכיח שהוא לא יודע לעבוד עם שני אנשים. הוא יכול להיות שר ביטחון נפלא - אבל לא יו"ר מפלגה". הוא התייחס גם לזיופים שבוצעו לכאורה במפקד לעבודה, שיוחסו לח"כ פרץ. "אלה שיטות של עמיר פרץ, שלצערי מכתימות את המפלגה. חבל מאוד שזה מה שמתפרסם בעניין המפלגה, זה רק פוגע במוניטין שלה", הוסיף פינסקי.

לפניות לכתב: davidkobi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully