וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתמודדים לראשות העבודה: "לא נשב עם נתניהו"

ארבעת המועמדים שנותרו במירוץ: שלי יחימוביץ', יצחק הרצוג, עמרם מצנע ועמיר פרץ התראיינו בערוץ 2 והבטיחו: "נחזיר את המפלגה למרכז העשייה, לא נשב עם נתניהו"

ארבעת המועמדים לראשות מפלגת העבודה התראיינו הערב (שבת) בזה אחר זה לתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, לקראת הפריימריז במפלגה ביום שני הקרוב. ארבעת המועמדים - ח"כ שלי יחימוביץ', ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, עמרם מצנע וח"כ עמיר פרץ, הצהירו באופן חד משמעי, כי במידה שייבחרו, לא ישבו בממשלה בראשותו של בנימין נתניהו.

המירוץ לראשות העבודה - כותרות אחרונות:
מתמודדי העבודה יפגשו את העיתונות
האם גם צעירי העבודה חוששים משלי יחימוביץ'?
אראל מרגלית פרש, תומך ביצחק הרצוג
הקרב מתחמם: המועמדים בעבודה שולפים ציפורניים

יחימוביץ', שהתראיינה ראשונה, הגיבה לביקורת שנמתחה על עמימות עמדותיה המדיניות ואמרה כי מפלגת העבודה דבקה במשך שנים בעמדות מדיניות קלישאיות ויחד עם זאת הייתה שותפה לממשלות שהביאו להסלמה מדינית. "תכניות מדיניות זה לא הדבר שחסר", אמרה יחימוביץ', "התוכניות שלי הן קונצנזוס ממרצ ועד הליכוד: מתווה קלינטון, שתי מדינות, שמירה על גושי התיישבות. יש ארונות של ספרים ותכניות. הסוגיה היא של היישום שלהם ומפלגת העבודה הצטיינה בחוסר היישום שלהם". יחימוביץ' הוסיפה שבעיניה הדרך חזרה לעמדת ההנהגה היא חזרה לערכים הסוציאל דמוקרטיים של תנועת העבודה.

בתגובה לשאלה מדוע יש לבחור ביחימוביץ' על אף היותה חסרת ניסיון בהנהגה ענתה יחימוביץ' כי "שרי מפלגת העבודה תמיד היו שרים לא רעים, אבל הציבור לא מצביע לקבלני ביצוע הוא מצביע למנהיגים. אני מציבה אלטרנטיבה מנהיגותית. אני אומרת לא עוד מאותו הדבר. הציבור יצטרך לבחור או במי שהיה לו ניסיון וכשל בו, או במי שלא היה לו ניסיון אבל כל דבר שנגע בו הצליח". היא סיכמה באומרה שבעיניה עמיר פרץ והיא הם המועמדים הריאליים היחידים: "כל קול למועמד אחר הוא פשוט בזבוז".

בנימין בן אליעזר, עמיר פרץ, יצחק הרצוג, אראל מרגלית, שלי יחימוביץ ועמרם מצנע, פריימריז במפלגת העבודה, ספטמבר 2011. שלומי גבאי
המתמודדים לראשות מפלגת העבודה: עמיר פרץ, יצחק/שלומי גבאי

הרצוג: אני הפתעת הבחירות

ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, שהתראיין אחרי יחימוביץ', אמר בביטחון כי אין לו ספק שבסוף המירוץ הוא זה שיעמוד בראש מפלגת העבודה: "אני הפתעת הבחירות. אנשים בסוף מבינים שאני היחיד שיכול ללכד. לא בכדי אראל מרגלית החליט לבוא איתי. אני בפוליטיקה לא מאתמול, ואני יודע לקרוא את המפה טוב: אביא את מפלגת העבודה במינימום ל-18 מנדטים". לגבי הטענה כי הוא נתפס כפוליטיקאי מוכשר אך לא כמנהיג הזכיר הרצוג כי גם כשטוני בלייר, ראש ממשלת בריטניה לשעבר החל את הקריירה הפוליטית שלו אמרו עליו דברים דומים. "אני נתפס פשרן, אחד שמנסה להגיע להבנות. אני חושב שמה שהמפלגה צריכה זה מישהו מלכד, ואני היחיד שיכול ללכד אותה. הסיכון הוא דווקא לגבי אחרים. זה ברור שאחרים עלולים לגרום למצב שהבית מתפרק. עבודה קשה, יזע ודמעות - זה מה שאני מבטיח לחברי מפלגת העבודה, והוכחתי יכולת ביצוע ולא רק דיבור".

הרצוג הודה כי טעה כשלא התפטר מוקדם יותר מממשלת נתניהו: "רבים כועסים עלי שלא פרשתי בזמן מהממשלה והכעס הזה מוצדק. אני כראש מפלגת העבודה לא אחבור לאף מפלגת ימין, נקודה. את לקחיי הפקתי, אין אדם שלא עושה טעויות". הוא גם ניצל את ההזדמנות לתקוף את ממשלת נתניהו על רקע המהלך הפלסטיני באו"ם: "יום כיפור מדיני חדש נופל עלינו בדמות ההצבעה באו"ם, נתניהו יאלץ להסיק מסקנות אישיות".

גם עמרם מצנע הביע ביטחון רב במועמדותו אל מול המתמודדים האחרים. "אני מביא איתי הרבה מאוד ניסיון בכל התחומים, ואין לי ספק שאני המועמד האולטימטיבי. אין לי ספק שכשהבוחר יהיה בקלפי הוא יצביע נכון. ההתמחות שלי היא רכישת אמון והיא סוחפת דווקא בעת הזאת, כשדרוש מבוגר אחראי. אני היחידי מבין המועמדים שיש לו כשירות בכלל להיות ראש ממשלה. אני לא צריך יועצים סביבי, אני בא משם, גם מהביטחון וגם מהסביבה האזרחית".

עמרם מצנע הכינוס מתמודדים בכנס של מפלגת העבודה, אוגוסט 2011. דרור עינב
"אין לי ספק שאני המועמד האולטימטיבי". עמרם מצנע/דרור עינב

"עדיף ליצור גוש חדש"

מצנע ביקש להבהיר כי מעולם לא עזב את מפלגת העבודה ולא חיפש לו בתים פוליטיים אחרים: "חיזרו אחרי ואני אמרתי לכולם לא, כי אני חבר מפלגת העבודה. אני גאה שרבין פקד אותי באופן אישי במשרדו. זה הבית שלי. אני קשור לתנועת ההתיישבות ושם אני נמצא. אני רוצה להזכיר שהלכתי לחזית החברתית למשך חמש שנים בירוחם - שם למדתי את האיום האמיתי על מדינת ישראל".

מצנע הדגיש כי השאיפה המוצהרת היא החזרת המפלגה למעמד של מפלגת שלטון. "כל העיתונות מתעסקת במפלגה כי גם היא מאמינה שהעבודה היא מפלגת שלטון. מה שקורה היום בישראל זו קטסטרופה, בכל תחום שמסתכלים עליו. אני נמצא פה כי אני מאמין במפלגה, מאמין בחברה הישראלית ואני אהיה ראש ממשלה. הצוות הזה של יחימוביץ', פרץ והרצוג הוא צוות מצוין וכל אחד מביא אותו ערך מוסף". לגבי המגעים שהתקיימו לאיחוד כוחות בינו לבין הרצוג אמר מצנע כי הרצוג אינו מסוגל להיות מנהיג. "לא אצטרף כמספר שתיים למי שאינני מאמין במנהיגותו", אמר.

בתורו התייחס ח"כ עמיר פרץ להאשמות לפיהן הוא משתמש בדרכו לעבודה ב"קבלני קולות", ואמר כי "היום אני לא יו"ר הסתדרות ולא שר, אין לי מה לחלק ואין לי מה לקחת. אלו המכונים 'קבלני קולות' זה אנשים ששינו את המפה הפוליטית, שגרמו לאנשים לעזוב את הליכוד וקדימה לעבודה. אלו המכונים 'קבלני קולות', הצילו את מפלגת העבודה. המועמדים האחרים יכולים אולי לקחת מנדטים מקדימה ובכך להשאיר את גוש השמאל עם 55 מנדטים. זה משחק סכום אפס. אני יכול לקחת חמישה מנדטים מהליכוד ועוד כמה מקדימה – עדיף ליצור גוש חדש".

פרץ שלל מכל וכל את הטענות כי היה בדרכו לעזוב את מפלגת העבודה: "אני לא הייתי בדרך לקדימה ולא פקדתי לקדימה. רציתי לפלג את העבודה, חשבתי שצריך לצאת מהמלכודת שברק בנה". בניגוד למתמודדים האחרים, בחר פרץ להחמיא לכל שאר המתמודדים במהלך דבריו ואמר כי הוא מעריך אותם, וכי יישאר במפלגה גם אם לא ייבחר. "אני מאמין בשיטה הדמוקרטית", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully