וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לסיבוב ה-2: פרץ ויחימוביץ' ממשיכים לחזר

פנחס וולף

14.9.2011 / 16:00

המעפילים לסיבוב השני נפגשו עם המפסידים, מצנע והרצוג, על מנת לנסות לקבל את תמיכתם. יחימוביץ' זכתה בנוסף ל"חיבוק דב" מכיוון ח"כ שאמה-הכהן (ליכוד), ששיבח אותה בדף הפייסבוק שלו

ערן גילווארג

(צילום: ערן גילווארג, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)

שבוע לפני הסיבוב השני בפריימריז לראשות מפלגת העבודה, והקרב על תמיכתם של שני המפסידים, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג ועמרם מצנע, צובר תאוצה. במהלך היום (רביעי) נפגשה ח"כ שלי יחימוביץ' עם מצנע, אתו נפגש בהמשך היום גם ח"כ עמיר פרץ, שאמר בתום הפגישה כי "יחד אנחנו התשובה לכל מה שישראל צריכה. בפגישה בינינו נדונה דמותה של מדינת ישראל בשנים הקרובות, כולל תהליך השלום והמשבר החברתי". עוד הוסיף כי "נחשפתי יותר לעמרם מצנע. מדובר באיש ראוי, בעל כריזמה וחשוב שיעמוד בשדרה הבכירה של המפלגה כדי להנהיג אותה יחד בשנים הבאות".

מוקדם יותר נועד פרץ גם עם הרצוג, לו הציע, לדבריו, "שותפות אמיתית, בלי שריונים". עד כה, לא הצהיר אף אחד מהשניים למי יעניק את תמיכתו, אך מצנע הכריז כי יודיע על כך ביום שבת. בצאתה מפגישתה עם מצנע אמרה יחימוביץ', כי "אני מלאת הערכה למצנע, הן ברמה האישית, והן כלפי עשייתו הביטחונית, המוניציפלית והחברתית. אין ספק שיש לו מקום דומיננטי בהנהגה". יחימוביץ' נפגשה לאחר מכן גם עם הרצוג.

המירוץ לראשות העבודה - כותרות אחרונות
פרץ תקף את יחימוביץ’: ”מי שמצביע שלי יקבל ביבי”
פריימריז בעבודה: סיבוב שני בין יחימוביץ’ לפרץ
דעה: מפלגת העבודה חייבת להציג גם חלופה מדינית

עמיר פרץ ושלי יחימוביץ בכינוס של מתמודדים הפריימריז במפלגת העבודה בכנס של המפלגה, אוגוסט 2011. נמרוד סונדרס
רבים על קולותיהם של אנשי הרצוג ומצנע. פרץ ויחימוביץ'/נמרוד סונדרס

בינתיים הספיקה יחימוביץ' לזכות לתמיכה מצד התנועה הקיבוצית. מזכיר התנועה, זאב (ולוולה) שור, קרא להרצוג ולמצנע לתמוך בה מול פרץ בסיבוב השני. "יחימוביץ' מביאה משב רוח רענן ואופטימי למפלגת העבודה, ובחירתה עשויה להביא למפלגה כוח פרלמנטרי משמעותי, שיפעל בכנסת לעיצובה של ישראל כמדינת רווחה סוציאל-דמוקרטית ברוח ערכי תנועת העבודה", אמר שור.

אלא שלצד התמיכה המפלגתית, זכתה היום יחימוביץ' לתמיכה נוספת שערכה במרוץ מוטל בספק. ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד) החמיא למועמדת שהעפילה לסיבוב השני על תוצאות הסקר שפורסם בעיתון "הארץ", לפיו מפלגת העבודה בראשותה תזכה ל-22 מנדטים – מספר זהה לזה שקיבלה קדימה בסקר. שאמה-הכהן כתב בדף הפייסבוק שלו כי "אין ספק ששלי יחימוביץ' היא הרצפט האנטיביוטי הכי יעיל מול הבלוף של קדימה בראשות ציפי לבני". יודגש כי שאמה-הכהן תמך ביחימוביץ' במהלך הקמפיין, ואף תרם לה 180 שקלים.

כרמל שאמה הכהן בדיון חרום בכנסת על מצוקת הדיור, יולי 2011. עומר מירון
ניסה לעזור, וספק אם הצליח. שאמה-הכהן/עומר מירון

במטה פרץ מיהרו לנצל את דבריו של שאמה-הכהן – דווקא כדי לתקוף את יחימוביץ'. "דבריו של שאמה-הכהן ממחישים את הסיבה לפעילות שרי הליכוד נגד פרץ. בליכוד פועלים עבור יחימוביץ', המבקשת לקפל את דגל השלום, לאור תמיכתה בהתנחלויות. מי שיצביע שלי, יקבל ביבי". ממטה יחימוביץ' נמסר בתגובה, כי "ברור שמפלגת העבודה בראשותה של שלי יחימוביץ' תהפוך להיות האופוזיציה החזקה ביותר בישראל עם משנה סדורה ואידאולוגיה, והמפלגה השנייה בגודלה, תוך שהיא לוקחת קולות משורת מפלגות מימין ומשמאל, בהן קדימה והליכוד. לכן חברי מפלגת העבודה, אם הם חפצי חיים, צריכים להצביע ליחימוביץ'".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully