וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "הכרזת מדינה פלסטינית תחסל ההתנגדות"

אחרי ישראל וארצות הברית, גם חמאס מתנגד לבקשת הכרה במדינה פלסטינית מהאו"ם. בכיר בארגון: "המהלך יביא להגדרת גבולות המדינה היהודית ויתרום ללגיטימציה של המדינה הכובשת"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

בכיר בחמאס, סלאח ברדוויל, הזהיר הבוקר (רביעי) בראיון לסוכנות הידיעות "מען" מפני פניית הרשות הפלסטינית לאו"ם, וטען כי זהו "מהלך התומך בקמפיין הבחירות הבא של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה". ברדוויל טען כי הפנייה תביא ל "הגדרת גבולות המדינה היהודית", ולפיכך "תתרום ללגיטימציה ולהכרה במדינה הכובשת את גבולותיה". כמו כן, ברדוייל ציין עוד כי כי המהלך מהווה "חיסול ההתנגדות הפלסטינית", והדגיש כי יהיה זה צעד שגוי, בדומה לחתימה על הסכמי אוסלו.

בתוך כך, נשיא העצרת הכללית של האו"ם, נאסר עבד אלעזיז נאסר מקטאר, אמר אתמול כי הבקשה הרשמית של הפלסטינים להכרה טרם הוגשה, לכן הסיכוי שתאושר עוד בימים הקרובים נמוך. לדבריו, עדיין לא ידוע האם הרשות הפלסטינית מתכננת לפנות למועצת הביטחון של האו"ם או ישירות לעצרת הכללית.

עוד בנושא:
בכיר ברשות: "נתניהו יכול עדיין למנוע פנייתנו לאו"ם"
אבו מאזן: אנחנו העם היחיד ללא עצמאות
אנשי רוח לאבו מאזן: "תומכים בהכרה בפלסטין"
דיווח: נתניהו סיכל פגישה בין פרס לאבו מאזן
קלינטון: "הדרך לפלסטין אינה חולפת בארה"ב"

פעילי חמאס בעזה עם מטולי RPG. Abid Katib, GettyImages
"מדובר בצעד שגוי, כמו הסכמי אוסלו, שיחסל את ההתנגדות". פעילי חמאס מתאמנים בעזה/GettyImages, Abid Katib

גם מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, הביעה אמש את התנגדותה למהלך הפלסטיני. לטענתה, "הדרך למדינה פלסטינית אינה חולפת בארצות הברית - אלא דרך ירושלים ורמאללה", אמרה קלינטון והסבירה כי הפלסטינים לא צריכים לחפש הכרה במדינתם באמצעות מועצת הביטחון של האו"ם - אלא לשוב לשולחן המשא ומתן מול ישראל. קלינטון ציינה, כפי שפורסם קודם לכן בעילום שם, ששליחי הביתן הלבן, דיוויד הייל ודניס רוס, ישובו למזרח התיכון בקרוב כדי לקדם את השיחות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

ישראל יכולה לעצור את המהלך

חבר הוועד המרכזי של פתח, ג'יבריל רג'וב, אמר אתמול לוואלה! חדשות כי עדיין יש ביכולתה של ישראל למנוע את ההצהרה הפלסטינית. "אם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יקום ויגיד שהוא מעוניין לסיים את הכיבוש, שהוא מכיר בקיומה של מדינה פלסטינית בגבולות 67' ושבכוונתו להקפיא את הבנייה בהתנחלויות - נימנע מפנייה לאו"ם ונתחיל באופן מיידי בשיחות ישירות עם ישראל", אמר רג'וב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully