וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "הדרך לפלסטין אינה חולפת בארה"ב"

מזכירת המדינה האמריקאית חזרה על עמדת המעצמה לפיה הפלסטינים לא צריכים לחפש הכרה מדינית באמצעות מועצת הביטחון של האו"ם - אלא לשוב לשולחן המשא ומתן עם ישראל

"הדרך למדינה פלסטינית אינה חולפת בארצות הברית - אלא דרך ירושלים ורמאללה" - כך אמרה אמש (שלישי) מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון. במסיבת עיתונאים בוושינגטון חזרה קלינטון על עמדת ארצות הברית, לפיה הפלסטינים לא צריכים לחפש הכרה במדינתם באמצעות מועצת הביטחון של האו"ם - אלא לשוב לשולחן המשא ומתן מול ישראל. קלינטון ציינה, כפי שפורסם קודם לכן בעילום שם, שליחי הביתן הלבן, דיוויד הייל ודניס רוס, ישובו למזרח התיכון בקרוב כדי לקדם את השיחות.

הפנייה הפלסטינית לאו"ם - כותרות אחרונות:
בכיר ברשות: "נתניהו יכול עדיין למנוע פנייתנו לאו"ם"
אילון על הכרה חד צדדית: ”נשקול לספח שטחים בגדה”
אובמה לישראל: ”אל תעצרו העברת כספים לפלסטינים”

"כולנו יודעים שלא משנה מה יקרה או לא יקרה באו"ם – זה לא יהווה צעד בדרך לשינוי שארצות הברית מייחלת לראות: פתרון שני המדינות, בו אנו כה תומכים", אמרה קלינטון, "הדרך היחידה להשגת פתרון היא במשא ומתן ישיר". לדבריה, "אנו מחזקים את המאמצים שלנו, לא רק עם שני הצדדים, אלא גם בקרב הקהילה הבינלאומית, על מנת להכין את הקרקע למשא ומתן שיוכל להוליד את פתרון שתי המדינות, בו אנו מעוניינים".

אתמול אמר נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, כי "אם ישראל תחליט למנוע העברת כספים לפלסטינים, כתגובה לפניית אבו מאזן לאו"ם – היא רק תפגע בעצמה". בשיחה עם עיתונאים אמר עוד הנשיא האמריקאי כי "באשר לעצרת, יש לנו רק קול אחד מתוך מאות, וייתכן שמדינות רבות ילכו עם הפלסטינים. אבל כשהדבר יגיע למועצת הביטחון של האו"ם, נלך נגד העניין בכל הכוח, ונטיל וטו".

אובמה ציין כי המהלך הפלסטיני הוא בבחינת "הסחת דעת", ואמר כי הוא לא יפתור את משאלותיהם הלאומיות, אלא רק יפגע בהן. "הנושא הזה ייפתר רק על ידי הסכמה בין הישראלים לפלסטינים", אמר הנשיא. בהמשך הוא הבהיר שגם אם תעבור בעצרת האו"ם, אין ליוזמה הפלסטינית משקל ממשי: "מה שקורה בעצרת ודאי יזכה לסיקור תקשורתי נרחב, אבל לא תהיה לזה השפעה של ממש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully