וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לישראל: "אל תעצרו העברת כספים לפלסטינים"

הנשיא האמריקני קרא לישראל שלא להפעיל סנקציות נגד הפלסטינים, בגין פנייתם לאו"ם. עם זאת, הוא יישר קו עם ירושלים: "נלך נגד הפנייה הפלסטינית לאו"ם בכל הכוח, ונטיל וטו"

"אם ישראל תחליט למנוע העברת כספים לפלסטינים, כתגובה לפניית אבו מאזן לאו"ם – היא רק תפגע בעצמה" – כך אמר הלילה (שלישי) נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בהתייחסו לפנייה הפלסטינית לעצרת האו"ם בשבוע הבא, במטרה לקבל הכרה חד-צדדית במדינתם. בשיחה עם עיתונאים אמר עוד הנשיא האמריקאי כי "באשר לעצרת, יש לנו רק קול אחד מתוך מאות, וייתכן שמדינות רבות ילכו עם הפלסטינים. אבל כשהדבר יגיע למועצת הביטחון של האו"ם, נלך נגד העניין בכל הכוח, ונטיל וטו".

הפנייה הפלסטינית לאו"ם - כותרות אחרונות
ארה”ב רומזת: ”נטיל וטו על בקשת ההכרה בפלסטין”
הרשות פנתה רשמית לאו”ם: הכירו בנו כמדינה
”ארה”ב מנסה לחדש המשא ומתן כדי להימנע מספטמבר”

נשיא ארה"ב ברק אובמה נשא דברים בנוגע להורדת דירוג האשראי של ארה"ב ומשבר החוב. רויטרס
מבטיח לפעול בכל הכוח נגד היוזמה הפלסטינית. אובמה/רויטרס

אובמה ציין כי המהלך הפלסטיני הוא בבחינת "הסחת דעת", ואמר כי היא לא תפתור את משאלותיהם הלאומיות, אלא רק תפגע בהן. "הנושא הזה ייפתר רק על ידי הסכמה בין הישראלים לפלסטינים", אמר הנשיא. בהמשך הוא הבהיר שגם אם תעבור בעצרת האו"ם, אין ליוזמה הפלסטינית משקל ממשי: "מה שקורה בעצרת ודאי יזכה לסיקור תקשורתי נרחב, אבל לא תהיה לזה השפעה של ממש".

ביום חמישי האחרון הגישה הרשות הפלסטינית באופן רשמי בקשה לצרפה כחברה במוסדות האו"ם. היא שיגרה את הפנייה למזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, בבקשה שישקיע "כל מאמץ אפשרי כדי להשיג לעם הפלסטיני את זכויותיו הלגיטימיות" ולצרף, למעשה, את הרשות לאו"ם כמדינה חברה.

מכתב זה, שנשלח מההנהגה הפלסטינית אל מזכ"ל האו"ם, מסמן למעשה את תחילתו של הקמפיין הפלסטיני להשגת חברות מלאה באו"ם. במכתב צוין, כי הקמפיין יכלול אירועים בלתי-אלימים עד ליום תחילת דיוני עצרת האו"ם ב-21 בספטמבר בניו יורק. יו"ר הרשות אבו מאזן יגיע לניו יורק בתאריך זה ויעביר את הבקשה באופן אישי לבאן קי-מון.

במטרה למנוע את המהלך, ניסתה ארצות הברית בחודשים האחרונים לעורר מחדש את התהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים, ובין היתר ניסתה לרתום למהלך גם את הקוורטט. עד כה לא נמצאה הנוסחה שהוסכמה על ידי הצדדים כדי לחדש את המשא ומתן, והמאמץ לא נשא פרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully