וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב רומזת: "נטיל וטו על בקשת ההכרה בפלסטין"

פנחס וולף

8.9.2011 / 16:32

וונדי שרמן, המיועדת לתפקיד בכיר במחלקת המדינה האמריקאית, אמרה בשימוע בארה"ב כי "אם הצעה להכרה במדינה פלסטינית תונח על שולחן מועצת הביטחון של האו"ם, אנחנו נטיל וטו"

וונדי שרמן, המיועדת לתפקיד תת מזכירת המדינה האמריקאית, התייחסה במהלך שימוע בארה"ב לבקשת הפלסטינים לקבל מהאו"ם הכרה במדינה עצמאית. שרמן השיבה לסנאטורים בשימוע כי ארה"ב תטיל וטו על הבקשה. כתב העת "Foreign Policy" דיווח כי נראה שההתבטאות חרגה מהקו הרשמי של נשיא ארה"ב אובמה, שלא הודיע עדיין באופן נחרץ כי יטיל וטו על הבקשה.

בקשת ההכרה הפלסטינית - כותרות אחרונות
הרשות פנתה רשמית לאו"ם: הכירו בנו כמדינה
אנשי רוח לאבו מאזן: "תומכים בהכרה בפלסטין"
"ארה"ב מנסה לחדש המשא ומתן כדי להימנע מספטמבר"

"הממשל היה מאוד ברור בנושא הזה. אם הצעה כזאת תונח על שולחן מועצת הביטחון של האו"ם, אנחנו נטיל וטו. ארה"ב מאוד נחושה לגבי איום הווטו. אך אנו נחושים מאוד גם במאמצים להביא את הצדדים חזרה לשולחן המו"מ".

"על סמך תדרוכים בהם השתתפתי במחלקת המדינה,
התרשמתי שהעיסוק בסוגיה מתבטא במהלך דיפלומטי מאוד נרחב, שכלל כמעט כל בירה בעולם. הנושא ניצב גבוה בסדר היום של כל פגישה שמזכירת המדינה מקיימת עם כל מנהיג עולמי", הוסיפה שרמן.

השר גלעד ארדן (ליכוד) שיהיה אחד מהשרים שייצגו את עמדת הממשלה באו"ם, אמר לוואלה! חדשות בהתייחסו לנושא כי "שוב הוכח שארצות הברית היא ידידתנו החשובה והקרובה ביותר, אך אני עדיין מקווה שהיא לא תהיה היחידה שתטיל וטו במועצת הביטחון. מרגע שידוע שיש וטו, ברור שההצבעה באו"ם היא צעד חסר כל משמעות שמנוגד לכל ההסכמים המדיניים שהושגו בעבר, ומי שיתמוך בו לא רק שלא יתרום בכך לקידום השלום, אלא יפגע קשות בסיכויים להשיג בעתיד הסכם משום שהפלסטינים יתחפרו בתהליך חד צדדי בו אין פשרות".

למרות דבריו הנחרצים של ארדן, העריך ג'ורג' מיטשל כי קלושים הסיכויים למנוע את בקשת ההכרה. מיטשל, שכיהן עד לפני כארבעה חודשים כשליח הממשל האמריקאי למזרח התיכון ושימש כמתווך בין ישראל לפלסטינים, אמר בכנס בנושא שיחות השלום באוניברסיטת ג'ורג'טאון בוושינגטון, כי "ישנה סבירות קטנה שמהלך כזה יצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully