וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון על הכרה חד צדדית: "נשקול לספח שטחים בגדה"

רמי שני

13.9.2011 / 16:51

במהלך סיור בבאר שבע, מנה סגן שר החוץ את האפשרויות העומדות בפני ישראל מול הכרזה חד-צדדית של הפלסטינים על מדינה. "הפלסטינים לא ספרו אותנו, אין סיבה שנגביל את עצמנו"

סגן שר החוץ דני אילון התייחס היום (שלישי) לאפשרויות העומדות בפני ישראל לקראת הניסיון של הפלסטינים להכריז בשבוע הבא באופן חד-צדדי על מדינה. במהלך סיור בבאר שבע אמר סגן השר אילון כי "ישראל שומרת לעצמה את הזכות לשנות את מעמדם של השטחים, אם הפלסטינים יחליטו להכריז באופן חד-צדדי על מדינה פלסטינית. מה שקורה באו"ם הוא וירטואלי בלבד. מה שאנחנו עושים כאן בשטח זה מה שישפיע על עתידנו ויחזק את ביטחוננו. אם הם הולכים להכריז באופן עצמאי ובוטה על מדינה, זה מבטל את ההסכמים איתנו".

אילון הוסיף כי "מי שפועל ברגל גסה נגד המחויבויות של עצמו, הוא אחראי לתוצאות. אם הם יוכרו כמדינה, מבחינתנו הצעד המדיני הוא מה שחשוב. באותו רגע, פניהם לא למשא ומתן אלא לעימות. במקרה כזה, ישראל שומרת לעצמה את הזכות לפעול בהתאם לאינטרסים שלה. אם הם מבטלים את ההסכמים, גם אנחנו לא מחויבים להסכמים ואנחנו נשקול את צעדינו. יש לנו כל מיני אפשרויות, מפגיעה בהעברת הכספים ועד לשינוי המעמד בשטח. ישראל יכולה באופן חד-צדדי לשנות את המעמד בשטח, בהתאם לאינטרסים שלה".

בהתייחסו הפרטנית לנושא המעמד בשטח אמר אילון כי "זה לא דבר בלתי מתקבל על הדעת לשקול מחדש את היחס כלפי השטחים שבכל מקרה יהיו בריבונותה של ישראל, כמו מזרח ירושלים וגושי ההתיישבות הגדולים. אפשר לתת תנופה להתיישבות במקומות האלה. מדינת ישראל עשתה הרבה מאוד מחוות לפלסטינים, כולל המתנה בשולחן המשא ומתן, הקפאת פעילות וניסיון ליצור עמם הידברות. הפלסטינים פשוט לא ספרו אותנו. לכן, אין שום סיבה שאנחנו נמשיך להגביל את עצמנו מבחינת בנייה, כולל בנייה באזורים גדולים".

בנוגע למתיחות הנמשכת עם טורקיה אמר סגן השר אילון כי "זה הזמן לנשוך שפתיים, להתנהג באחריות ולא בהתלהמות ולא להגיב לכל דבר שטות שיוצא ממקומות אחרים". אילון גם ציין שבימים אלה הוא ייצא לארצות הברית, על מנת לעמוד מקרוב אחר התנהלות האו"ם בכל הקשור למהלכים הפלסטיניים.

עוד בנושא:

דיווח: נתניהו סיכל פגישה בין פרס לאבו מאזן
הרשות פנתה רשמית לאו"ם: הכירו בנו כמדינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully