וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ימי קרטר: "תומך במהלך הפלסטיני להכרה מדינית"

נשיא ארצות הברית לשעבר גיבה את פניית הרשות הפלסטינית בבקשה להכרה מדינית באו"ם בהמשך החודש "כאלטרנטיבה לקיפאון במו"מ". על יחסי ישראל-מצרים: "לא מאמין שהסכם השלום בסכנה"

נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ימי קרטר, אמר אמש (שלישי) כי הוא תומך בפניית הרשות הפלסטינית לבקשת הכרה מדינית באו"ם, למרות הדאגה שהביעה ארה"ב מן המהלך. עם זאת, לדבריו, הוא לא היה מביע תמיכה במהלך במידה והממשל האמריקאי היה מציג הצעה מקיפה לשלום. "כאלטרנטיבה לקיפאון במשא ומתן ולמבוי הסתום, אני תומך, מחוסר ברירה, בצעד הפלסטיני", אמר. קרטר הוסיף כי זה יהיה "צעד אמיתי קדימה" אפילו אם האו"ם יכיר במדינה פלסטינית ולא יקבל אותה כחברה בתוכו.

הפלסטינים מבקשים הכרה מדינית - עדכונים אחרונים:
קלינטון: ”הדרך לפלסטין אינה חולפת בארה”ב”
אובמה לישראל: ”אל תעצרו העברת כספים לפלסטינים”
דעה: הקלף האחרון של אבו מאזן

על רקע האירועים האחרונים סביב שגרירות ישראל בקהיר והמתיחות בגבול הדרום, התייחס קרטר גם להסכם השלום בין ישראל למצרים ואמר כי הוא לא מאמין שההסכם נמצא בסכנה והשמיע אופטימיות לגבי העתיד. "האביב הערבי הביא תקווה לדמוקרטיה וחופש לאנשים רבים באזור", אמר קרטר, "אני מקווה שבסופו של דבר זה יביא לשינוי בסיכויים למשא ומתן ולחתימת הסכמי שלום בין ישראל לשכנותיה. אך זה ידרוש מישראל לסגת משטחים כבושים – דבר שעד כה ממשלת ישראל לא הביעה נכונות לעשות".

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, אמרה אמש כי "הדרך למדינה פלסטינית אינה חולפת בארצות הברית - אלא דרך ירושלים ורמאללה". במסיבת עיתונאים בוושינגטון חזרה קלינטון על עמדת ארצות הברית, לפיה הפלסטינים לא צריכים לחפש הכרה במדינתם באמצעות מועצת הביטחון של האו"ם - אלא לשוב לשולחן המשא ומתן מול ישראל. קלינטון ציינה, כפי שפורסם קודם לכן בעילום שם, שליחי הביתן הלבן, דיוויד הייל ודניס רוס, ישובו למזרח התיכון בקרוב כדי לקדם את השיחות.

"כולנו יודעים שלא משנה מה יקרה או לא יקרה באו"ם – זה לא יהווה צעד בדרך לשינוי שארצות הברית מייחלת לראות: פתרון שני המדינות, בו אנו כה תומכים", אמרה קלינטון, "הדרך היחידה להשגת פתרון היא במשא ומתן ישיר". לדבריה, "אנו מחזקים את המאמצים שלנו, לא רק עם שני הצדדים, אלא גם בקרב הקהילה הבינלאומית, על מנת להכין את הקרקע למשא ומתן שיוכל להוליד את פתרון שתי המדינות, בו אנו מעוניינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully