וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: אמפטמינים הפכו לסם השני בתפוצתו בעולם

הדו"ח השנתי של מחלקת הסמים באו"ם קבע כי לראשונה, סמי מרץ סינתטיים, כגון אקסטזי או קריסטל מת', עקפו את ההרואין והקוקאין בתפוצתם ברחבי העולם, והם שניים רק למריחואנה ונגזרותיה

סמי מרץ סינתטיים המבוססים על אמפטמינים (כגון ספיד, אקסטזי, קריסטל מת' או כל סוג אחר של מתא-אמפטמין) הפכו לסם הלא-חוקי השני בהיקף תפוצתו בעולם, אחרי קנביס (מריחואנה או חשיש) שבמקום הראשון, ו"עקפו" בין היתר את ההירואין והקוקאין - כך דיווחה היום (שלישי) המחלקה באו"ם המופקדת על פשיעה וסמים (UNODC), בדו"ח השנתי שלה.

"הסמים הללו, זולים וקלים לייצור, הפכו לאטרקטיביים במיוחד עבור מיליוני משתמשים ברחבי העולם, ומאפשרות לפושעים להתפתח לשווקים חדשים ולא מנוצלים", נכתב בדו"ח. "שלא כמו סמים המבוססים על צמחים, כמו סמים אופיאטיים או קוקאין, סמים סינתטיים ניתן לייצר בכל מקום, בהשקעה מינימלית".

עוד סיפורי סמים:
דו"ח עולמי: המלחמה בסמים נכשלה, מומלץ להתיר שימוש בגראס
לא רק "חגיגת": בפיצוציות מוכרים גם ויאגרה
יפן: זו?כ?ה ישראלי שהואשם בהברחת אקסטזי
עמוד עשן: אסירי קנדה משתמשים בתנ"ך כנייר גלגול

הדו"ח מביא כדוגמה לתפוצה הגוברת נתונים מדרום-מזרח אסיה, שם עלה מספר כדורי המתא-אמפטמינים שנתפסו בשנה מ-32 מיליון בשנת 2008 ל-133 מיליון בשנה שעברה. גם באמריקה הלטינית ובמערב אפריקה חל זינוק בצריכת סמים אלו. עניין נוסף שהדו"ח מזהיר ממנו הוא ההתגברות בצריכת סמים אלו באמצעות הזרקה (להבדיל מבליעתם בצורת כדורים) - טרנד שהפך נפוץ באירופה ובמזרח אסיה, ומגביר את הסיכון להדבקה במחלות כגון איידס.

"שוק הסמים הסינתטיים עבר אבולוציה מתעשייה קטנה שהתאפיינה במוקדי ייצור קטנים לשוק שמזכיר יותר את שוק ההירואין והקוקאין", הזהיר ראש ה-UNODC, יורי פדוטוב. "כעת יש רמה גבוהה יותר של שיתוף פעולה בקנה מידה נרחב ומעורבות של ארגוני פשע מאורגן, ששולטים בשרשרת הייצור והאספקה. אנחנו רואים פתיחה של שווקים חדשים, באזורים שבהם לא היו בעבר סמים סינתטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully