וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוד עשן: אסירי קנדה משתמשים בתנ"ך כנייר גלגול

הסוהרים בבתי הכלא במדינה נתקלים יותר ויותר בתופעה שהפכה שכיחה בקרב האסירים ונאלצים להחרים ספרי קודש שמספרם כמעט זהה למספר המגזינים הפורנוגרפיים שנתפסים אצל האסירים

לספרי קודש יש שימוש מיוחד בקנדה: מנתונים שנאספו בידי הרשויות במדינה, עולה כי הסוהרים בבתי הסוהר במדינה מגלים יותר ויותר מקרים בהם בין חפצי האסירים מסתתרים ספרי תנ"ך והברית החדשה, אך לא למטרות דתיות. מהנתונים, שהגיעו לידי המקומון "ונקובר סאן" נראה כי האסירים מרבים להשתמש בספרים דווקא למטרות אסורות. "הם משתמשים בנייר כדי לגלגל טבק או מריחואנה או כדי להבריח אותם ולסחור בהם", מסביר ראש מחלקת הענישה בבתי הכלא, טרי האקט, "בדרך כלל, אתה מורשה להחזיק בספר תנ"ך או בברית החדשה. אך ברגע שאתה מתחיל להשתמש בו למטרות אחרות, אנחנו מחרימים אותו".

האסירים הפדרליים בקנדה מורשים להחזיק כתבי דת בתאיהם, לבחירתם, ואף יכולים לקבל ספר כזה בחינם לבקשתם מקצין הדת של בית הסוהר. לדברי האקט, אסירים השתמשו בספרים במשך שנים על מנת לגלגל ניירות, אך הבעיה החמירה באחרונה. "אנו עושים שימוש בכלבי גישוש וכן בסורקים שמזהים את הסמים כבר בבגדי המבקרים כדי להפחית את כמות ההברחות לידי האסירים", הוא מספר.

במהלך החודשים ינואר 2008 עד אוקטובר 2010 הוחרם מספר כמעט זהה של ספרי קודש ומגזינים פורנוגרפיים בבתי הכלא קנדה. בחודשים הנקובים בוצעו לא פחות מ-2,444 החרמות בתשעת בתי הכלא שבאזור ונקובר - למעלה משתי החרמות ליום. בין הדברים שהוחרמו, חפצים מוברחים כמו סמים, אלכוהול ונשק וכן דברים שאינם מורשים בבית הכלא, החל בשוקולדים וכלה בעוף שאינו מבושל. 259 מההחרמות היו החרמות של נשק, מתוכם 186 סכינים. בוצעו 384 הברחות סמים, כאשר מריחואנה הוא הסם הנפוץ ביותר (93) ולאחריו הרואין (68).

עוד על חומרים אסורים:
מקסיקו: משחק כדורגל הופסק בשל מלחמות סמים
דניס רודמן: ”יכולתי למות או להיות סוחר סמים”
הראפר ביג בוי נעצר באשמת אחזקת סמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully