וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: זו?כ?ה ישראלי שהואשם בהברחת אקסטזי

גלעד גרוסמן

29.8.2011 / 8:55

יואל גולדשטיין מבני ברק, שנעצר בטוקיו לפני 4 שנים עם שני ישראלים נוספים, הואשם בהברחת עשרות אלפי כדורים של הסם בתוך בטנה כפולה במזוודה שהכילה עתיקות. פרקליטו: "הצדק ניצח"

בית משפט בטוקיו זיכה הבוקר (שני) את יואל גולדשטיין, צעיר מבני ברק, שהואשם יחד עם שני צעירים ישראלים נוספים בהברחת עשרות אלפי כדורי אקסטזי מהולנד ליפן. גולדשטיין נעצר לפני כארבע שנים יחד עם יעקב יוסף גרינוולד וקטין נוסף לאחר שבעת חיפוש במזוודותיהם בשדה התעופה בטוקיו נתגלו כ-90 אלף כדורי אקסטזי שהוטמנו בתוך דופן כפול במזוודה שהכילה עתיקות.

השלושה טענו כי הם נתבקשו להעביר את העתיקות לאדם אחר ולא ידעו על הימצאות הסמים במזוודה. הקטין הורשע ונידון לחמש שנות מאסר ולפני מספר חודשים גזר בית משפט לערעורים שש שנות מאסר גם על גרינוולד לאחר שבית המשפט קיבל את טענתו כי לא ידע על הסמים אולם קבע כי אין בכך כדי לזכותו. באשר לגולדשטיין, ביקש התובע לגזור עליו 15 שנות מאסר.

השופט היפני קיבל את טענת ההגנה לפיה הצעיר מגיע מחברה חרדית סגורה שאינה מודעת למתרחש מחוץ לחומותיה, וכלל אינו מכיר את נושא הסמים. עוד קיבל השופט את הטענה שהצעירים קיבלו את החבילה מנהג של רב, ולכן כלל לא העלו על דעתם שיכול להיות בה דבר לא כשר. השופט קבע כי גולדשטיין קיבל חינוך "אנטי-ציוני", "לא יודע עברית מודרנית", וכששאלו אותו מה זה סמים, הוא חשב שזה רעל.

מדובר בפרשה שגרמה לסערה רבה בקרב הציבור החרדי, במיוחד בחסידות סאטמר אליה משתייך גולדשטיין. לאחר מעצרם של השלושה פנה עו"ד מהולנד לפרקליטות במדינתו בדרישה שיבקשו להסגיר את השלושה להולנד כדי שיישפטו שם, כיוון שהעונשים בהולנד נמוכים יותר מביפן. הדבר לא צלח, ובנוסף, לטענת העו"ד, גורם חרדי ביקש ממנו להפסיק לפעול בעניין.

לאחר הזיכוי ממתינים גולדשטיין ופרקליטו, עו"ד מרדכי ציבין, לראות האם בכוונת הפרקליטות היפנית לערער על ההחלטה או האם יוחלט לגרשו מיפן. "הצדק ניצח וזו לא קלישאה", אמר עו"ד ציבין, "השופט האמין בצורה מוחלטת לנאשם שלא ידע על הסמים. מדובר בניצחון נדיר במיוחד ביפן שבה אחוז ההרשעה בתיקי סמים עולה על 95%. חבל מאוד על הסבל הרב שנגרם למרשי בעקבות ההליך המשפטי הממושך".

עוד באותו נושא
חייל שהורשע בשימוש בסמים זוכה בשל רשלנות חוקריו
”סופר אקסטזי”: סם חזק במיוחד נפוץ בסקוטלנד
חשד: מכרו מאות מזרקים ועשרות סוגי סמים בדרום ת”א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully