וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל שהורשע בשימוש בסמים זוכה בשל רשלנות חוקריו

חוקרי המשטרה הצבאית נטלו מהחייל דגימת שתן ולא הסבירו לו שהוא רשאי לסרב לכך, וכן החתימו אותו על מסמך מבלי שהבין את משמעותו. בית הדין לערעורים ניקה אותו מכל אשמה

לוחם צה"ל שהורשע בשימוש בסמים מסוכנים ונגזרו עליו שני ימי מאסר, שלושה חודשי מאסר על תנאי והורדה לדרגת טוראי נוקה בשבוע שעבר מכל אשמה, לאחר שהתברר שהמשטרה הצבאית החוקרת הפרה את הזכויות שלו להליך הוגן. הלוחם, שכפר בסעיפי האישום נגדו לאורך כל המשפט, החליט לערער על ההחלטה בטענה כי חוקרי מצ"ח לא הסבירו לו כי הוא יכול לסרב לבדיקת השתן שיכולה לשמש כראיה בבית הדין, או להתייעץ עם עורך דין לפני מסירת הדגימה. במצ"ח אף החתימו אותו על מסמך מבלי שיבין את מהותו.

פסק הדין של בית הדין לערעורים ניתן בניגוד מוחלט לעמדתה של התביעה הצבאית, אשר נאחזה בהרשעת הנאשם בערכאה הראשונה וסירבה לכל הקלה בדינו. למעשה, בית הדין קיבל את טענותיהם של סנגוריו - סרן רגינה רודלסון ורס"ן מרק פרי.

הרכב השופטים קבע בפסק הדין כי "נפלו פגמים של ממש בפעולות המשטרה צבאית החוקרת בטיפולה בעניינו של המערער". כמו כן, קבעו השופטים כי חוקריו של הלוחם נקטו באמצעי חקירה המנוגדים להוראה בחוק. עוד כתבו כי "יש לראות בחומרה את העובדה, שהנהלים הקבועים, הנהוגים אצל גוף החקירות, לוקים באי חוקיות, העלולה לפגוע בזכויות יסוד של הנחקרים. בנסיבות אלו, אכן טענת תום לבה של הרשות בהפרת הזכות איננה יכולה להתקבל כפשוטה. הרכב השופטים ציין כי בשלב הערעור נחשפו בפניהם עובדות שמעמידות את ניהול המשפט בסתירה מהותית לעקרונות של צדק והגינות משפטית.

לבסוף החליט הרכב השופטים לבטל את הרשעתו של הלוחם בעבירה של שימוש בסמים מסוכנים ולהסתפק בעבירה של התנהגות שאינה הולמת - עבירה שאינה גוררת בחובה רישום פלילי. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "מדובר בפסק דין בו נקבעו לראשונה חובות החלות על רשויות החקירה בעת הליך נטילת דגימת שתן. במשטרה הצבאית קיבלו את פסק הדין ופועלים לאורו".

עוד בנושא סמים:
הסוכן הסמוי הפליל סוחרי סמים דרך הפייסבוק
חשד: מכרו מאות מזרקים ועשרות סוגי סמים בדרום ת"א
הכנסת דנה בלגליזציה של סמים: "לבחון המדיניות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully