וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטריית 9/11 בארה"ב: מטוסי קרב ליוו 2 טיסות

בשתי הטיסות, לניו יורק ולדטרויט, התעורר חשדו של הצוות בגלל נוסעים שעשו שימוש חריג בתא השירותים. בשני המקרים נעצרו הנוסעים החשודים לאחר הנחיתה, נחקרו - ונוקו מכל חשד

יום השנה העשירי לפיגועי ה-11 בספטמבר חלף עד כה ללא תקלות, אך מפלס ההיסטריה - בשמים. מטוסי קרב של חיל האוויר האמריקאי ליוו הלילה (שני) שתי טיסות נוסעים, האחת לניו יורק והשנייה לדטרויט, לאחר שחששם של אנשי הצוות התעורר לנוכח שימוש חריג של נוסעים בתא השירותים. בשני המקרים, הודיעה הבולשת הפדרלית FBI כי מטוסי אף-16 ליוו את הטיסות אל יעדן, "כאמצעי זהירות".

עשור לאסון התאומים - סיקור נרחב בוואלה!:
טקסי הזיכרון: "לא נפסיק להילחם באחראים לפיגועים"
שגריר ארה"ב: עשור אחרי, עדיין מרגישים פגיעים
מאסון התאומים ועד חיסול בן לאדן: תיעוד בתמונות
ארה"ב כבר לא ההגמון העולמי: על שקיעתה של מעצמת העל

הנוסעים נבדקים בירידה מטיסת "פרונטייר איירליינס" בעיר דטרויט, לאחר שהתעורר חשד בטחוני נגד נוסעים שהיו על הטיסה בעקבות שימוש ממושך שלהם בשירותים, 11 בספטמבר 2011. Joey Mentzer, AP
הנוסעים נבדקים בירידה מטיסת "פרונטייר איירליינס", הלילה בדטרויט/AP, Joey Mentzer

בטיסת "אמריקן איירליינס" מלוס אנג'לס לניו יורק, ערכו שלושה מהנוסעים ביקורים חוזרים ונשנים בבית השימוש, כך מסרו גורמים בחברה. לאחר נחיתת המטוס בשדה התעופה ג'.פ.ק, נבדקו השלושה ונמצא כי לא הייתה כל סיבה לחשד. "דאגה בטיחותית הובאה לידיעת החברה", מסר דוברה, טים סמית, "והיא טופלה לפי הנהלים המקובלים. לא קרה כלום".

מוקדם יותר, בטיסה של חברת "פרונטייר איירליינס" מדנבר לדטרויט, דיווח הצוות כי שני בני אדם מבלים "זמן ארוך בצורה בלתי רגילה" בשירותים - כך מסר דובר החברה, פיטר קוואלצ'וק. לאחר הנחיתה, נעצרו שלושה מהנוסעים בשדה התעופה של דטרויט. גם הם נחקרו ושוחררו לאחר שנוקו מחשד.

טקס הזיכרון לציון עשור לפיגועי ה-11 בספטמבר, גראונד זירו, ניו יורק, 11 בספטמבר 2011. רויטרס
טקסי הזיכרון בניו יורק נערכו תחת אבטחה כבדה. בני הזוג אובמה ובוש באנדרטת הזיכרון ב"גראונד זירו"/רויטרס

הכוננות על רקע יום השנה העשירי לפיגועים הייתה אתמול גבוהה במיוחד בניו יורק, שם דווח על קבלת מידע "אמין אך לא מאומת" בדבר כוונה לפוצץ מכונית תופת, בניו יורק או בוושינגטון. בשלב מסוים, עלה החשד שאותם נוסעים חשודים בטיסה לניו יורק קשורים למזימה הזו. טקסי הזיכרון שנערכו אתמול בעיר התקיימו תחת אבטחה כבדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully