וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרשת הרפז - הפגיעה הערכית הגדולה בצבא מעולם"

תא"ל במיל' יהודה דובדבני, דודו של תא"ל משה "צ'יקו" תמיר שהודח מצה"ל בידי הרמטכ"ל לשעבר ובעל עיטור המופת, מתח ביקורת חריפה על התנהלות גבי אשכנזי בפרשת הרפז: "פשע חינוכי אדיר"

הביקורת על תפקודו של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי בפרשת הרפז הולכת וגוברת: היום (ראשון) הצטרף לתוקפים גם תת-אלוף במילואים יהודה דובדבני, מפקד חטיבת גבעתי בעבר, בעל עיטור המופת וגם דודו של תת-אלוף משה "צ'יקו" תמיר, שהודח מצה"ל בידי אשכנזי בשל התנהלותו סביב תאונת הדרכים בה היה מעורב בנו בטרקטורון צבאי. בשיחה עם וואלה! חדשות תקף דובדבני את הרמטכ"ל לשעבר: "אם כל מה שפורסם נכון", אמר דובדבני, "אז מה שקרה לצה"ל זוהי איננה רעידת אדמה אלא פגיעה בעמוד השדרה של צה"ל, שכולו מבוסס על ערכים, מוסר ואתיקה. אני מחשיב זאת לפגיעה ערכית וחינוכית הכי גדולה שהייתה לנו אי פעם בצה"ל. כל מי שמעלה את החשד לפלילים טועה ומטעה. לא מדובר בפוליטיקאים אלא בקצינים לובשי מדים ולכן המבחן כאן הוא מבחן הערכים. אין פשע גדול יותר בתוך הצבא מלעבור על מסד הערכים שעליו התחנכו דורות של לוחמים".

פרשת הרפז - כותרות אחרונות:
קצינים בכירים: לבטל מינוי וינר בשל פרשת הרפז
פרשת הרפז: מי הם השרוף, הלבקן והזקן עם התה?
אשכנזי בישראל: "יודע מי עומד מאחורי ההכפשות"
פרקליט המדינה: "ההתנהלות בפרשת הרפז מביכה"
האם המושיע של צה"ל הפך למפלג המטה הכללי?

דובדבני, שמאז שחרורו מצה"ל בשנות התשעים המשיך להיות פעיל במערכת הביטחון ואף כיהן כראש אגף הנוער והנח"ל במשרד הביטחון, הוסיף כי בעיניו הכשל החמור ביותר הוא הכשל החינוכי שבו לקו אשכנזי ומפקדים בכירים אחרים: "אלוף-משנה ארז וינר, שהיה עוזרו של הרמטכ"ל, וששמו הוזכר יותר מפעם אחת בפרשה לא יכול להישאר בצה"ל. איך הוא יחנך את הדור הבא? יש עוד קצינים שידעו על המכתב ושתקו, ואין סליחה על כך". דובדבני ביקש להבהיר: "פרשת הרפז היא לא עניין למשטרה אלא למבחן ערכי, חינוכי ומוסרי שאי אפשר לשפוט אותו בבית המשפט. זהו פשע חינוכי אדיר".

גבי אשכנזי נוחת בישראל, ספטמבר 2011. דרור עינב
"פרשת הרפז היא לא עניין למשטרה אלא למבחן ערכי, חינוכי ומוסרי שאי אפשר לשפוט אותו בבית המשפט. זהו פשע חינוכי אדיר". הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי/דרור עינב

דובדבני לא חוסך בביקורת גם מבן משפחתו, תת-אלוף תמיר, שהודח מצה"ל בידי אשכנזי לאחר שהתגלה כי שיקר, וכך לקה בעצמו באותו הכשל: "לא הייתה לרמטכ"ל גבי אשכנזי ברירה אלא להדיח את צ'יקו. הוא היה חייב להעיף אותם מהצבא למען יראו וייראו. אני חושב שלא היה מנוס מלנהוג כך, מאחר ויש רף שאסור לחצות אותו".

"אני לא נחשב כאחד מאוהבי אהוד ברק, למען האמת יש בי גם מעט טינה כלפיו", אמר דובדבני בנוגע להתנהלות שר הביטחון, "אבל אני חושב שצריך להעניק לו צל"ש על הדרך שבה הוא עמד אל מול כל התקפות כלי התקשורת. מה שהוא ידע, אז אנחנו יודעים היום ועכשיו כולם מבינים מדוע הוא התעקש שגבי יסיים את שירותו תיכף ומיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully