וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט המדינה: "ההתנהלות בפרשת הרפז מביכה"

עם זאת, אמר הפרקליט משה לדור בראיון לערוץ 1, כי אין מדובר בעבירות פליליות. עוד הוא סיפר כי הפרקליטות עמדה על הדרישה לקבל את תוכן המסרונים אך ה"דבר לא אפשרי מבחינה טכנית"

פרקליט המדינה, משה לדור, התייחס אמש (שישי), בראיון לערוץ הראשון, להתפתחויות האחרונות בפרשת הרפז ואמר כי מדובר באירועים מביכים אך כי אין בהם עבירה פלילית. "החוק אינו מחייב העברת המסמך המזויף, לכאורה, ליועץ המשפטי לממשלה", הבהיר לדור. עוד אמר כי התנהלות הלשכות בצה"ל בפרשה היתה מביכה. "הציבור לא יוכל לקבל התנהגות כזו", אמר.

לדור הבהיר בראיון כי הפרקליטות עמדה על הדרישה לקבל את תוכן המסרונים שהועברו, לכאורה, בין אשת הרמטכ"ל לשעבר רונית אשכנזי ובועז הרפז אך הוסיף כי "הדבר לא אפשרי מבחינה טכנית".

פרשת הרפז - כותרות אחרונות:
פרשת הרפז: מי הם השרוף, הלבקן והזקן עם התה?
אשכנזי בישראל: "יודע מי עומד מאחורי ההכפשות"
פנייה לנתניהו: לחקור את גבי אשכנזי בפרשת הרפז

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, דחה גם הוא השבוע את בקשת התנועה לאיכות השלטון לערוך בחינה מחודשת של פרשת הרפז בעקבות חשיפת הפרטים החדשים. במכתב, ששלחה עוזרתו של וינשטיין, עורכת הדין נעה מישור לתנועה נכתב כי היועץ סבור שהממשלה צריכה להתמקד בחקירת חשדות לעבירות פליליות, וכי כל נושא אחר יש להעביר למבקר המדינה כדי שיבחן את ההיבטים הציבוריים הנוגעים לדבר. "חשיפת האמת חשובה ככל שתהא על אופי ומידת התקינות הציבורית בהתנהלותם של גורמים במערכות הפוליטיות והצבאיות, איננה מצדיקה שימוש בכלי הפלילי אלא אם נחצה הסף הפלילי", נכתב במכתב.

ביום חמישי שב ארצה הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, על רקע הפרסומים הנוספים בפרשת המסרונים שהועברו לכאורה בין אשתו רונית לבין בועז הרפז, החשוד בזיוף המסמך שנועד לסכל את מינויו של אלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. על פי הדיווח, מי שעודדה את החיבור בין הרפז לתושב עמיקם היא אשת הרמטכ"ל לשעבר, רונית אשכנזי.

עוד נחשף כי בין השניים התפתחה שפת קוד מיוחדת כאשר רונית אשכנזי שלחה מסרון להרפז בו הורתה: "תעבירו את החומר של הלבקן לשרוף". בחקירתו במשטרה הסביר הרפז, על פי הדיווח, כי "הלבקן" הוא הכינוי שהודבק לגלנט, ואילו הכינוי "השרוף" הוא כתב ערוץ 2 אמנון אברמוביץ' שקיבל את הכינוי ככל הנראה בשל הכוויות הקשות אותן קיבל במהלך מלחמת יום הכיפורים.

עדכון ראשון: 22:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully