וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הרפז: מי הם השרוף, הלבקן והזקן עם התה?

איילה חסון מהערוץ הראשון חשפה מסרונים נוספים שהוחלפו בין אשת הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי לבין בועז הרפז, מהם עולה לכאורה ניסיון של אשת הרמטכ"ל למנוע את מינויו של יואב גלנט לתפקיד

הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי שב אמש (חמישי) ארצה על רקע פרסומים נוספים בנושא המסרונים שהועברו לכאורה בין אשתו רונית לבין בועז הרפז, החשוד בזיוף המסמך שנועד לסכל את מינויו של אלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל.

איילה חסון מהערוץ הראשון חשפה אמש כי בועז הרפז נפגש עם תושב עמיקם, המושב בו מתגורר גלנט בחודש מרץ 2010, וזה העביר לידיו ארגז עם מסמכים על התצהירים עליהם חתם גלנט בנוגע לחריגות הבנייה לכאורה שעשה.

עוד על פרשת הרפז:
אשכנזי בישראל: "יודע מי עומד מאחורי ההכפשות"
פרשת הרפז: "גבי אשכנזי יעיד בפני מבקר המדינה"
"1,500 מסרונים נשלחו מבועז הרפז לרונית אשכנזי"

על פי הדיווח, מי שעודדה את החיבור בין הרפז לתושב עמיקם היא אשת הרמטכ"ל, רונית אשכנזי. עוד נחשף כי בין השניים התפתחה שפת קוד מיוחדת כאשר רונית אשכנזי שלחה מסרון להרפז בו הורתה: "תעבירו את החומר של הלבקן לשרוף". בחקירתו במשטרה הסביר הרפז, על פי הדיווח, כי "הלבקן" הוא הכינוי שהודבק לגלנט, ואילו הכינוי "השרוף" הוא כתב ערוץ 2 אמנון אברמוביץ' שקיבל את הכינוי ככל הנראה בשל הכוויות הקשות אותן קיבל במהלך מלחמת יום הכיפורים.

אשכנזי: "אני יודע מי עומד מאחורי ההכפשות"

עוד דווח כי כשבועיים לפני פרסום "מסמך הרפז", עדכן תושב עמיקם את בועז הרפז כי החומרים המפלילים לכאורה על גלנט הועברו למבקר המדינה לבדיקתו. הרפז עדכן את רונית אשכנזי במסרון, כך על פי הדיווח, וכתב כי "החומר עבר לזקן עם התה בירושלים", כאשר הכוונה הייתה כאמור למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס.

לאחר מכן נכנס לתמונה גם עוזר הרמטכ"ל, אל"מ ארז וינר. וינר שאל את הרפז במסרון: "העברתם את החומר לזקן?" והרפז השיב בחיוב. וינר שאל את הרפז איך הייתה הפגישה וזה השיב: "החומר היה מצוין, הייתה פגישה טובה".

בתוך כך, אמש נחת גבי אשכנזי בארץ לאחר שהות של שלושה חודשים בארצות הברית. אשכנזי התייחס לטענות נגדו בפרשת הרפז ואמר: "צדקתי תוכח, אמרתי אמת. אני ער לפרסומים בימים האחרונים, הן חלק ממסע שנועד לפגוע בי ובמשפחתי. אני מבין מהיכן זה מגיע ומאילו סיבות. החלטתי לא להיגרר להשמצות כדי לענות לכל השאלות".

"המשטרה ערכה חקירה מאוד יסודית", המשיך הרמטכ"ל לשעבר בהתייחסו לדיווחים על 1,500 מסרונים שהוחלפו בין בועז הרפז ורעייתו רונית. "העובדה שרונית עמדה בקשר עם בועז היא עובדה ידועה, אני לא יודע אם יש שם 1,500 או 500 הודעות טקסט. מי שחשב שהמטה הכללי עשה פוטש - זו טענה הזויה. פגשתי את בועז מספר פעמים כשהייתי סגן רמטכ"ל ובאזרחות אבל הוא עדיין לא מבני ביתי".

(עדכון ראשון: 22:51, 08.09.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully