וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצינים בכירים: לבטל מינוי וינר בשל פרשת הרפז

קצינים בכירים קוראים שלא למנות את אל"מ וינר, שכיהן כעוזרו של גבי אשכנזי, לתפקיד קצין חינוך ראשי בשל חלקו בפרשה ובשל ההתפתחויות האחרונות בה. "התנהלות הקצינים בפרשה מביישת"

ההתפתחויות בפרשת הרפז ממשיכות לטלטל את הצבא: קצינים בכירים בצה"ל קראו היום (ראשון) למנוע את מינויו של אלוף משנה ארז וינר לתפקיד קצין חינוך ראשי בעקבות התנהלותו בפרשה. "לא יעלה על הדעת שקצין לובש מדים יהיה מעורב בפרשה כזו, גם אם בסופו של דבר היא לא פלילית", אמר היום קצין בכיר. "על אל"מ וינר הייתה החובה לומר: 'עד כאן, אני לא מוכן לזה וזה נוגד את הערכים הבסיסיים של צה"ל'. אם הוא לא עשה כך שיפרוש. לא מצופה מקצין בצה"ל להתנהג ככה".

פרשת הרפז - כותרות אחרונות:
פרקליט המדינה: "ההתנהלות בפרשת הרפז מביכה"
פרשת הרפז: מי הם השרוף, הלבקן והזקן עם התה?
אשכנזי בישראל: "יודע מי עומד מאחורי ההכפשות"
פנייה לנתניהו: לחקור את גבי אשכנזי בפרשת הרפז

אל"מ וינר, שכיהן כעוזרו של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, הציג בזמנו את המסמך לגורמים שונים ומשום כך עוכבו מינויו לתפקיד והעלאתו בדרגה זה יותר משנה, אך נראה כי הרמטכ"ל הנוכחי רב-אלוף בני גנץ החליט בכל זאת למנותו לתפקיד קצין חינוך ראשי, במקומו של תת-אלוף אלי שרמייסטר.

"אשכנזי קבע רף שהוא עצמו לא עמד בו"

הביקורת מגיעה בעקבות ההתפתחויות האחרונות בפרשה, ובראשן הראיונות שהעניקו פרקליט המדינה משה לדור וראש אגף החקירות במשטרה יואב סגלוביץ' בערוצי הטלוויזיה. לאחר הגילויים התבטאו קצינים בכירים בחריפות נגד התנהלות הקצינים הבכירים בפרשה. "הייתה בהתחלה תקווה שלא הכל נכון. אבל עכשיו כולם מבינים שהתנהלות הקצינים בפרשה מביישת", אחר אחד הקצינים למקורביו, "כל קצין שלקח חלק בפרשה הזו ולובש היום מדים צריך להרים את היד ולפרוש. יפה שעה אחת קודם. שלא יחכו למבקר המדינה". הקצינים גם קראו לרמטכ"ל לטפל משמעתית בכל המעורבים שנותרו בצבא. יצוין כי כמעט כל המעורבים בפרשת הרפז פשטו את מדיהם.

גם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי זוכה לקיתונות של ביקורת. "איך הוא יביט לאלופים בעיניים אחרי כל מה שנחשף?", תהה אחד הקצינים בפורום סגור, "הבעיה בכל הפרשה הזו היא ששופטים את המקרה לפי המשפט האזרחי. זה לא חייב להיות פלילי כדי להיות חמור בעיניים צבאיות. על פי הדין הצבאי הפרשה הזו תמשיך לטלטל את צה"ל עוד שנים רבות. גבי אשכנזי קבע רף שהוא בעצמו לא עמד בו".

לפי טענת גורמים בכירים במערכת הביטחון, גם הרמטכ"ל הנוכחי בני גנץ מצא עצמו במבוכה בעקבות חשיפת הממצאים בשבועות האחרונים. אחד מהם הסביר כי גנץ רוצה לטפל בפרשה, אך מכיוון שהכל מתבסס על פרסומים בכלי התקשורת, הוא נאלץ להמתין לדו"ח מבקר המדינה.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully