וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח פלסטיני: ארדואן יבקר החודש בקהיר ובעזה

לפי הדיווח, ראש ממשלת טורקיה יגיע בשבוע הבא למצרים וימשיך לרצועה. על רקע דו"ח פאלמר, תקף ראש האופוזיציה את ארדואן: "פעל בלי לחשוב, וטורקיה נפגעה. צעדים נגד ישראל לא יועילו"

ביקור נפיץ על רקע המשבר המחריף? על רקע פרסום מסקנות דו"ח פאלמר של האו"ם על המשט לעזה והחלטת טורקיה לגרש את השגריר הישראלי מאנקרה, יבוא בתחילת השבוע הבא ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, לביקור בקהיר, ולאחר מכן ימשיך גם לרצועת עזה. כך אישרו הבוקר (ראשון) פקידים בכירים באנקרה לסוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב".

לפי הדיווח, ארדואן יעמוד בראש משלחת של שרים ואנשי עסקים מטורקיה למצרים, וייפגש עם מפקד המועצה הצבאית העליונה, חוסיין טנטאווי, ועם ראש הממשלה עיסאם שרף. הביקור הראשון של ארדואן במצרים מאז נפילת מובארק אמור לעסוק ביחסים הצבאיים ובהסכמי הסחר בין שתי המדינות. לאחר הביקור בקהיר, נטען, ימשיך ארדואן לרצועת עזה.

בחודשים האחרונים נפוצו כבר מספר פעמים דיווחים על ביקור צפוי של ארדואן בעזה, אולם עד עתה הוא לא יצא לפועל.

המשבר עם טורקיה - כותרות אחרונות:
נתניהו: "לפתור המחלוקת עם טורקיה, לא נתנצל"
טורקיה: "נערער להאג על חוקיות המצור על עזה"
אילון: הטורקים מאבדים כוח באזור, שינהגו בצניעות
דיווח: "טורקיה תגביר נוכחותה הצבאית בים התיכון"
השר סער על טורקיה: "ישראל לא התנצלה ולא תתנצל"

מנהיג מפלגת CHP, כמאל קילצ'דאוגלו, טורקיה. רויטרס
דו"ח פאלמר "נותן לגיטימציה למצור הישראלי על עזה, בניגוד לעמדה הטורקית". קילצ'דאוגלו נואם על רקע דיוקנו, לפני הבחירות האחרונות/רויטרס

בינתיים בטורקיה, מתברר כי החזית בנושא דו"ח פאלמר והיחסים עם ישראל אינה אחידה. יו"ר האופוזיציה, מנהיג "מפלגת העם" מהשמאל, כמאל קילצ'דאוגלו, התייחס היום לדו"ח במהלך ביקור אצל חיילי הצבא במזרח המדינה - ובפיו, על פי דיווחי כלי התקשורת בטורקיה, היו לא מעט דברי ביקורת על התנהלות הממשלה בפרשה.

"דו"ח פאלמר פוגע בטורקיה", אמר קילצ'דאוגלו, וביקש לצנן את ההתלהבות שבה התקבל הדו"ח בטורקיה, משום שקבע כי חיילי השייטת השתמשו בכוח מוגזם. למעשה, טען, הדו"ח הוא מעיקרו רע לטורקיה, שגן הוא "נותן לגיטימציה למצור הישראלי על עזה, בניגוד לעמדה הטורקית". קילצ'דאוגלו הלין על כך שעמדתו של הנציג הטורקי בוועדה לא התקבלה, והעלה תהיות, כיצד ייתכן שמשרד החוץ כשל כך בתפקידו.

"יצאו לדרך בלי לחשוב, ונתקלו בקיר", אמר קילצ'דאוגלו. "מחר ישראל תגיד שהאו"ם פסק לטובתה בעניין המצור על עזה, ומי אשם בזה? המרמרה. היו צריכים לחשוב על זה מראש, במקום לסכן את האינטרסים שלנו בגלל קטנוניות". הוא התייחס בביטול גם לצעדים הדיפלומטיים האחרונים בהם נקט משרד החוץ הטורקי כלפי ישראל, ובראשם גירוש השגריר. "זה לא יעזור בכלום", טען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully