וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "טורקיה תגביר נוכחותה הצבאית בים התיכון"

על רקע ההדרדרות ביחסים עם ישראל, גורמים בטורקיה אומרים כי לא תסבול יותר את ה"בריונות" הישראלית בים התיכון וכי חיל הים הטורקי יערוך סיורים במים בין המדינות וילווה ספינות לעזה

גורמים רשמיים בטורקיה אמרו היום (שבת) לעיתון "הורייט" כי טורקיה לא תאפשר לישראל להמשיך ולקיים תמרונים ימיים בים התיכון ולהתנהג ב"בריונות", לדבריהם, כלפי כלי שיט אזרחיים. על פי הגורמים, הצי הטורקי יפגין יותר נוכחות בים התיכון ויבצע סיורים קבועים במים הבינלאומיים שבין המדינות. "אסטרטגיה אגרסיבית יותר תיכנס לתוקף". עוד מסרו הגורמים כי כלי שיט של חיל הים הטורקי ילוו ספינות אזרחיות שנושאות סיוע עבור אזרחי עזה.

עוד על יחסי ישראל טורקיה:
בעקבות ההדרדרות: העולם מפייס, בעזה מרוצים מהנתק
טורקיה מימשה את איומה: השגריר הישראלי יגורש
ישראל לטורקיה: "מקווים להתגבר על המחלוקת"

הספינה "מאווי מרמרה" בנמל איסטנבול, באירוע לציון שנה לתקרית המשט לעזה, 30 במאי 2011. רויטרס
חיל הים הטורקי ילווה ספינות בדרכן לעזה. ספינת המרמרה/רויטרס

הגברת הפעילות הטורקית בים התיכון נערכת על רקע ההדרדרות ביחסי ישראל וטורקיה והודעתה של טורקיה כי היא מגרשת את השגריר הישראלי מאנקרה. ישראל בתגובה, הודיעה כי אין בכוונתה להתנצל בפני טורקיה על ארועי המשט לעזה בשנה שעבר, וכי דו"ח פאלמר של האו"ם שחקר את הארועים קבע כי הסגר הישראלי על עזה חוקי.

כמו כן, הגורמים דיווחו כי במסגרת המדיניות התקיפה של טורקיה כלפי ישראל, ראש הממשלה הטורקי רג'פ טייפ ארדואן מתכנן ביקור ברצועת עזה בשבועות הקרובים. "ראש הממשלה שלנו הורה למשרד החוץ לארגן את הביקור. מטרתנו היא למשוך את תשומת הלב העולמית לנעשה בעזה ולדחוף את הקהילה הבינלאומית להביא לסיומו של הסגר הלא הוגן של ישראל".

מוקדם יותר קרא מזכ"ל האו"ם באן קי מון לטורקיה ולישראל לשפר את יחסיהן ולאמץ את המלצות דו"ח פאלמר לחקר התקרית על סיפון המרמרה. לדברי באן, הידוק הקשרים בין המדינות החולקות גבול עם סוריה הוא קריטי לעתיד המזרח התיכון ולתהליך השלום עם הפלסטינים. "אני מקווה כי ישראל וטורקיה ישפרו את יחסיהן. מדובר בשתי מדינות חשובות, אשר ביכולתן להשפיע על היציבות במזרח התיכון", אמר מזכ"ל האו"ם במסיבת עיתונאים שערך באוסטרליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully