וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר סער על טורקיה: "ישראל לא התנצלה ולא תתנצל"

על רקע המתיחות ביחסים בין ישראל לטורקיה וגירוש השגריר הישראלי מאנקרה, הצהיר השר גדעון סער: "ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להתנצל על שהיא מגנה על חיי חייליה ואזרחיה"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק)

שר החינוך גדעון סער התייחס היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בחולון להידרדרות ביחסי ישראל-טורקיה. לדבריו, ?ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להתנצל על כך שהיא הגנה על חיי חייליה ואזרחיה. ישראל לא התנצלה, לא מתנצלת ולא תתנצל, על כך שהגנה על חיי חייליה ואזרחיה" הוא ציין כי המשט היה אירוע פרובוקטיבי, כלשונו, וכי עצם שליחתו והאופן שבו ניסו לפגוע בחיילים במוטות, באלות ובסכינים, הוכיח זאת. "כמדינה, הפעלנו את זכותנו להגן על עצמנו?.

עוד על יחסי ישראל-טורקיה:
דיווח: "טורקיה תגביר נוכחותה הצבאית בים התיכון"
בעקבות ההדרדרות: העולם מפייס, בעזה מרוצים מהנתק
טורקיה מימשה את איומה: השגריר הישראלי יגורש
דו"ח פאלמר: "על ישראל להביע חרטה ולפצות הנפגעים"

הדברים נאמרו על רקע הודעת טורקיה כי היא מגרשת את השגריר הישראלי מאנקרה. ישראל סירבה להתנצל על אירועי ההשתלטות על ספינת ה"מרמרה", שלקחה חלק במשט לעזה, ועל הריגת תשעה אזרחים טורקיים שהיו על סיפונה.

מוקדם יותר היום אמרו פקידים רשמיים בטורקיה לעיתון "הורייט" כי מדינתם לא תאפשר לישראל להמשיך ולקיים תמרונים ימיים בים התיכון ולהתנהג ב"בריונות", כלשונם, כלפי כלי שיט אזרחיים. על פי הגורמים, הצי הטורקי יפגין נוכחות יתרה בים התיכון, ויבצע סיורים קבועים במים הבינלאומיים שבין המדינות. "אסטרטגיה אגרסיבית יותר תיכנס לתוקף", מסרו. עוד אמרו כי כלי שיט של חיל הים הטורקי ילוו ספינות אזרחיות שנושאות סיוע עבור תושבי עזה.

בתוך כך, ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל בירך על ממצאי ועדת פאלמר, שאת חבריה מינה האו"ם כדי לחקור את אירועי המשט. הארגון בירך על מסקנת הוועדה כי צה"ל השתמש בכוח מופרז לצורך עצירת המשט, וחזר על קריאתו כי על ישראל "לסיים את הענישה הקולקטיבית של 1.5 מיליון תושבי עזה, ולהסיר לגמרי את המצור בן ארבע השנים על רצועת עזה". הארגון אף התייחס לקביעת הדו"ח כי הסגר על עזה הוא חוקי, ובהודעתו נמסר כי "ממצאי דו"ח פאלמר, לפיהם הסגר הימי הוא חוקי, אין פירושם כי כל משטר הסגר המוטל על עזה הוא חוקי. ככוח הכובש בעזה, על ישראל מוטלת החובה להגן על כל אלה הנמצאים תחת שיפוטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully