וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "טיפול במחאה דורש התערבות ממשלתית"

בנאומה בכנס דה מארקר תקפה יו"ר האופוזיציה ציפי לבני את הממשלה ואמרה כי המחאה אינה עוסקת רק בכסף אלא במבנה החברה. "רק מי שיבין שמדובר בשינוי תפישה יוכל לטפל במחאה"

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני נשאה היום (ראשון) דברים בכנס דה מארקר והתייחסה למחאה החברתית. לדבריה, הפתרונות דורשים התערבות ממשלתית. "מעורבות ממשלתית אינה מילה גסה אם היא נעשית במידה", אמרה לבני. לבני הדגישה כי המחאה החברתית אינה נסובה סביב העניין הכספי אלא באיך מדינת ישראל נראית מבחינה חברתית.

עוד על המחאה החברתית:

הפגנת כל הזמנים: 405 אלף איש קראו לצדק חברתי
"הפגנת המיליון": מאה אלף בני אדם הפגינו בפריפריה
מזדהים עם המחאה: עשרות עסקים יישבתו בזמן הצעדה

"הממשלה לא נותנת פתרון למחאה", אמרה לבני. "המפגינים לא צריכים לנהל משא ומתן קואליציוני. רק מי שיבין שמדובר בשינוי תפישה יוכל לטפל במחאה". לבני אמרה כי "אני מקווה בעתיד למדינה עם גבולות מוכרים, לחוקה, להכרה שהיהדות היא עניין לאומי ושנתוני הכלכלה המרשימים יתורגמו לאיכות חיים. נתניהו בשלושת המרכיבים נמצא במגרש שהוא לא רוצה בו - הוא מדבר על שתי מדינות אבל לא רוצה. הוא תומך בחרדים כדי להישאר בשלטון ובתחום הכלכלי הוא ניאו קפיטליסט שמכריחים אותו לדבר בסיסמאות חברתיות. צריכים בחירות ב-2012".

לבני פירטה כי תפיסתה את המדינה מורכבת משלושה תחונים עיקריים: מדיני-בטחוני, יהודי-דמוקרטי וכלכלי-חברתי. "יש כאלה שאומרים שזה הכל או - או. אני מאמינה שהאמת שצריך להחליט על כל אחד מהנושאים הללו. הסכם יכול לבוא עם ביטחון, השלילוב של יהודית ודמוקרטית אפשרי ובין השולים של התפיסות הכלכליות יש את הממשלה שמתערבת במידת הצורך. הטיפול הממשלתי במשברים בקיצוצים ומצד שני כל אזרח צריך לתרום לחברה בה הוא חי בין אם בשירות צבאי ובין אם בשירות לאומי".

לבני הרחיבה לגבי תפיסתה הכלכלית ואמרה שהשוק החופשי אמור לפעול לטובת האזרח. "הפרטה זה בסדר – אבל לא מפריטים מונופולים ממשלתיים והופכים אותם לפרטיים, נקודה", אמרה לבני. "האחריות אינה יורדת מכתפי הממשלה ורגולציה גם היא אינה מילה גסה. הפתרון ש'אני לא יודע לנהל ולכן אתן למישהו אחר שיפטר עובדים', אינו הפתרון. צריכה להיות רפורמה בשירות הציבורי באופן שיאפשר ניהול". עוד אמרה לבני כי יש לשנות את שיטת הממשל. "בממשלת ישראל כל אחד חושב על טובת סקטור ספציפי והמפלגה הגדולה עסוקה בלשלם לסקטורים כדי להישאר בממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully