וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפגנת המיליון": מאה אלף בני אדם הפגינו בפריפריה

רמי שני, קובי מנדל, גלעד גרוסמן וקובי דוד

4.9.2011 / 0:06

מקריית שמונה בצפון ועד לאילת בדרום: מאות אלפי מפגינים יצאו לרחובות ולכיכרות הערים ברחבי הארץ ודרשו צדק חברתי

ערן גילווארג

(צילום: ערן גילווארג, עריכה: יותם בן דוד)

מלבד ההפגנה המרכזית בתל אביב, הפגנות נגד יוקר המחיה התקיימו אמש (שבת) ב-17 ערים נוספות בכל רחבי הארץ. בין היתר, הגיעו אלפי בני אדם למוקדים שונים של הפגנות בירושלים, בחיפה, בקריית שמונה, במצפה רמון, באילת, בהוד השרון, בכפר יהושע, בנס ציונה, בכרמיאל, בחדרה, בערד, בעפולה, בהרצליה ובנהריה.

הייתם בהפגנות? בואו לשתף אותנו בתמונות ובחוויות בפייסבוק

עוד על "הפגנת המיליון"
"הפגנת המיליון": 300 אלף מפגינים בתל אביב
"הפגנת המיליון": מפת חסימות הכבישים ברחבי הארץ
מזדהים עם המחאה: עשרות עסקים יישבתו בזמן הצעדה
מבחן המחאה: האם מיליון ישראלים ייצאו לרחובות?
הרצוג לתלמידים: "לכו להפגנה גם במחיר לימודים"

צעדת המיליון בירושלים, אוגוסט 2011. עומר מירון
צעדת המחאה הערב בירושלים/עומר מירון

על פי הערכת המארגנים, להפגנה בירושלים הגיעו יותר מ-60 אלף בני אדם, בצעדה שיצאה מגן הסוס בעיר לכיוון כיכר פריז. "מצפים ממני להיות מצחיקה, אבל הערב אני לא יכולה להיות מצחיקה", אמרה השחקנית אורנה בנאי שנאמה בעצרת המחאה בירושלים. "לא מצחיק להיות אמא בישראל. לא מצחיק להיות אמא יחידה. לא מצחיק אותי שכדי לצאת לעבוד אישה צריכה לשלם יותר ממה שהיא מרוויחה. לא מצחיק אותי שאין אפשרות לשים לילדים קורת גג על הראש. לא מצחיק אותי שחייל שלנו נמק בשבי כבר חמש שנים". בעצרת בבירה הופיעו גם הזמרים יזהר אשדות וקרולינה ושלישיית "מה קשור?".

העיתונאי מודי בראון נאם גם הוא בעצרת המחאה בירושלים ואמר כי "אנחנו הדור שהעדיף את החוזה האישי על פני הסולידריות של החוזה הקיבוצי. אנחנו הדור שהפקיר את החברה הישראלית בידיהם של יחצ"נים סוג ג' ועסקנים סוג ז'. אנחנו הדור שנמלט לבית צמוד קרקע. הנה הגיע הרגע שבו בנינו אומרים לנו 'עצור, פוס, סטופ כדור הארץ, תראו לאן הבאתם אותנו'".

צעדת המיליון בירושלים, אוגוסט 2011. עומר מירון
"אנחנו הדור שהפקיר את החברה הישראלית בידיהם של יחצ"נים סוג ג' ועסקנים סוג ז'". ירושלים, הערב/עומר מירון

בעצרת המחאה בחיפה שנערכה ברחבה המרכזית בשדרות בן גוריון, השתתפו כ-35 אלף בני אדם. גיא גולדשטיין, אחד מהמארגנים, אמר לוואלה! חדשות כי מבחינתו ומבחינת שאר המארגנים, לא מדובר בעצרת האחרונה שתיערך בעיר - או בכלל. "אנחנו מתכננים שורת פעילויות נוספות, בהן אסיפות עם שייערכו בכל רחבי הארץ, וכן עליות לירושלים והפגנות מול הכנסת".

בחיפה הופיעו הזמרים דיויד ברוזה וקובי אוז. ברוזה אמר כי "זה הזמן לשנות את העתיד שלנו. המדינה פורחת ומשגשגת, וזה הזמן לעשות את השינוי. הגעתי לחיפה כי נולדתי בעיר הזאת, ואני חושב שהמחאה חיה, וחיה חזק. היא חיה כבר שישה שבועות מקצה לקצה. הופעתי בהרבה עצרות וזה מרגש כל פעם מחדש לראות את האנשים שבאים".

"מדובר בעוד הפגנה שהיא למעשה אבן דרך בתנועת המחאה", אמר יונתן בראודה, שהשתתף בעצרת המחאה בחיפה. "הפגנו הפגנו הפגנו, והממשלה באופן מופגן מתעלמת מאיתנו. זה היה ברור בהעברת חוק הווד"לים למשל. יש צורך להרים את הרף ולהתחיל להשתמש בכלים אחרים", הוסיף.

צעדת המיליון בחיפה, ספטמבר 2011. ערן גילווארג
מפגינים בצעדת המחאה בחיפה, הערב/ערן גילווארג

אלפי בני אדם השתתפו בהפגנות בערים נוספות בצפון - בעצרת המחאה בעפולה נכחו כ-20,000 בני אדם, לקריית מוצקין הגיעו כ-8,000 בני אדם להפגנה בכיכר התותח בעיר, ובקריית שמונה צעדו כ-7,000 בני אדם.

כמו כן, כ-3,000 בני אדם הפגינו גם בכיכר המשטרה בחדרה. במהלך ההפגנה המוחים חסמו קטע בכביש 4, אולם פוזרו לאחר זמן קצר וללא מעצרים או עימותים. גם בהרצליה הפגינו מאות בני אדם. ההפגנות לא פסחו גם על הדרום: לערד הגיעו כ-750 בני אדם. הסופר עמוס עוז שהגיע לעצרת שנערכה בעיר אמר כי "בהצגה הזאת, של הצעירים, אני רק אחד מהמפגינים. אני חושב שהמחאה צודקת". עוז אינו אמור לנאום בעצרת.

(עדכון ראשון: 20:41)

לפניות לכתבים: בועז - bobi1979@walla.com, ניר - nir_yah@walla.com, מור - mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully